Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@22:13:44 GMT

رهبر طالبان برای نخستین بار در انظار عمومی ظاهر شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۵۳۱۳

رهبر طالبان برای نخستین بار در انظار عمومی ظاهر شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افق افغانستان، «محمد جلال» عضو کمیسیون فرهنگی طالبان در توئیتی نوشت «ملا هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان روز  گذشته برای نخستین بار با حضور در انظار عمومی در ساعت  شش و نیم بعد از ظهر روز شنبه در مدرسه حکیمه سخنرانی کرده است.

وی افزود بزودی نوار صوتی این سخنرانی در فضای مجازی نیز منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون هیچ منبع مستقل و سخنگویان شناخته شده گروه طالبان در این باره اظهار نظری نکرده است.

اخیرا گزارش‌هایی در مورد مرگ ملاهبت‌الله در رسانه‌ها منتشر شده بود اما طالبان این گزارش‌ها را تکذیب کرد. وی طی سال‌های اخیر زندگی مخفی داشته و تاکنون در ملاء عام ظاهر نشده‌ و تنها یک عکس منتسب به او منتشر شده است.

چندی پیش «انس حقانی» عضو ارشد طالبان گفته بود که ملا هبت‌الله زنده است و در افغانستان به‌سر می‌برد اما از ترس هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا در انظار عمومی ظاهر نمی شود.

گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ آخندزاده از آنجا مطرح می‌شود که طالبان مرگ «ملا محمد عمر» رهبر پیشین این گروه را نیز دو سال پنهان نگه‌ داشت و پس از نشر گزارش‌های موثق در این باره، تائید شد که او در نتیجه بیماری در شهر کراچی پاکستان فوت کرده است.

پس از کشته شدن، ملا اختر محمد، رهبر پیشین طالبان، در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی، هبت‌الله آخندزاده سومین رهبر گروه طالبان محسوب می‌شود.

با اینکه بیش  از ۲ ماه از  ورود طالبان به کابل و  تسخیر این  کشور می گذرد تاکنون هیچ پیام صوتی ،تصویری یا مکتوب از سخنان و یا محل استقرار "هبت  الله آخند زاده  در رسانه ها منتشر نشده  است.

منبع: الف

کلیدواژه: هبت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، هرچند این شرکت جزییاتی درباره محصولش منتشر نکرده اما اخبار و شایعات حاکی از ارتقای قابل توجه آی پد جدید نسبت به نسخه های قبل از جمله استفاده از نمایشگر او ال ای دی، قابلیت پشتیبانی از شارژ MagSafe و ارتقای عملکرد با تراشه M۳ بوده است.

در این میان مارک گرومن خبرنگار نشریه بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده اپل در آی پد پروهای جدید به جای تراشه M۳ ازM۴ استفاده کند. اگر این امر حقیقت داشته باشد، آی پد پرو جدید نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشهM این شرکت است. به گفته گرومن هایلایت M۴ موتور عصبی ارتقایافته آن است که عملکرد فعالیت های هوش مصنوعی را ارتقا می دهد.

در واقع اپل احتمالا سری جدید تبلت هایش را به عنوان نخستین دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی واقعی خود ارائه کند. اما جزییات SoC آن هنوز مشخص نیست.

پیش بینی می شود طراحی کلی آی پد پرو جدید مشابه نمونه های فعلی و در ۲ اندازه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ باشد اما بزرگترین ارتقا احتمالا استفاده از نمایشگر او ال ای دی در دستگاه ها است.

علاوه بر آن گرومن فاش کرده اپل پنسل(قلم اپل) نیز در این رویداد رونمایی می شود که برای نخستین بار قابلیت بازخورد لمسی را دارد. البته جزییات در این باره محدود است.

کد خبر 6091890 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • آی پد پرو جدید با تراشه M۴ عرضه می شود
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی