Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمدابراهیم محمدی در دوازدهمین جلسه شورای اجرایی جشنواره فیلم رشد افزود: در این دوره از جشنواره هزار و ۱۷۵ فیلم ایرانی و هزار و ۹۸۰ فیلم خارجی از ۱۰۵ کشور جهان دریافت شده است که نشان از استقبال زیاد فیلم‌سازان ایرانی و خارجی برای حضور در قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز از استقبال چشمگیر فیلم‌سازان ایرانی و خارجی اظهار داشت: سیاست‌ها و اهداف والایی که در تنها جشنواره بین‌المللی وزارت آموزش و پرورش جاری و ساعی است باعث شده در ۲ سال اخیر باوجود شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های جهانی در عرصه فیلم‌سازی، آثار دریافتی بیش از ادوار گذشته باشد که این موضوع مبین اعتماد و اشتیاق فیلم‌سازان ایران و جهان برای حضور در این رویداد جهانی است.

دبیر پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد ادامه داد: با توجه به اینکه در دومین سال شیوع ویروس کرونا به‌سر می‌بریم و بسیاری از فعالیت‌های فیلم‌سازی در بخش ملی و بین‌المللی عملاً متوقف شده است، احتمال آن می‌رفت آثار دریافتی در دوره پنجاه‌ویکم خیلی کمتر از دوره قبل باشد، اما بر اساس آمار موثق دبیرخانه دایمی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد امسال نیز در دوره پنجاه‌ویکم ۴۰۵ فیلم ایرانی در بخش ملی، ۷۷۰ فیلم ایرانی در بخش بین‌الملل و همچنین ۱۹۸۰ فیلم خارجی در بخش بین‌الملل شرکت کرده اند که در مجموع ۳۱۵۵ فیلم وارد رقابت‌های این دوره از جشنواره شده است.‌

پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد در بخش‌های: بین‌الملل، معلمان، دانشجومعلمان و دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در قالب‌های داستانی کوتاه،‌ داستانی بلند،‌ مستند کوتاه، ‌مستند بلند و پویانمایی پذیرای فیلم‌های فیلم‌سازان ایران و جهان است. موضوعات اعلام شده در فراخوان این دوره از جشنواره شامل دو بخش اصلی: فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی مبتنی بر اسناد تحولی آموزش و پرورش و نیز فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی مرتبط با محتواهای کتاب‌های درسی است. 

برچسب‌ها مدارس جشنواره بین المللی فیلم رشد معلم دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس جشنواره بین المللی فیلم رشد معلم مدارس جشنواره بین المللی فیلم رشد معلم دانش آموزان جشنواره بین المللی فیلم رشد فیلم سازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور دارند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل وی با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور دارند، تأکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حضور دارند که به ارائه محصولات اقوام مختلف می‌پردازند.

محمدی ادیب ادامه داد: انتظار می‌رود که همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز در روز جمعه با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو باشیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی