Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۵۰میلیارد ریال به دو طرح عشایری در این حوزه انتخابیه خبر داد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، نخعی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: پیرو سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امورعشایر کشور به استان، امروز نشستی با علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایر کشور در تهران برای پیگیری مصوبات این سفر انجام و مصوبات مطرح شده مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از این مصوبات، اختصاص ۲۵میلیارد ریال به منظور شروع فاز سوم طرح آبرسانی خواجه منجیکوه نهبندان بود.

نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص ۲۵میلیارد ریال برای شروع طرح انتقال برق به چاه عشایری در منطقه معدن حاجات شهرستان نهبندان خبر داد.

وی گفت: تسریع در شروع مطالعات طرح انتقال آب محلات عشایری قُله ریگ و ملک چاه رویی در نهبندان و محلات عشایری گورید، کلاته سرهنگ، جمال آباد و سایر محلات عشایری که در آن منطقه قرار گرفته در شهرستان سربیشه یکی دیگر از مصوبات مهم جلسه امروز بود.

 نخعی افزود: همچنین اختصاص تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات طرح تکمیل زنجیره گوشت به عشایر حوزه انتخابیه، افزایش سهمیه نهاده‌های دامی عشایر منطقه جزو مواردی است که امروز مورد پیگیری قرار گرفت و هر چه سریعتر نسبت به افزایش سهمیه و تخصیص آن به استان و تخصیص به شهرستان حوزه انتخابیه اقدامات عاجلی انجام شود.

شروع عملیات اجرایی جاده خاکک به چاه عباس اُردونی که از جاده‌های عشایری بسیار مهم است و حد فاصل شهرستانهای سربیشه تا نهبندان که دو بخش دُرُح و شوسف را در این دو شهرستان به هم متصل می‌کند و محلات عشایری زیادی از آن بهره مند می‌شوند جزو موارد مورد پیگیری بود که مقرر شد از محل مالیات بر ارزش افزوده توسط اداره کل عشایر استان اقداماتی در این خصوص در سال جاری انجام شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معاون جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی برق معدن گوشت جاده مالیات بر ارزش افزوده عشایر نهبندان محلات عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است.

عطا حسن‌پور امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در بروجرد منطقه عشایری کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است که چنین مناطقی قابلیت توسعه در این زمینه را دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر نقش مولد و تولید کننده دارند که با توجه به قابلیت‌هایی که مناطق عشایری بروجرد در توسعه گردشگری عشایر دارند می‌توان به درآمدزایی در این حوزه و حوزه‌های مرتبط شامل گیاهان دارویی و صنایع دستی رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند.

حسن‌پور بیان کرد: گردشگران به دنبال این هستند که در محیطی طبیعی و به دور از هیاهو زمان بگذراند بنابراین با توجه به شرایط موجود در مناطق عشایری در صورت تقاضا از سوی علاقمندان مجوز راه‌اندازی خانه مسافر و بومگردی گردشگری عشایری را ارئه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه گردشگری کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط با گردشگری درخواست مجوز دهند تا در کمترین فرصت شرایط فعالیت آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه