Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:50:21 GMT

اهمیت و بهترین روش آموزش مهارت حل مسئله برای کودکان!

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۲۸۰۲

اهمیت و بهترین روش آموزش مهارت حل مسئله برای کودکان!

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، امروزه در اغلب محافل، مقالات، سخنرانی ها و ... در خصوص اهمیت و تکنیک های حل مسئله برای کودکان صحبت می شود. اغلب والدین این اصلاح را شنیده اند و حتی شاید تعداد زیادی از آنان به دنبال مراکزی هستند که به فرزندان آنان این تکنیک ها و مهارت ها را بیاموزد. در مقابل والدینی هستند که اعتقاد دارند عموما کودکان با مسئله جدی مواجه نیستند که نیاز به مهارت حل مسئله داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکادمی یاسان به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهد. با ما همراه باشید تا با راهکار اختصاصی این آکادمی برای تقویت مهارت های حل مسئله کودکان آشنا شوید.

مهارت حل مسئله چیست؟

زمانی که درک صحیحی از وضعیت فعلی و وضعیت ایده آل دارید اما به دنبال مسیری هستید تا از وضعیت فعلی به وضعیت ایده آل برسید، شما با یک مسئله مواجه هستید. این مسیر همان راه حلی است که شما برای حل مسئله می یابید. جالب است بدانید مطالعات نشان می دهد که حل مسئله یک مهارت است و شما می توانید با یادگیری تکنیک هایی این مهارت ها را در خود تقویت کنید. تکنیک های مختلفی برای حل مسئله وجود دارد. گروهی از مطالعات متمرکز بررسی تکنیک های حل مسئله برای کودکان است. این تکنیک ها معمولا به کودکان بالای ۳ سال آموزش داده می شود. یافتن روش و تکنیک مناسب هر گروه سنی برای آموختن مهارت های حل مسئله نیز اهمیت زیادی دارد و موضوع مطالعات گسترده ای در سراسر جهان است.

چرا حل مسئله برای کودکان ضروری است؟

کودکان از همان کودکی تا بزرگسالی با مسائل و چالش های متعددی مواجه هستند. برخلاف تصور اغلب افراد، مسائل در این دوران کاملا جدی و تاثیرگذار هستند. بسیاری از مسائل دوران کودکی اگر حل نشوند، می توانند سرنوشت کودکان را تحت تاثیر قرار دهند. از طرفی والدین همیشه همراه کودکان نیستند تا به آنان در حل مسائل کمک کنند. همچین در برخی از دوران، کودکان در برابر دریافت کمک و راهنمایی از والدین مقاومت می کنند و به دنبال استقلال هستند. مطالعات نشان می دهد، کودکانی که مهارت های حل مسئله را آموخته اند، در رویارویی با مشکلات عملکرد بهتری دارند. کودکان با مهارت های حل مسئله استقلال بیشتری دارند و مدیریت بهتری در خصوص امورات مختلف خود دارند. کودکانی که از سنین پایین این مهارت را کسب می نمایند، می توانند در بزرگسالی نیز مشکلات و دغدغه های خود را بهتر مدیریت نمایید.

یادگیری تکنیک های حل مسئله برای کودکان از منظر دیگری نیز برای کودکان اهمیت دارد. مطالعات نشان می دهد مهارت های حل مسئله می تواند زمینه پرورش خلاقیت را فراهم آورد. تکنیک های حل مسئله به قدری در پرورش خلاقیت و نوآوری اهمیت دارد که بسیاری از مراکز نوآوری دانشگاهی، مراکز کارآفرینی و ... برای پرورش افراد نوآور، خلاق و کارآفرین، آنان را به یادگیری تکنیک های حل مسئله توصیه می نمایند. در خصوص کودکان، تاثیرگذاری این مهارت ها در پرورش خلاقیت بسیار بیشتر است.

مطالعات نشان می دهد تکنیک های حل مسئله قدرت تحلیل کودکان را نیز ارتقا می بخشد، بنابراین کودکانی که این تکنیک ها را فرا گرفته اند، در خصوص مباحث و علوم تحلیلی همچون ریاضیات، فیزیک و ... بهتر عمل می کنند. بسیاری از کودکان که علاقه ای به این دروس نشان نمی دهند، پس از یادگیری تکنیک های حل مسئله به دروس تحلیلی علاقمند می شوند و دیگر مسائل تحلیلی برای آنها پیچیده جلوه نمی کند.

تکنیک های مناسب حل مسئله برای کودکان

تکنیک های حل مسئله بسیار متنوع اند اما تمامی آنها برای کودکان مناسب و جذاب نیست. کودکان به گروه های سنی مختلفی تقسیم بندی می شوند. برای هر گروه سنی اساس و اصول مشخصی برای انتخاب تکنیک حل مسئله مناسب وجود دارد. یکی از بهترین روش های شناخته شده جهت تقویت مهارت حل مسئله برای کودکان، آموزش برنامه نویسی به آنهاست. به دلیل اهمیت موضوع، زبان های برنامه نویسی اختصاصی کودکان روز به روز در حال توسعه است و روز به روز کودکان بیشتری از زبان های برنامه نویسی برای تقویت مهارت حل مسئله استفاده می نمایند.

کودکان در طول برنامه نویسی، با تجزیه ، تحلیل و درک مسئله آشنا می شوند و قدرت تحلیل آنان به صورت قابل توجهی تقویت می شود.

تفکر منطقی را یاد می گیرند و خلاقیت آنها برای یافتن راه حل تقویت می شود.

کودکان با برنامه نویسی ارزیابی راهکار خود برای حل مسئله را می آموزند و یاد میگیرند برای ارتقا راه حل های خود تلاش کنند و نوآور باشند.

آکادمی یاسان و آموزش برنامه نویسی به کودکان با تمرکز بر تقویت مهارت حل مسئله

آکادمی یاسان یک مرکز تخصصی آموزش برنامه نویسی به کودکان است. در این مرکز به صورت تخصصی زبان های اختصاصی برنامه نویسی کودکان به شیوه های جذاب به آنها آموزش داده می شود. رویکرد اصلی آموزش زبان برنامه نویسی در این آکادمی، تقویت مهارت حل مسئله کودکان است. اگر از جمله والدینی هستید که استقلال کودکانتان برایتان اهمیت دارد و دوست دارید کودکانی خلاق پرورش دهید که در رویارویی با مشکلات بهترین و نوآورانه ترین راهکارها را می یابند، فقط کافی است به کارشناسان و متخصصان آکادمی یاسان اعتماد کنید. برای آشنایی بیشتر با دوره های این دوره، فقط کافی است به سایت این آکادمی به آدرس www.yasanacademy.ir سری بزنید.

توصیه به والدین جهت تقویت مهارت حل مسئله کودکان

یادگیری مهارت های حل مسئله برای کودکان بسیار اهمیت دارد و والدین باید برنامه ریزی جدی در این خصوص داشته باشند. توصیه می شود والدین علاوه بر یافتن یک مرکز آموزش تخصصی و معتبر برای یادگیری حل مسئله برای کودکان، اقدامات زیر را در دستور کار خود قرار دهند :

در خصوص مسائل و فرایند هایی که برای حل مسائل طی می کنند با فرزندانشان صحبت کنند. همچنین اهمیت دارد والدین به فرزندان خود بیاموزند که از اشتباه کردن نهراسند.

اگر با مسئله یا چالشی مواجه شدید حتما از فرزندان خود بخواهید که شما را در حل مسئله یاری نمایند. این مسئله ضمن تقویت اعتماد به نفس آنها، زمینه تمرین مهارت های حل مسئله را نیز برای آنها فراهم می آورد. همچنین این کار به آنها می آموزد که می توانند از دیگران نیز برای حل مسئله کمک بخواهند

همیشه مسائل را برای فرزندان خود حل نکنید و بگذارید با مسائل و چالش ها درگیر شوند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5339901

منبع: مهر

کلیدواژه: مهارت آموزی آموزش مهارتی خلاقیت کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی خرید آنلاین بازی های رایانه ای دکوراسیون منزل گروه صنعتی ایران خودرو لوازم خانگی گروه خودروسازی سایپا تولید داخلی طراحی داخلی اپلیکیشن فرابورس بیمه شخص ثالث کنکور حل مسئله برای کودکان مطالعات نشان می دهد مهارت های حل مسئله یادگیری تکنیک برای حل مسئله برنامه نویسی مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد

شهردار اصفهان با تاکید بر حمایت مدیریت شهری اصفهان از دانش‌بنیان‌ها گفت: شهرداری اصفهان بهترین مشتری برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل، خدمات شهری و مسائل شهرسازی است.

علی قاسم‌زاده با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برای برگزاری این رویداد مهم ملی و برگزاری این نمایشگاه زحمات بسیاری کشیده شده است، اظهار کرد: فرصت من برای بازدید از این نمایشگاه محدود بود، اما در همین فرصت محدود از بعضی غرفه‌ها بازدید کردم؛ از شهرهای مختلف آخرین شرکت‌های دانش‌بنیان آخرین فناوری‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند که انتظار می‌رود نمایشگاه مسئله‌محور باشد.

وی افزود: ابتدا باید مشکلات موجود در اصفهان را شناسایی کنیم و مشکلات را به شرکت‌های دانش‌بنیان شهر و کشور ارائه دهیم تا اگر نمایشگاهی برگزار می‌شود، راه‌حل‌ها و دانشی که برای حل آن مسائل تولید کردند را ارائه دهند

شهردار اصفهان تصریح کرد: نمی‌دانم دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه تا چه میزان مسئله‌محور بودند و چقدر صرفاً ارائه محصول داشتند، اما در حقیقت نفس حرکت به سمت فناوری‌های نوین کاری بسیار ارزشمند است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه تصمیم مدیریتی برای استفاده از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر در معاونت‌های حمل‌ونقل و مالی و اقتصادی و شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به‌دنبال انتخاب محصول برای خرید خودروهای برقی و هیبریدی هستند و پیشنهادات مختلف را مقایسه می‌کنند؛ در حال حاضر به جمع‌بندی رسیدیم و برای خرید تاکسی و اتوبوس برقی گزینه‌های برتر و ترجیحی انتخاب شده است و برای بعضی موارد برای انعقاد قرارداد وارد تعامل شدیم.

وی با تاکید بر حمایت مدیریت شهری اصفهان از دانش‌بنیان‌ها، گفت: شهرداری اصفهان بهترین مشتری برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه حمل‌ونقل، خدمات شهری و مسائل شهرسازی است.

کد خبر 749999

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • مهارت و تکنیک‌های لوکاس برگوال، بازیکن 17 ساله سوئدی / فیلم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم