Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@20:11:52 GMT

فارس من| سفیر ایران در دانمارک برکنار شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۴۷۰۰

فارس من| سفیر ایران در دانمارک برکنار شود

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران فارس من با ایجاد کمپینی در فارس من خواستار برکناری «افسانه نادی پور» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ (دانمارک) در رابطه با موضوع پرونده «حمیده سلامتی» و فرزندش «داریوش حیدری» شد‌ه‌اند.

چندی پیش حمیده سلامتی مادر ایرانی با درج مطلبی در سامانه فارس من خواستار مساعدت لازم برای بازگرداندن فرزندش به وی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مطلبی که در این خصوص در این سامانه ثبت کرد، نوشت: اینجانب «حمیده سلامتی» ایرانی ساکن دانمارک دارای اقامت موقت، به مدت دو سال است که دولت دانمارک فرزندم را بی‌دلیل از من گرفته و از آن جایی که این سیستم در دانمارک رواج دارد والدین زیادی مانند من دچار این مشکل شده‌اند. فرزند من دچار مشکلات جسمی و روحی فراوان شده، اما دولت دانمارک حاضر به بازگرداندن فرزندم نیست. از طریق وکلای مختلف و حقوق بشر پیگیر شدم، اما پاسخی نگرفتم.

وی همچنین اعلام کرده بود که از طریق سفارت ایران در کپنهاگ، حقوق بشر اروپا و بسیاری از نهادها پیگیری کرده، ولی رسیدگی صورت نگرفته است.

در همین خصوص کابران فارس من در کمپین جدید خواستار برکناری سفیر ایران در دانمارک شده‌ و در این کمپین عنوان کرده‌اند: در خصوص پرونده خانم حمیده سلامتی و فرزندشان داریوش حیدری کمترین اقدام که توقع می‌رفت توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران خانم افسانه نادی پور در کشور دانمارک صورت پذیرد؛ ورود به پرونده از جهت بررسی شرایط سلامت و درمان داریوش، (باتوجه به اینکه داریوش اوتیسم دارد و دولت دانمارک این واقعیت را نمی‌پذیرد) طی سال‌های جدایی از والدین بود که متاسفانه در دولت دوازدهم با تمام تلاشی که از سمت ما و مادر این کودک شد؛ کوچکترین اقدامی شکل نگرفت.

در این کمپین آمده است: ما فعالان مدنی حوزه زن و خانواده و جمعی از مردم ایران از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مجدانه تقاضای بر خورد قانونی جدی و استیضاح خانم افسانه نادی پور سفیر ایران در دانمارک به جهت ترک فعل و همچنین ارائه اطلاعات کذب توسط سفارت و ارائه مطالب غیرواقعی از شهروندان ایرانی به وزارت خارجه و همچنین اخلال در روند بازگشت داریوش را خواهانیم و همچنین استدعا داریم با توجه به اینکه شرایط جسمی و روحی داریوش به شدت خطرناک است اقدامات لازم برای بازگشت داریوش به ایران را فراهم کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سفیر ایران در دانمارک افسانه نادی پور کودک مادر حمیده سلامتی فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه‌ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد