Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اعلام کرد که افغانستانی‌ها همچنان بزرگترین سرمایه‌گذاران خارجی در این استان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مهدی تقوایی» مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اعلام کرد که در سال جاری نیز سرمایه‌گذاران افغانستانی بیشترین سهم را در سرمایه‌گذاری خارجی این استان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقوایی افزود که از ابتدای سال جاری 51 طرح سرمایه‌گذاری خارجی به  ارزش 50 میلیون دلار در خراسان رضوی تصویب شده که بین 70 تا 80 درصد از آن‌ها مربوط به سرمایه‌گذاران افغانستانی است.

وی ادامه داد که به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین سه استان مرزی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی درخصوص مسایل مرزی و دیگر حوزه‌های اقتصادی مرتبط با افغانستان، مقرر شده تا کمیته دائمی هماهنگی و همکاری مشترک این استان‌ها با افغانستان در خراسان رضوی ایجاد شود.

تقوایی اضافه کرد: دبیرخانه این کمیته با هدف ایجاد هماهنگی و رفع مشکلات موجود و هم افزایی بیشتر در امور مربوط به افغانستان بویژه بررسی موانع و چالش‌ها در صدور روادید، تامین منابع مالی، ورود و خروج کامیون‌ها و نقل و انتقال ارز تشکیل می‌شود.

«محمدرضا کلایی» شهردار سابق مشهد نیز اسفند ماه سال 1397 در یک نشست خبری پیرامون حضور اقتصادی افغانستانی‌ها در شهر مشهد گفته بود: برآوردها می‌گوید چیزی حدود 15 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری برادران افغانستانی در شهر مشهد است که عدد بالایی است.

شهردار مشهد مقدس: در مبارزه با فساد جدی هستم؛ سرمایه‌گذاری حدود 15000 میلیاردی برادران افغانستانی در مشهدتوافق اولیه برای سرمایه گذاری 5.3 میلیارد دلاری ایران در افغانستاناعلام آمادگی تاجران افغانستان برای خرید نفت از ایران

وی همچنین تصریح کرد: واقعاً باید دست بوس برادران افغانستانی باشیم، به این جهت که ما برای این‌ها شناسنامه ایرانی نمی‌دهیم، ما نهایتاً اقامت سه ساله و پنج ساله می‌دهیم، اما این که یک فردی به دلایل مسایل فرهنگی و مذهبی، پاسپورت کانادایی و حضور در این کشور را که با یک عدد کمتر از سرمایه‌گذاری در شهر مشهد است را رها کرده و مشهد را انتخاب می‌کند، نشان دهنده پیوند عمیق فرهنگی ما است و فرصت بزرگی را یادآوری می‌کند که باید از این فرصت استفاده کنیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان سرمایه گذاران سرمایه گذاری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صداوسیما محسن نصرپور اظهار کرد: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نصرپور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه‌های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی فر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی مشهد و کلات، از ابتکار صداوسیما برای اجرای عدالت رسانه‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و گفتند این کار نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاندیداها و شنیده شدن برنامه‌های آنها توسط مخاطبان داشته است.

کد خبر 747980

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب