Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@20:41:13 GMT

۲ تالاب بین‌المللی گنبدکاووس صاحب سند مالکیت شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۳۷۲۳

۲ تالاب بین‌المللی گنبدکاووس صاحب سند مالکیت شد

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس از صدور سند مالکیت برای دو تالاب بین‌المللی "آلماگل و آلاگل" واقع در نواحی شمالی این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: سه قطعه سند با مجموع مساحت دو هزار هکتار برای این تالاب‌ها صادر شده است.

به گزارش ایمنا، رضا سارانی اظهار کرد: اسناد مالکیت این دو تالاب بین‌المللی که جزو اراضی ملی و منابع طبیعی هستند با هدف حفظ و صیانت از عرصه‌های ملی، پیشگیری از زمین‌خواری و تصرف زمین و در راستای طرح کاداستر (تعیین محدوده و مالکیت اراضی) صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اسناد مالکیت این تالاب‌ها براساس استعلام از معاونت حقوقی ریاست جمهوری به‌نام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ثبت شده و سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند با انجام مراحل قانونی این اسناد را به نام خود انتقال دهد.

سارانی اضافه کرد: اسناد مالکیت دو تالاب آلاگل و آجی گل روز گذشته در مراسمی تحویل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان شد و در صورت درخواست این اداره کل، سند مالکیت برای آجی‌گل دیگر تالاب بین‌المللی گنبدکاووس صادر خواهد شد.

طرح کاداستر در قالب برنامه ششم توسعه کشور و از سال ۱۳۹۵ شروع شد و شامل طرح پایش، تعیین کاربری و سنددار کردن زمین‌های کشاورزی و رفع تداخل اراضی ملی است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گنبدکاووس ادامه داد: با تلاش شبانه روزی نیروهای این اداره و همراهی ادارات و نهادهای دولتی طی یکسال اخیر برای تمامی اراضی ملی و منابع طبیعی موجود این شهرستان سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش ایرنا، سه تالاب بین‌المللی واقع در ناحیه شمالی و مرزی گنبدکاووس شامل آلاگل، آلماگل و آجی‌گل با عمق تقریبی دو تا چهار متر، در مجموع حدود سه هزار هکتار مساحت دارند که در این بین تالاب آلاگل حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار، تالاب آلماگل حدود ۳۰۰ هکتار و تالاب آجی گل حدود ۲۵۰ هکتار وسعت دارند.

این سه تالاب گنبدکاووس در دوم فوریه ۱۹۷۱ میلادی برابر با ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ با حضور نمایندگانی از ۱۸ کشور در شهر رامسر استان مازندران و انعقاد معاهده‌ای جهانی که سال‌ها بعد به کنوانسیون رامسر مشهور شد، اهمیت بین‌المللی یافتند. گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 532173

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تالاب بین المللی گنبدکاووس سنددار کردن زمین های کشاورزی سند مالکیت سند مالکیت تالاب ها طرح کاداستر زمین خواری و تصرف زمین تالاب آجی گل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تالاب بین المللی سند مالکیت آجی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی با اشاره به صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گفت: در حال حاضر اراضی واقع در سه هزار و 200 پلاک استان

دارای سند تک برگ هستند.

ناصر عتباتی افزود: موضوع سندار شدن اراضی کشاورزی به صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

عتباتی اظهار کرد: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به صورت جدی در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای کار هستند و پیگیریها تا صدور سند تک برگی برای تمام اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اقدامات انجام شده درخصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سند دار کردن املاک زراعی خود شوند.

عتباتی ، با بیان اینکه اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای دستگاه قضایی است که با جدیت باید پیگیری شود، گفت: باید با رویکرد واقع بینانه به موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی نگاه و اقدام کرد.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با قدردانی از مدیریت دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی گفت: در بررسی‌های انجام شده آذربایجان‌غربی از لحاظ وضعیت ثبت اسناد کشاورزی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده هماهنگی و تلاشهای متولیان امر است.

احمدی افزود: آذربایجان‌غربی جزء استانهای هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور محسوب می شود که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکرد‌ها در این استان تداوم پیدا کند.

وی ، با بیان اینکه خواسته سازمان، برنامه ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است،

افزود: خرد شدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خرد شدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری شود.

مجری رفع تداخلات کشور، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مردم برای سند دار کردن اراضی کشاورزی لازم است و باید همکاری مردم در این خصوص جلب شود،گفت: تعداد کمیسیونهای رفع تداخلات هم در برخی از شهر‌های استان باید افزایش یابد چون این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاهتری به نتایج هدفگذاری شده می‌رسد.

احمدی، در پایان برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی قول مساعد داد.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد