Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - امیر جهانی؛ خبر حذف احتمالی دو باشگاه پرطرفدار ایرانی از رقابت‌های آسیایی مانند بمب در تمامی رسانه‌های رسمی و طرفداری صدا کرده است. به دلیل عدم اخذ مجوز حرفه‌ای،این دو باشگاه جایی در رقابت‌های آسیایی در فصل آینده نخواهند داشت و این خبری بود که ابتدا یک رسانه اماراتی منتشر کرد. البته در این خبر تیم‌هایی نظیر العین و الوحده امارات، الاتحاد، النصر و الاهلی عربستان هم نامشان در کنار استقلال و پرسپولیس آورده شد که به هر حال با قطعی شدن حذف الاتحاد، گویا مابقی تیم‌های حاضر در این لیست هم از آسیا کنار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

AFC چه می‌خواهد؟

از حدود یک دهه پیش که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت فرمت بازی‌های لیگ قهرمانان این قاره را به صورت "حرفه‌ای" برگزار کند، باشگاه‌های ایرانی بدون کوچکترین شرمی، در معرفی امکانات و تشکیلات مالی و مدیریتی خود چیزی به جز حقیقت را جلوه می‌دادند و البته مسئولان آسیایی هم به دلیل محبوبیت باشگاه‌های ایرانی ترجیح می ‌دادند مدارک مربوطه را قبول کنند تا این رقابت‌ها با دنبال کنندگان بیشتری برگزار شود. با این حال از امسال دیگر خبری از مماشات و کوتاه آمدن‌های همیشگی نیست و AFC سفت و سخت به دنبال برگزاری رقابت‌ها با حضور تیم‌های حرفه‌ای است. گویا این موضوع تنها منوط به رقابت‌های قاره‌ای نیست و برنامه بلندمدت کنفدراسیون فوتبال آسیا این است که در رقابت‌های داخلی هم تنها تیم هایی حضور داشته باشند که موفق به کسب جواز حرفه ای این نهاد شده باشند. پیش شرط های مدنظر AFC هم برای اخذ مجوز مربوطه هم مواردی نظیر تعیین مالکیت باشگاه ها، تسویه حساب مالیاتی، تسویه هرگونه بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی و معرفی ورزشگاه اختصاصی بدون تبعیض جنسیتی در حضور تماشاگران است. این یعنی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس همه پیش شرط های لازم برای ناکامی در موضوع حرفه ای شدن را دارند!

وزارتخانه نقش اصلی را دارد

گویا سال گذشته مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش با حضور در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد داده طی یک سال پیش رو وضعیت مالکیتی دو باشگاه و مسائل مالی آنها شفاف شود و اکنون یک سال از این ماجرا گذشته و نه تنها وضعیت مالکیت دو باشگاه مشخص نشده بلکه هر روز بر مشکلات مالی آنها هم افزوده می شود. از سوی دیگر مصطفوی به عنوان رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای نیز تعهد یک میلیون دلاری به AFC داده تا مدارک بارگذاری شده در پنل ای اف سی بدون نقص و بر اساس شفافیت باشد، در غیر این صورت فدراسیون فوتبال که وی را معرفی کرده نیز با جریمه سنگین مواجه خواهد شد. از طرفی پس از بالا گرفتن شایعه حذف استقلال و پرسپولیس، صبح امروز حمید سجادی وزیر ورزش با مسئولان دو باشگاه در جلسه به سر می برد تا راهکاری برای برون رفت از این شرایط پیدا کنند اما به نظر می رسد حل شدن مشکل دو باشگاه به همین راحتی نیست و دو باشگاه شاید فقط یک درصد با معجزه بتوانند نظر ای اف سی را تغییر دهند.

حذف نهایی؟

با وجود همه شایعاتی که شنیده می شود، استقلال و پرسپولیس هنوز از آسیا حذف نشده‌اند اما به احتمال فراوان این اتفاق امشب نهایی می شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا تا پایان امروز نامه مربوط به تعیین وضعیت این دو باشگاه را به فدراسیون فوتبال ارسال خواهد کرد. پیگیری های اقتصاد آنلاین از فدراسیون فوتبال نشان می دهد که مدیران سئول نشین با ارسال نامه‌ای به AFC خواهان تمدید زمان ارسال مدارک حرفه ای سازی این دو باشگاه شده اند اما از آنجایی که نهاد فوق با این درخواست مخالفت کرده و البته در آخرین آپدیت مدارک فعلی آن ها را هم فاقد اعتبار لازم دانسته است، پس چیزی شبیه به معجزه می تواند استقلال و پرسپولیس را در رقابت های آسیایی نگه دارد. همین که باشگاه های متمول عربی که هم بدهی ندارند و هم دارای ورزشگاه اختصاصی هستند، در خطر حذف قرار دارند، نشان می دهد AFC دیگر شوخی ندارد و با ارتباطات پشت پرده نمی توان بر ایرادات اساسی سرپوش گذاشت.

پربیننده ترین پیروزی پرگل پورتو مقابل یاران بیرانوند با درخشش طارمی عابدزاده نامزد بهترین دروازه بان جهان شد کمتر از ۷۲ساعت تا حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا؟! کریمی: اگر استقلال ژستد را گرفته باشد تیم‌ فوق العاده‌ ای می‌ شود/ قرار بود پنجره‌ مان باز شود اما نشد گل صیادمنش بهترین گل لیگ اروپا شد + فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر جهانی لیگ قهرمانان آسیا امیر جهانی کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال و پرسپولیس دو باشگاه باشگاه ها رقابت ها حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده بازی کردن علیرضا بیرانوند؛ اصرارهای فراوان از اوسمار ویرا

بیرانوند درحالی مقابل سپاهان به میدان رفت که قرار نبود در این بازی درون دروازه قرار بگیرد.

طرفداری | پرسپولیس درحالی مقابل سپاهان به تساوی رسید که حضور بیرانوند درون دروازه پرسپولیس سورپرایز بزرگ این بازی بود. بیرانوند که به دلیل مصدومیت هفته‌ها دور از ترکیب پرسپولیس بود، قبل از بازی با سپاهان به تمرینات برگشت و در این بازی مهم در چارچوب دروازه پرسپولیس قرار گرفت. مچ دست بیرانوند به طور کامل خوب نشده بود و خیلی‌ها معتقد بودند بازی کردن او یک ریسک بزرگ است.

به نقل از خبرورزشی، خود علیرضا برای بازی کردن مردد بود چون در صورت تشدید مصدومیت، کار او بسیار سخت می‌شد و شاید دست او نیاز به عمل جراحی پیدا می‌کرد. حتی تا صبح بازی با سپاهان هم مشخص نبود بیرانوند درون دروازه قرار می‌گیرد یا خیر. حتی کسانی در ورزشگاه آزادی بودند، دیدند که بیرانوند همراه با اتوبوس تیم وارد ورزشگاه نشد و احتمالا به تنهایی و چند ساعت زودتر به ورزشگاه رفت. شنیده‌های ما حاکی از آن بود که دلیل اصلی بازی کردن بیرانوند به اصرار اوسمار برمی‌گشت و سرمربی برزیلی دوست داشت در این بازی فوق العاده مهم ستاره تیمش را در اختیار داشته باشد. با توجه به خوردن ۴ گل در اراک و عدم توفیق در گرفتن ضربات پنالتی، امیررضا رفیعی گلر جوان قرمزها که در غیاب بیرانوند عملکرد خوبی در لیگ داشت، باعث شده بود تا این گلر جوان تحت فشار قرار بگیرد.

اوسمار معتقد بود حضور رفیعی در بازی حساس و سنگین مقابل سپاهان ممکن است هم به ضرر این دروازه بان باشد و هم پرسپولیس از این موضوع متضرر شود. از همین رو اصرار داشت تا هرطور شده کادر پزشکی پرسپولیس بیرانوند را به بازی با سپاهان برسانند. حتی تا شب قبل از مسابقه تردیدهایی در مورد بازی کردن بیرانوند وجود داشت ولی در نهایت صبح روز بازی، بیرانوند برای بازی کردن اکی داد و اوسمار هم تصمیم گرفت از گلر باتجربه خود استفاده کند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای پرسپولیس و استقلال
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • بازیکن استقلال مسافر پاریس شد!
  • پشت پرده بازی کردن علیرضا بیرانوند؛ اصرارهای فراوان از اوسمار ویرا
  • استقلال به خاطر برکناری خطیر از لیگ قهرمانان محروم می‌شود؟
  • خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)