Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به رد درخواست دریافت سود مازاد از واحدهای تولیدی استان از سوی بانک‌ها، دریافت سودهای بانکی و جریمه‌های نامتعارف را از مشکلات اصلی تولیدکنندگان برشمرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در این باره اظهار داشت: دادگاه‌های استان گلستان امسال دادخواست بانک‌ها برای دریافت سود و جریمه مازاد از تولیدکنندگان را در 18 پرونده، خلاف مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تشخیص دادند و رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسیابی افزود: با صدور این آراء که همه آنها قطعی است، واحد‌های تولیدی، سود اضافی و جریمه مازاد را نمی‌پردازند و اگر پرداخته باشند بانک‌ها موظف هستند به آنان بازگردانند.

وی با تأکید بر اینکه همه بخش‌ها از جمله بانک‌ها باید به تسهیل فرآیند تولید و رونق آن کمک کنند، یادآور شد: سال گذشته هم با رای قضات، 20 دادخواست مشابه در دادگاه‌های استان گلستان رد شد.

رشد بیشتر بازار سرمایه نسبت به سود بانکی و تورم/ افراد ناآشنا به طور غیرمستقیم در بورس سرمایه گذاری کنندآیا اولتیماتوم مالیاتی دژپسند، سود بانکی را کاهش می‌دهد؟یارانه خواهی سیاست‌مداران از بانک مرکزی/ الان زمان مناسبی برای کاهش نرخ سود بانکی است؟

این مقام ارشد قضایی استان گفت: از  24 چالش  مهم و اصلی شناسایی شده بر سر راه تولید و سرمایه گذاری در استان ،  20 مورد مربوط به بانک‌هاست که در این بین دریافت سود‌های بانکی و جریمه‌های نامتعارف یکی از مشکلات اصلی واحد‌های تولیدی است که در برخی موارد سبب ورشکستگی، تعطیلی و توقف تولید در کارخانه‌ها می‌شود.

آسیابی افزود: امسال در نشست‌های مستمر با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی استان برای رفع موانع بانکی بر سر راه تولید تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/582/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریافت سود بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند

محمد باغستانی اظهار داشت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش جماران، وی افزود: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها را جمع آوری و مابقی سود سهام را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول