Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:30:55 GMT

«هانا آرنت؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌وگوها»

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۳۹۸۹

«هانا آرنت؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌وگوها»

کتاب «هانا آرنت؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌وگوها» ترجمه هوشنگ جیرانی راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش ایسنا، این کتاب مجموعه‌ای است از چهار گفت‌وگو با این نویسنده و نظریه‌پرداز برجسته‌ آلمانیِ قرن بیستم که در سال‌های ۱۹۶۴، ۱۹۷۰ و آخرین آن پیش از مرگ او در سال ۱۹۷۳ انجام شده‌ که در ۱۰۴ صفحه و با بهای ۳۵ هزار تومان در نشر خزه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: هانا آرنت در این مصاحبه‌ها، درباره‌ موضوعات مختلفی دیدگاه‌ها و عقاید خود را بازتاب می‌دهد؛ از زندگی خانوادگی‌اش، فرار از آلمان نازی، مسئله‌ یهودیت، اروپای پیش از جنگ جهانی دوم و وضعیت در اروپای شرقی گرفته تا تفاوت بین فلسفه و نظریه‌ سیاسی، جنبش دانشجویی در امریکا، رهایی زنان، هولوکاست، زبان، محاکمه‌ آیشمن در اورشلیم، چپ نو و... .

وسعت دانش و عمق بینش هانا آرنت، همراه با لحن صادقانه و صمیمی او، این کتاب را به سندی ماندگار و جذاب تبدیل کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اندیشیدن همواره به معنای تفکر انتقادی است. و تفکر انتقادی هم همیشه یعنی خصومت داشتن. هر نوع اندیشیدن عملاً هرآن‌چه را که در دایره‌ قوانین سختگیرانه می‌گنجد به زیر می‌کشد، اعتقادات عمومی و غیره. هرآن‌چه در حوزه‌ اندیشیدن رخ می‌دهد منوط به سنجش انتقادی هر چیزی است که وجود دارد. لذا اندیشه‌های خطرناک وجود ندارند، به این دلیل ساده که خود اندیشیدن عملی خطرناک است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هانا آرنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ماتئوس به هوینس: این چه وقت حرف زدنه!

به گزارش "ورزش سه"، اولی هوینس، رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ، روز گذشته در گفت‌وگویی در مورد شرایط بایرن مونیخ و جستجو برای سرمربی جدید صحبت کرد. در قسمتی از مصاحبه خبرنگار از او درباره مشکلاتش با توماس توخل پرسید و او پاسخ داد:«توماس توخل را سرزنش نمی‌کنم، او اغلب در تگرنسی با من شام می‌خورد، من با او خیلی خوب هستم.

او نگرش متفاوتی دارد. او فکر نمی‌کند که بتواند روی پیشرفت بازیکنانی مانند دیویس، پاولوویچ یا موسیالا کار کند. اگر جواب نداد باید یک بازیکن دیگر بخرید. من فکر می‌کنم باید روی بازیکنان سخت کار کنید و به آنها اعتماد‌به‌نفس بدهید.»

این مصاحبه او آن هم پیش از دو بازی بسیار مهم مقابل رئال مادرید انتقادات زیادی را در پی داشته است. لوتار ماتئوس، اسطوره بایرن مونیخ و کارشناس فعلی شبکه اسکای، که همواره یکی از منتقدان توخل بوده است، در مورد مصاحبه هوینس گفت:«من نمی‌فهمم. شاید او اطلاعات نادرستی دریافت کرده باشد یا چیزهای ناقصی شنیده و نتوانسته قطعات پازل را به خوبی به هم وصل کند. سه روز قبل از دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با رئال مادرید، هیچکس نیازی به این صحبت‌ها ندارد. توماس توخل حق دارد عصبانی باشد، این را به‌صورت رسمی می‌گویم. من هم بودم عصبانی می‌شدم، چون اتفاقی مثل این قابل قبول نیست. حداقل در چند هفته آخر فصل، باید خود را یک تیم متحد نشان دهید. به‌نظر من، توماس توخل قطعا مربی‌ای است که باعث پیشرفت بسیاری از بازیکنان جوان شده است.»

دیگر خبرها

  • بازیکنان تراکتور تا بازی استقلال ممنوع‌ از مصاحبه شدند
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • حمله ماتئوس به هوینس: این چه وقت حرف زدنه!
  • پشیمانم!
  • تنیسور‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شدند
  • چهره تنیسورهای حاضر در مرحله نیمه نهایی تور جهانی مشخص شد
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • پورحمیدی: می‌بریم اما حالم بد است!