Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیوک جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته، در حال حاضر حدود ۳۰۰ واحد تولیدی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات بانکی در استان اردبیل وجود دارد که در دست پیگیری و اقدام است.

وی با اشاره به تاثیر احیای واحدهای راکد در افزایش اشتغال صنعتی در استان اردبیل، بیان کرد: برای رونق دوباره واحدهای تولیدی که تعطیل شده بودند، ۱۱۱ واحد قابل احیا در سال‌جاری شناسایی شد که از میان آنها ۸۷ مورد در دستور کار قرار گرفت و از این بین ۳۵ مورد احیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: علاوه بر اینها برای ۳۵ واحد دیگر مصوبات لازم صادر شده و در دست پیگیری است که برخی از آنها البته مشکلات دیگری هم دارند و به جد پیگیری می‌شود تا پایان سال‌جاری مابقی این واحدها نیز راه‌اندازی شوند.

وی اضافه کرد: اگر این واحدها راه‌اندازی شوند، برای ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد که البته بر اساس آخرین پایش‌ها تا کنون برای ۲۵۰ نفر این امر محقق شده است.

جهانی اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری ۱۱۵ طرح یا واحد صنعتی برای دریافت تسهیلاتی به میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون برای ۳۰ طرح مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها طبق روال پیش می‌رود و از جمله بحث ارائه تسهیلات بانکی با پیگیری جدی مسئولان ادامه دارد و هیچ طرح متقاضی واجد شرایطی در استان اردبیل تا کنون بدون دریافت تسهیلات نمانده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به بررسی درخواست مالکان واحدهای متقاضی تسهیلات در چارچوب ابلاغی از جمله بند الف تبصره ۱۸، ادامه داد: از محل طرح تام هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده و اعتبارات رونق تولید هم شناور است و تا جایی که استان کشش داشته باشد، امکان جذب وجود دارد.

وی بیان کرد: البته برخی محدودیت‌هایی در مورد اولویت‌بندی طرح‌ها وجود دارد اما مشکلی از نظر منابع نیست و در کوتاه‌ترین زمان (حدود یک هفته) درخواست‌های واحدهای تولیدی استان اردبیل برای دریافت تسهیلات بررسی می‌شود.

جهانی با اشاره به پیگیری مستمر مسئولان استان اردبیل در بحث رفع مشکل واحدهای تولیدی یادآور شد: این استان از سال ۹۵ تا کنون در بحث رونق تولید جزو چند استان‌ برتر کشور بوده است و امید می‌رود امسال نیز هدف‌های مورد نظر به طور کامل محقق شود.

وی همچنین در مورد واحدهای احداثی جدید نیز گفت: در خصوص صدور پروانه‌های بهره‌برداری تا آخر سال ۱۵۰ مورد پیش‌بینی داشتیم که در هفت ماه گذشته از سال ۱۰۰ مورد محقق شد و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ تا ۳۰ درصد هم از برآوردها بیشتر شود.

افزون بر یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد که حدود ۷۳ درصد فعال هستند.

برچسب‌ها رونق تولید صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل رونق تولید صنعت و معدن و تجارت استان اردبیل اشتغال زایی دریافت تسهیلات استان اردبیل میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده

ایسنا/اردبیل با حاکمیت الگوی پایدار جوی طی پنج روز آینده آسمان استان اردبیل غالباً صاف و بدون بارش خواهد بود.

بر اساس نقشه‌های هواشناسی، همچنین طی این مدت در قبل از ظهرها جوی نسبتاً آرام، در اواسط روزها هوای نسبتاً گرم و در بعدازظهرها وزش ملایم باد خزری (در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند) پیش‌بینی می‌شود.

البته در سه روز آینده به دلیل نفوذ زبانه‌های پرفشار سطح زمین در منطقه، در ساعات شبانه و اوایل صبح هوای بسیار خنک و نسبتاً سرد در بیشتر مناطق استان تداوم دارد.

در حالیکه اواسط هفته آینده افزایش دما در سطح استان محسوس خواهد بود.

اما از روز چهارشنبه (۱۲اردیبهشت) تا آخر هفته آینده با فعالیت سامانه ناپایدار جوی در شمال غرب کشور، آسمان استان نیمه ابری تا ابری شده و ضمن کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش باران انتظار می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • پیش‌بینی هوای استان اردبیل در ۵ روز آینده
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است