Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:54:04 GMT

قانون مبارزه با مواد مخدر به سرعت بازنگری شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۴۲۴۹

قانون مبارزه با مواد مخدر به سرعت بازنگری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدهادی مصطفوی صبح امروز در سومین جلسه کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر تقدیم مجلس شده و ضروری است بازنگری در راستای اصلاح سیاست نحوه اعمال مجازات در حوزه تقنینی سرعت یابد.

وی بیان کرد: باید سیاست تقنینی به سمتی پیش رود که خلأهای موجود در قانون مبارزه با مواد مخدر را رفع کند چراکه در قانون فعلی مناطق مرزی و مناطق آزاد تجاری مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان عمومی و انقلاب همدان  ادامه داد: قوانین مشابه در امر مبارزه با مواد مخدر همانند قانون مبارزه با مواد روانگردان، مبارزه با پولشویی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات پراکنده‌ هستند که ضرورت دارد بخش‌های از آن در قانون مبارزه با مواد مخدر تجمیع شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در خصوص مبارزه با مواد مخدر قضازدایی صورت گیرد و اقدامات ایجابی به نحوی باشد تا زمینه ارتکاب جرائم مرتبط فراهم نشود. 

مصطفوی با بیان اینکه پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از اساسی‌ترین اقدامات کنشی در خصوص کاهش مصرف مواد مخدر است گفت: معضلات اعتباری، تقنینی و اجرائی مانع تحقق اهداف است.

وی در پایان بیان کرد: تدوین آئین دادرسی ویژه موادمخدر و ارجاع برخی موضوعات غیرضروری به کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون اعتیاد و درمان در خصوص معتادین و مصرف داروهای متادون به جای محاکم نیز نقش موثری در کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: مبارزه با مواد مخدر قانون مبارزه با مواد مخدر قانون مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سید محمود میرفیضی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و ۷۴ کیلوگرم حشیش از او کشف کنند.
 او از مردم خواست در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به سوداگران مرگ، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان