Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در سامانه طرح جهش مسکن استان، دسترسی برای ثبت‌نام در شهرهای دیگر باز می‌شود.

وحید کرم‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وام ودیعه مسکن اظهار کرد: شورای پول و اعتبار در سال ۱۴۰۰، شورای پول و اعتبار مبلغی را به صورت متمرکز تصویب کرده و به بانک‌ها ابلاغ کرده که این وام ودیعه مسکن را طی شرایطی به متقاضیان پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متاسفانه سهم استان‌ها در این ودیعه مسکن مشخص نشده است،  افزود: شورای پول و اعتبار تنها این ابلاغیه را به ۱۰ تا ۱۲ بانک اعلام کرده و سهم هر کدام از بانک‌ها مشخص شده بود این درحالیست که بانک مسکن جزو بانک‌های عامل نبود و این یکی از ایراداتی است که به این موضوع وارد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه در فرآیند پرداخت این وام نقشی نداشتیم و فقط یک استعلامی را تایید یا رد می‌کردیم که کسانی که "فرم جیم" قرمز داشته باشند این وام به آنان تعلق نخواهد گرفت، گفت: البته کسانی فرم جیم سبز داشته باشند و اقدام به گرفتن این وام کنند فرم جیم آنها قرمز نمی‌شود و تنها کنترل این مورد برعهده اداره کل راه و شهرسازی بود.

کرم‌الهی برای دریافت این وام برخی استان‌ها متقاضی بیشتری داشته‌اند، بیان کرد: با دفتر اقتصاد و مسکن وزارتخانه صحبت شده و قرار براین است اگر بخواهند وام ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت سهمیه هر استانی مشخص شود و این نباشد که استان‌های برخوردارتر از این تسهیلات استفاده کنند و مابقی استان‌ها بی‌نصیب بمانند.

در وام ودیعه مسکن با معضلی تحت عنوان قولنامه صوری مواجه‌ایم

وی با بیان اینکه افرادی که بخواهند وام ودیعه بگیرند نباید سندی به نامش باشد چراکه با از طریق ثبت‌اسناد و املاک استعلام گرفته می‌شود و مشخص خواهد شد که فرد دارای خانه مسکونی بوده یا مستاجر است، یادآور شد: استفاده از قولنامه صوری که اصالت ندارد و افراد فقط می‌خواهد تسهیلات را بگیرد و این معضلی است که با آن مواجه‌ایم و در این راستا باید چاره‌اندیشی کرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص طرح جهش مسکن در استان بیان کرد: در حال حاضر سامانه برای شهرهای بروجرد، دورود، ازنا، الیگودرز، نورآباد و چغابل باز شده است و شهرهای پلدختر، الشتر، خرم‌آباد و کوهدشت در سامانه باز نشدند و این معنای حذف این شهرها نیست.

در سامانه طرح جهش مسکن، دسترسی برای ثبت‌نام در شهرهای دیگر باز می‌شود

کرم‌الهی با بیان اینکه یک بانک زمین در سازمان ملی زمین و مسکن فعالیت دارد که این سامانه را معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی مدیریت می‌کند و شهرهایی که در آن بانک زمین، اراضی خود را معرفی و بارگزاری کردند در این سامانه راه دسترسی برای ثبت‌نام را باز کرده است، گفت: مقدار زمین معرفی شده در بانک زمین برای چهار شهر فوق کمتر از میزان متقاضیان بوده به همین دلیل سامانه دسترسی برای ثبت‌نام در آنها را ناممکن کرده است.

وی افزود: زمین‌هایی از قبل در شهرهای پلدختر، الشتر، خرم‌آباد و کوهدشت شناسایی شدند و به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم که سامانه را برای این شهرها باز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی الیگودرز پلدختر دورود وزارت راه و شهرسازی بانک مسکن شورای پول و اعتبار طرح جهش مسکن سازمان ملی زمین و مسکن دسترسی برای ثبت نام وام ودیعه مسکن راه و شهرسازی جهش مسکن استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود

ایسنا/لرستان شهردار تیتکان با بیان اینکه ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود گفت: شهرداری در شهرهای کوچک درآمد پایداری ندارند و این یکی از موضوعاتی است که دست ما را برای انجام کارها بسته است.

زینب آذرخوش امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرهای کوچک دارای زیرساخت‌های گردشگری هستند و ضرورت دارد برای ارتقای آن تسهیلات مناسبی را به شهرداری‌های کوچک تخصیص داده شود.

شهردار تیتکان بیان کرد: گردشگری صنعتی پول‌ساز است و رونق گرفتن آن در شهرهای کوچک منجر به ارزآوری در این شهرها خواهد شد.

شهردار تیتکان عنوان کرد: ضرورت دارد تسهیلات به شهرهای کوچک داده شود تا موضوع گردشگری و بوم‌گردی در آن‌ها پایدار بماند.

وی افزود: سهمیه قیر شهرداری تیتکان اینقدر کم بود که از گرفتن آن صرف‌نظر کردیم چرا که هزینه حمل و نقل آن به صرفه نبوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند