Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: درخواست نمایندگان کارگری کاملاً مشخص است ما درخواست بررسی راهکار‌های جبران قدرت خرید کارگران را داریم که با توجه به شعار‌های دولت آقای رئیسی در این خصوص باید این مسئله برای مسئولین اهمیت داشته باشد. علی خدایی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص موضوع تعیین دستمزد کارگران و عدم تشکیل جلسه شورای عالی کار، گفت: برای بررسی تعین دستمزد کارگران در میانه‌سال باید جلسه شورای عالی کار در چند ماه اخیر تشکیل می‌شد، اما متأسفانه تابه‌حال جلسه شورای عالی کار تشکیل نشده و گروه نمایندگان کارگری شورای عالی کار درخواست جلسه فوق‌العاده هم به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تغییر معاونت روابط کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم  اتفاق افتاده است که با توجه به این‌که معاونت روابط کار به‌طور سنتی به‌عنوان دبیر شورای عالی کار مسئولیت هماهنگی جلسات شورای عالی کار را به عهده دارد امیدواریم که با این تغییر در اسرع وقت و در روزهای آتی جلسه شورای عالی کار تشکیل شود.   نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: جامعه کارگری به عدم تشکیل جلسه شورای عالی کار و بی توجهی که به نظر می‌رسد وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی  دولت جدید به مسئله معیشت کارگران دارد منتقد است. 
نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: درخواست نمایندگان کارگری کاملاً مشخص است ما درخواست بررسی راهکارهای جبران قدرت خرید کارگران را داریم که با توجه به شعارهای  دولت آقای رئیسی  در این خصوص  باید این مسئله برای مسئولین اهمیت داشته باشد.
خدای افزود: درنتیجه انتظار می‌رفت که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جلسه شورای عالی کار را تشکیل می‌دادند، اما متأسفانه تابه‌حال این اتفاق نیفتاده و در اولین جلسه‌ای هم که گروه‌های کارگری با شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم  این درخواست را عنوان کردیم و بعد هم در رسانه‌ها عنوان شد و نهایتاً آخرین حرکتی که انجام دادیم این بود که صورت مجزا گروه‌های کارگری شورای عالی کار درخواست جلسه عادی و فوق‌العاده شورای عالی کار را داده است.   نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: طبق ماده ۱۶۸ قانون کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی باید طی ۲هفته بعد از این درخواست جلسه شورای عالی کار تشکیل می‌داد، اما در حال حاضر در سومین هفته هستیم، اما هنوز خبری نشده است.   علی خدایی ۱۹ مهر نیز  در خصوص عدم تشکیل جلسه شورای عالی کار به خبرنگار میزان گفته بود  در حال حاضر خواسته گروه کارگری در شورای عالی کار تشکیل جلسه شورای عالی کار است، این درخواست را بارها مطرح کرده‌ایم و آرام‌آرام وقت این می‌شود که به عدم تشکیل جلسه معترض شویم و با توجه به این‌که طبق قانون شورای عالی کار باید ماهیانه یک جلسه شورای عالی کار تشکیل شود و از زمان حضور آقای عبدالملکی هم بیش از یک ماه گذشته است.   بیشتر بخوانید: دستمزد کارگران حدود ۴۰ درصد هزینه‌های خانوار را پوشش می‌دهد   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی کارگران دستمزد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کارگران دستمزد تشکیل جلسه شورای عالی کار جلسه شورای عالی کار تشکیل نمایندگان کارگری شورای عالی کار عدم تشکیل جلسه رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد