Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سومریه نیوز، این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند، در راستای حفظ آرای شهروندان و عدم کوتاهی در قبال آن و نیز در راستای پیگیری اقدامات قانونی در رسیدگی به اعتراضات و بازشماری دستی آرا ملاحظه شد که اقدامات کمیساریای عالی انتخابات از طریق استفاده از معیارهای الکترونیک و نه معیارهای بصری برای بازشماری دستی، این فرایند را تهی از مضمون کرده است و این برخلاف قانون انتخابات است که تاکید می‌کند هنگام اعتراض، نتیجه شمارش دستی ملاک عمل قرار می گیرد و نه معیارهای الکترونیک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که کمیساریای عالی انتخابات از طرفی تصریح کرده بیش از ۷۰۰ هزار برگه رای قرائت نشده توسط دستگاه وجود دارد و از طرفی هم اعلام کرده نتایج ۱۰۰ درصد تطابق دارد و این امر به معنای بی توجهی عامدانه به اراده رای دهندگان است.

گروه های سیاسی شیعی عراق در این بیانیه انتخابات پارلمانی عراق و نتایج آن را رد کردند و از قوه قضائیه خواستند اولا تمامی اعتراضات را بررسی کند، دوما اتلاف عامدانه صدها هزار آرای رای‌دهندگان را متوقف کند و در نهایت بازشماری دستی همه آرا را بر اساس معیارهای واقعی انجام دهد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق روز شنبه در بیانبه کوتاهی اعلام کرد، شمارش دستی آرا در مراکز رای گیری مورد مناقشه در الکرخ بغداد پایان یافت و نتایج ۱۰۰درصد مطابقت دارد.

همچنین این نهاد روز جمعه اعلام کرد، شمارش دستی آرا در مراکز رای گیری مورد اعتراض در دو استان میسان و دیالی و نیز الرصافه در بغداد پایان یافت.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد، این کار در حضور نمایندگان نامزدهایی که اعتراض داشتند و نیز ناظران بین المللی و نمایندگان اصحاب مطبوعات انجام شد و نتیجه به هیئت کمیسیون ها ارائه خواهد شد تا توصیه های مناسب را انجام دهند.

311311

کد خبر 1568599

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق پارلمان عراق کمیساریای عالی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم

گرچه سیاستمداران آمریکایی به شدت تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی در این کشور، همواره حامی تل آویو در نسل کشی علیه فلسطینیان به شمار می‌روند، اما جامعه این کشور به ویژه دانشگاهیان آشکارا پی به ماهیت روابط خصمانه با اسراییل برده و در حال انتقاد گسترده از رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه است. 

به گزارش الجزیره، نمت مینوچ شافک، ریاست دانشگاه کلمبیا آمریکا از دانشجویان این دانشگاه خواست به اعتراضات خود علیه اسراییل پایان بخشند. 

وی بدون اشاره به جزئیات از شکست مذاکرات با نمایندگان دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی خبر داد. با این حال، شافک خواستار پایان بخشیدن داوطلبانه به اعتراضات و پراکندن شدن دانشجویان متحصن از محیط دانشگاه شد. 

با این وجود، وی از تبعات عدم پیروی دانشجویان از این موضوع و اتفاقاتی که ممکن است درپی آن رخ دهد مانند ورود نیرو‌های امنیتی به محیط دانشگاه و سرکوب دانشجویان اجتناب کرد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی ریاست دانشگاه کلمبیا آمده است: سازمان دهندگان اعتراضات و مقامات دانشگاهی در نهایت نتوانستند به توافقی بر روی پایان بخشیدن به اعتراضات برسند. این اعتراضات از سوی دولت ناقض قوانین دانشگاهی تلقی می‌شود. 

این بیانیه می‌افزاید: دانشگاه کلمبیا نمی‌تواند درخواست اصلی معترضان که قطع ارتباط با حامیان نظامی اسراییل است را اجرایی کند. با این حال، ما پیشنهاد کردیم که در عوض اقدام به سرمایه گذاری در حوزه سلامت و آموزش در غزه کنیم. همچنین پیشنهاد ما شفافیت بیشتر در سرمایه گذاری‌های مستقیم دانشگاه است. 

اکنون معترضان دانشجویی اعلام کرده اند تا زمانی که ۳ درخواست آنها از سوی مقامات دانشگاه اجرایی نشود به اعتراضات خود پایان نخواهند داد. این ۳ درخواست شامل: عدم سرمایه گذاری و قطع همکاری با شرکت‌های کمک کننده به حوزه نظامی اسراییل، شفافیت در امور مالی دانشگاه کلمبیا، و بخشش دانشجویان و اساتید دستگیر شده و یا تنبیه شده به دلیل اعتراضات می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید