Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر کامپیوتری پس از مدتی ، جای خود را به مدل های قویتر و جدیدتر می دهد. از طرفی نرم افزارهای شرکت های مختلف نیز ، با بروزرسانی های جدید به منابع سخت افزاری بیشتری نیاز دارند و لذا اغلب ، اجرای نسخه های بروز نرم افزارها با کامپیوتر قدیمی یا کند است یا غیر قابل اجرا .

در چنین مواقعی ، خرید کامپیوتر جدید اولین گزینه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این گزینه ، گران و پرهزینه است و شاید بهترین گزینه نباشد. در ادامه با راهکارهایی کم هزینه آشنا می شوید که انجام آنها می تواند شما را تا چند سال از خرید کامپیوتر جدید بی نیاز کند. اگر مثل نگارنده ، از یک پینیوم فور یک دهه قبل استفاده می کنید ، با این مطلب همراه باشید.

چند نکته برای افزایش قدرت و سرعت کامپیوتر قدیمی نسخه مناسب و سبک ویندوز را نصب کنید

متاسفانه و بطور پیشفرض ، اکثریت کاربران بدون اطلاع از امکانات و تفاوت نسخه های مختلف ویندوز ، اقدام به نصب نسخه اینترپرایز یا آلتیمیت ویندوز می کنند !  این نسخه از ویندوز شامل امکاناتی است که صرفا به درد شرکت های بزرگ با چند ده کارمند هستند که اطلاعات حیاتی و مهمی در شبکه های کامپیوتری شرکت داشته و نیاز به امنیت بسیار بالا دارند . بنابراین اگر چنین ویژگی ندارید بهترین و سبکترین نسخه ویندوز برای شما ، نسخه home  است . نسخه هوم همه امکاناتی که یک کاربر خانگی و یک کسب و کار کوچک نیاز دارد در خود داشته و نسبت به نسخه سنگین آلتیمت و پرو ، با سرعت بهتری اجرا می شود .

برای کامپیوترهای قدیمی نسخه هوم ویندوز 7 یا ویندوز 10 ، توصیه می شود .

رم کامپیوتر را ارتقا دهید

رم ، یکی از عوامل موثر سرعت دسترسی و اجرای برنامه در کامپیوتر است . اگر ده سال از خرید کامپیوتر فعلی شما می گذرد و روی سیستم ویندور 7 یا 10 نصب کرده اید لازم است بدانید ، ویندوز شما حداقل به 4 گیگابایت رم نیاز دارد . تجربه نگارنده این متن ، استفاده از 8 گیگابایت رم است که سرعت اجرای برنامه های سنگین مثل فتوشاپ را به طرز محسوسی افزایش می دهد .

هارد سیستم را ارتقا دهید

هارد های قدیمی و مکانیکی که هنوز رایج و پرکارد هستند به مرور زمان ، دچار کندی می شوند . هرچه عمر کامپیوتر بیشتر باشد این کندی بیشتر است ولی چون به تدریج بروز می کند خیلی به چشم نمی آید . در این مواقع بهتر است اقدام به تعویض هارد مستعمل با هارد نو کنید . در تعویض هارد به 2 نکته توجه داشته باشید .

انواع رنگ بندی های هارد در بازار ، برای کاربرد های مشخصی است. هر هاردی برای نصب ویندوز مناسب نیست ! جدا از رنگ بندی که باید قبلا بسته به برند و تولیدکننده آن ، مطلع باشید ، هارد با بافر 64 و سرعت 7200 دور را انتخاب کنید .

پیشنهاد تست شده و اقتصادی :

یک پیشنهاد تجربه شده با بازدهی بسیار بالا ، این است که هارد قدیمی را برای ذخیره سازی فایل ها نگه دارید و یک هارد ssd با حجم 120 گیگ ، صرفا برای نصب ویندوز ، به سیستم قدیمی اضافه کنید . در این حالت ویندوز با سرعت بالا روی هارد پرسرعت جدید اجرا می شود و به طرز چشمگیری عملکرد و سرعت سیستم افزایش می یاید .

ترکیب یک سی پی یو پنتیوم فور + 8 گیگابابت رم و یک اس اس دی ، می تواند به راحتی برنامه سنگینی مثل فتوشاپ 2021 یا کورل را اجرا کند . سایر برنامه ها مثل آفیس که قابل مقایسه با فتوشاپ نیستند بسیار سریعتر اجرا می شوند. چنین کاری بدون تغییرات فوق در سیستم قدیمی تقریبا غیر ممکن است .

سخن پایانی

انجام تغییرات فوق ، نسبت به خرید سیستم جدید بسیار کم هزینه تر است. حتی می توانید با خرید رم کارکرده ، در هزینه صرفه جویی کنید . بنابراین اگر از ظاهر کامپیوتر قدیمی خود خسته نشده اید مشکلات سرعت و سخت افزاری آن قابل بهبود است. در غیر این صورت خرید کامپیوتر آماده جدید و یا خرید کیس استوک ، می تواند گزینه بعدی باشد . چنانچه تمایل به خرید کیس استوک و مینی کیس های کارکرده را دارید ، بهتر است اول در مورد امکانات و برنامه هایی که قصد دارید در کامپیوتر اجرا کنید از فروشنده مشاوره بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

خرید کیس های آماده ،در اغلب موارد ، از خرید جداگانه قطعات و اسمبلز کردن آنها به صرفه تر است . علاوه بر این ، در انتخاب تولیدکننده آن نیز چند انتخاب دارید .اگر نمیخواهید برای خرید کامپیوتر آماده نو ، هزینه کنید ، گزینه اقتصادی تر ، خرید کیس استوکhp  ، است که با امکانات مختلف قابل خرید است.

فراموش نکنید ، هر کامپیوتری  بخرید ، بهترین و سبکترین نسخه ویندوز ، برای اجرای نرم افزاری مختلف مهندسی – خانگی و بازی ، نسخه home است.

www.roshac.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور خرید کامپیوتر رپرتاژ آگهی ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور کامپیوتر قدیمی خرید کامپیوتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!

یک یوتوبر انگلیسی با استفاده از کامپیوتر، 10 هزار بار یورو 2024 را شبیه سازی کرد و احتمال قهرمانی هر تیم را استخراج کرد. 

طرفداری | جیمز آلکوت (یک یوتیوبر انگلیسی)، مراحل مختلف جام ملت های اروپا 2024 را 10000 بار شبیه سازی کرده است. 24 تیم ملی برتر اروپا در ابتدای ماه ژوئن به آلمان می روند تا برای کسب عنوان قهرمانی اروپا بجنگند. این شبیه ساز بر این باور است که کریستیانو رونالدو به احتمال زیاد به همراه کشورش پرتغال، دومین افتخار بزرگ خود را به دست خواهد آورد.

بر این اساس، کشورهای انگلیس، پرتغال و فرانسه سه مدعی اصلی برای کسب عنوان قهرمانی هستند و شبیه‌ساز ساخته شده توسط آلکوت بیشترین شانس قهرمانی را برای پرتغال قائل شده است. انگلیس، فرانسه و اسپانیا هم در رده های بعدی قرار دارند. 

نتیجه 10 هزار شبیه سازی

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران