Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهر مشهد با در اختیار داشتن بیشترین گستره حاشیه‌نشینی، با مشکلات زیادی از جمله کارتن‌خوابی و اعتیاد روبه‌رو است از این رو متولیان امر به‌دنبال ساماندهی و مدیریت این معضل شهری هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، با شروع زود هنگام سرما در خراسان‌رضوی به‌ویژه شهر مشهد یکی از موضوعاتی که ازسوی رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی اجتماعی پیگیری می‌شود و به عنوان یک مطالبه و دغدغه مطرح است، بحث ساماندهی معتادان خیابانی و کارتن‌خواب‌ها بوده ازاین رو با سرمای هوا این مطالبه با جدیت از شورای ششم و شهرداری مشهد پیگیری شده است و از همین رو 8 گرم‌خانه شهر مشهد پذیرای کارتن‌خواب‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هرچند آمار دقیقی از تعداد افراد کارتن‌خواب‌ و بی‌خانمان مشهد وجود ندارد، اما بر‌اساس اطلاعات بهزیستی خراسان‌رضوی، تا پایان سال 99 بیش از 10 هزار معتاد متجاهر و کارتن‌خواب در مشهد حضور داشتند که قطعا تا به امروز بر تعداد آن‌ها افزوده شده است بنابراین با توجه به جمعیت 10 تا 15 هزار نفری معتادان و کارتن‌خواب‌های مشهد این تعداد گرمخانه پاسخگو نیست و از طرفی موضوع کرونا نیز بر آن دامن زده است؛ انتظار می‌رود شورای شهر مشهد و شهرداری با کمک دستگاه‌های متولی مانند بهزیستی در این راستا گام بردارند.

سید مجتبی منتظری، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به شروع فصل سرما و کاهش محسوس دمای هوا در چند روز گذشته شهرداری مشهد اقدام به ساماندهی و اسکان کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان کرده است و از نیمه دوم آبان ماه 8 مرکز گرمخانه در مشهد آماده خدمت‌رسانی هستند.

ضرب و شتم یک معتاد در حال فرار در مرکز ترک اعتیادی در استان گلستان تائید شدمعتادان متجاهر شیراز و چالش‌های پیش‌رو؛ مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز باید جمع‌آوری شود10 کلانتری در حاشیه شهر مشهد ایجاد می‌شود/ سامان‌دهی معتادان متجاهر کار جهادی و انقلابی می‌طلبد

وی افزود: بر‌اساس تراکم افراد بی‌خانمان در نقاط مختلف شهر،گرمخانه‌ها جانمایی شده‌اند و پیش از این نیز خانه سبز شهرداری مشهد و کمپ ماده 16 آماده خدمت‌رسانی بوده ‌البته در صورت استقبال از این گرمخانه‌ها این آمادگی را داریم که بر تعداد آن‌ها بیافزاییم.

منتظری تصریح کرد: شهرداری تنها وظیفه اسکان افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب را بر‌عهده دارد و هیچ فردی از گرمخانه‌های شهرداری به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری اعزام نخواهد شد.

معاون شهردار مشهد گفت: خدمت‌رسانی در این مراکز برای افراد مشمول طرح از ساعت 20 شب تا 8 صبح روز بعد خواهد بود و برای آنان علاوه بر فراهم‌ساختن امکانات استراحت، استحمام و امکانات بهداشتی، وعده غذای گرم و مشاوره و مددکاری ‌در نظر گرفته شده است، 

عضو هیات‌رئیسه شورای ‌شهر مشهدمقدس گفت: با ارائه برنامه‌ای مدون از سوی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر و سازمان بهزیستی، اعتباراتی در شورای ‌شهر مشهد پیش‌بینی می‌شود تا مشکلات معتادان متجاهر برطرف شود.

حسین حسامی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای ‌شهر مشهدمقدس نیز اظهاردا شت:در حوزه آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه بحث معتادان متجاهر مشکلات زیادی در شهر وجود دارد که یکی از آن‌ها موضوع اشتغال است چرا که بسیاری از معضلات به دلیل عدم اشتغال پیش می‌آید.

وی افزود: با ارائه برنامه‌ای مدون از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی، اعتباراتی در شورای شهر مشهد پیش‌بینی شود تا مشکلات این قشر از جامعه تا حد امکان مرتفع گردد. معتادان بخشی از جامعه هستند که به‌نوعی درگیر یک بیماری شده‌اند، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم و مشکلات آن‌ها را کاهش دهیم. نکته مهم این است که فرد معتاد پس از خروج از کمپ به حال خود رها نشود چرا که در این صورت امکان بازگشت او بسیار زیاد خواهد شد و در این راستا نیز برنامه‌ای خواهیم داشت.

انتهای پیام/281/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معتادان متجاهر کارتن خواب ها شهرداری مشهد کارتن خواب گرمخانه ها بی خانمان شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند

احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

به گزارش مهر، وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد