Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکمنستان با اظهار اینکه مناسبات با افغانستان به نفع هر دو کشور است، تاکید کرد که حضور طالبان در نشست‌های بین‌المللی ضرورت دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رشید مرادوف» وزیر خارجه ترکمنستان با اظهار اینکه مناسبات عشق‌آباد و کابل همیشه به نفع دو طرف بوده است، افزود که حضور نمایندگان طالبان در نشست‌های بین‌المللی یک ضرورت مبرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری دولتی«باختر»، مرادوف با اطمینان‌دهی از تداوم همکاری ترکمنستان با افغانستان در زمینه کمک‌های بشردوستانه و اجرای پروژه‌های مشترک بین دو کشور، این پروژه‌ها را در راستای رفاه و آسایش مردم افغانستان و ترکمنستان و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای مفید خواند.

وزیر خارجه ترکمنستان روز گذشته در رأس یک هیئت بلندپایه برای دیدار با مقامات طالبان و رایزنی پیرامون مسایل اقتصادی، تجاری، امنیتی و کمک‌های بشردوستانه به کابل آمد.

جزئیات دیدارهای هیئت ترکمنستان با مقامات طالبانوزیر خارجه ترکمنستان برای دیدار با طالبان وارد کابل شداعلام آمادگی رئیس جمهور ترکمنستان برای همکاری با طالبان

مرادوف در این دیدارها درباره پروژه‌های توسعه‌ای از جمله احداث پروژه خط آهن، پروژه انتقال برق و از سرگیری هرچه زودتر تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز  ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند موسوم به «تاپی» توافق کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکمنستان طالبان اخبار افغانستان ترکمنستان طالبان اخبار افغانستان خارجه ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد

به گزارش خبرآنلاین، «ایمن الصفدی» وزیر ارجه اردن و «استفان سژورنه» همتای فرانسوی وی درباره اوضاع کرانه باختری و اوضاع لبنان رایزنی کرده و بر ضرورت دستیابی به راه‌ حل به منظور جلوگیری از توسعه دامنه جنگ در منطقه تاکید کردند.

الصفدی در این دیدار بر ضرورت اتخاذ یک موضع بین‌المللی مشخص به منظور جلوگیری از حمله به «رفح» در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: همه می‌خواهند بر اساس یک راه حل «دو دولتی» صلح داشته باشند و اسرائیل باید تعهد خود را به یک صلح عادلانه و جامع اعلام کند؛ چراکه جامعه بین‌المللی تنها راه اطمینان از امنیت و صلح در منطقه را راه حل دو دولتی می‌داند.

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواهان صلح نیست.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901028

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه