Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حمیدرضا محدث در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اهمیت فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی، نقش جوانان و نوجوانان را در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی اجتناب ناپذیر دانست و اظهار کرد: تحقق کامل بیانیه گام دوم انقلاب جزو رویکرد اصلی بسیج دانش‌آموزی است که با برنامه‌های معرفتی و بصیرتی وظایف محوله را انجام می‌دهند و دفاع از نظام و انقلاب اسلامی با جدیت محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بصیرت‌افزایی و تبیین نسل جوان در خصوص رویکردها و اهداف انقلاب اسلامی را محور جدی برنامه‌های هفته بسیج دانش آموزی دانست و افزود: برگزاری یادواره شهدا، مسابقات، نشست‌های فرهنگی و اجتماعی، دیدار با مسئولان و ائمه جمعه، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا به خصوص شهدای دانش‌آموز و جلسات پرسش و پاسخ و پاسخگویی به شبهات پیش‌بینی شده است.

جانشین سپاه الغدیر در بسیج اقشار گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در بسیج دانش‌آموزی استان یزد سازماندهی شدند و در طول سال تحصیلی ماموریت‌های محوله را انجام می‌دهند.

حمید حجت الاسلام قطبی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که هر ساله از هشتم تا ۱۳ آبانماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، اظهار کرد: عبارت «نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب» به عنوان شعار محوری بزرگداشت هفته بسیج دانش آموزی امسال تعیین شده است.

وی با اشاره به نقش دانش آموزان در توسعه فرهنگ عمومی جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایرانی اسلامی از جمله محورهای برنامه‌ریزی در حوزه دانش آموزان است که در اولویت اجرایی کادر آموزشی استان قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی یزد تربیت جوانان و نوجوانان در تراز انقلاب اسلامی را یکی از رویکردهای جدی این سازمان دانست و گفت: توجه به ظرفیت‌های بسیج دانش‌آموزی و استفاده از این مهم در مدیریت رفتاری دانش‌آموزان می‌تواند نظام آموزشی کشور را سریعتر و بهتر به اهداف عالی تربیتی برساند.

حجت الاسلام قطبی در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با تهدیدات فرهنگی امروز، تصریح کرد: مدیریت فضای مجازی و تولید محتوای مناسب از دیگر الزامات اجرایی در حوزه دانش‌آموزی است که باید مد نظر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی بالا بردن سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان را از جمله راهکارهای مناسب برای مقابله تهدیدات فضای مجازی عنوان و تأکید کرد: مشارکت و همکاری مستمر والدین یکی از الزامات اجرایی در این خصوص است.

حجت الاسلام قطبی با بیان این‌که بالغ بر ۱۰ مورد ویژه برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در استان یزد برگزار می‌شود، گفت: نشست‌های تبیینی یکی از شاخص ترین برنامه‌های در دستور کار است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح ملی شهیدپژوهی را یکی از اقدامات شاخص بسیج دانش آموزی استان دانست و بیان کرد: این مهم با هدف آشنایی نسل جوان با ابعاد مختلف شهدای دانش آموز و ترویج صحیح فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده است.

حجت الاسلام قطبی با بیان این‌که استان یزد بالغ بر یکهزار شهید دانش آموز دارد، اظهار کرد: تاکنون اطلاعات ۲۳۵ شهید دانش‌آموز در طرح شهیدپژوهی مستند شده است.

وی در پایان با اشاره به این‌که تا پایان امسال اطلاعات تمام شهدای دانش‌آموز استان یزد در طرح شهیدپژوهی مستند می‌شود، خاطرنشان کرد: آشنایی با ابعاد مختلف شهدا نقش موثری در ساخت و تقویت روحیه دانش‌آموزان دارد و این مهم برای آینده کشور بسیار مناسب است.

 

انتهای پیام/الف

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد انقلاب اسلامی نوجوانان حق خبرهای یزد بسیج دانش آموزی اقشار بسیج سپاه الغدیر خبرگزاری فارس آموزش و پرورش هفته بسیج دانش آموزی بسیج دانش آموزی حجت الاسلام قطبی انقلاب اسلامی دانش آموزان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری