Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لایحه رتبه بندی معلمان» برای رفع ایرادات به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه (۹ آبان) پس از بررسی بار مالی لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه غیر علنی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، بررسی این لایحه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیشنهاد حذف کل ماده ۴ لایحه رتبه بندی معلمان را مطرح کرد و در این خصوص گفت: بنده ۱۰ ساعت با معلمان در خصوص این لایحه مباحثه داشتم و ایرادات اساسی به این لایحه را وارد می‌دانم که متأسفانه در کمیسیون آموزش و تحقیقات شنیده نشد و امروز می‌خواهم در صحن علنی مجلس آن را مطرح کنم.

وی در خصوص ابهامات و ایرادات اساسی این لایحه اظهار داشت که این لایحه ایرادات اساسی دارد که در صورت تصویب نیز قابل اجرا نیست و آئین نامه اجرایی آن نیز قابل تدوین نخواهد بود.

گره زدن حقوق معلمان با مفهوم منقرض شده‌ای به نام مربی- آموزشیار اشتباه است

ویس کرمی در شرح ایرادات این لایحه تصریح کرد: در ارتباط میان مدرک تحصیلی معلمان با رتبه‌های تحصیلی اعلام شده، ابهام جدی وجود دارد. گره زدن حقوق معلمان با مفهوم منقرض شده‌ای به نام مربی- آموزشیار اشتباه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ابهام در تأثیر سنوات خدمت بر میزان افزایش حقوق در طول توقف در این رتبه یکی از ابهامات اساسی است. ابهام در وضعیت تعیین رتبه معلمان زیرلیسانس که ۱۲۰ هزار نفر هستند از اشکالات اساسی این لایحه است.

وی ادامه داد: برابر شمردن لیسانس، فوق دیپلم و دیپلم و زیر دیپلم در ماده ۷ این لایحه دارای ایراد اساسی است. گویا معلمان دارای مدرک لیسانس و پائین‌تر یک حکم دارند و معلمان بالای لیسانس حکم دیگری دارند که این موضوع با عدالت سازگار نیست و همه این افراد با حکم معلم آموزشیار سنجیده شده اند.

ویس کرمی گفت: برابری کارشناسی ارشد با دکترا در ماده ۷ که در مقایسه با مربی – دانشیار خلاف عدالت و ظلم به چهار هزار نفر دکتر-معلم است.

وی با طرح این سوال که آیا یک معلم دیپلمه یا پائین‌تر هم می‌تواند استاد-معلم شود؟ اظهار داشت: این موضوع در قانون دچار ابهام است و بعد‌ها در تدوین آئین نامه اجرایی ایرادات اساسی ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم پیش بینی منبع درآمدی پایدار برای اجرای این لایحه از ایرادات اساسی است که دوستان در این خصوص توضیحات خوبی دارند.

وی افزود: ابهام در افزایش حقوق ناشی از تغییر رتبه‌ها که به ترتیب ۲۵، ۲۰ و ۱۵ و ۱۰ درصد اعلام شده است، دارای ابهامات اساسی است که مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در خصوص این ابهام موضوعاتی را مطرح کرده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

ویس کرمی تأکید کرد: ۱۹۰ هزار معلم دارای مدرک ارشد و دکترا، ۴۸۰ هزار لیسانس، ۱۲۰ هزار زیر لیسانس و ۹۰۰ هزار نفر بازنشستگان فرهنگیان شامل این لایحه خواهند شد.

وی در پایان از رئیس مجلس خواست از لایحه به کمیسیون آموزش ارجاع شود و ایرادات آن برطرف شود.

در ادامه محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ویس کرمی برای ارجاع لایحه به کمیسیون آموزش و تحقیقات را به رأی نمایندگان گذاشت. نمایندگان با ۱۹۵رأی موافق با ارجاع این لایحه به کمیسیون موافقت کردند.

قالیباف از کمیسیون خواست ظرف ۱۰ روز ابهامات این لایحه را برطرف کند تا مجدد لایحه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. برچسب ها: لایحه رتبه بندی ، معلمان ، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، ویس کرمی ، قالیباف

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: لایحه رتبه بندی معلمان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ویس کرمی قالیباف کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لایحه رتبه بندی معلمان کمیسیون آموزش ایرادات اساسی ویس کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت

به گزارش«نماینده»، جلسات علنی هفته جاری مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه(۱۲،۱۱،۹) اردیبهشت ماه برگزار می شود و موارد زیر در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس قرار می گیرد:

در این هفته قرار است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول بودجه) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و طرح یک فوریتی اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم بررسی شود.

همچنین نمایندگان در هفته پیش رو ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار،گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری و گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۱) را بررسی می کنند.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح دوفوریتی استفساریه تبصره (۲) ماده واحده قانون اصلاح بند (و) ماده ۴۴ قانون برنامه ۵ ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران،گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش و فرهنگ و رسانه های جمعی و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح استفساریه جز (۱) بند (الف) ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار صحن علنی این هفته مجلس قرار می گیرد.

همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان، لایحه یک فوریتی الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۳) وگزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ‎ماده ۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه این هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت مالی ، لایحه اصلاح تبصره (۵) الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان و واحده گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی از دیگر برنامه های هفته جاری صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی، گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح یک فوریتی الحاق (۷) تبصره به ماده (۷) اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی ‎فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر در دستور کار هفتگی مجلس در هفته جاری قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲