Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@21:51:11 GMT

رایزنی‌های برجامی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۵۶۶۹

رایزنی‌های برجامی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰

همزمان رایزنی‌های برجامی برخی سران گروه ۲۰، وزرای امورخارجه روسیه و فرانسه نیز در حاشیه این اجلاس در مورد اجرای موثر برجام رایزنی کردند

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از وزارت خارجه روسیه گزارش داد که "سرگئی لاوروف" و "ژان ایو لودریان" وزرای خارجه روسیه و فرانسه روز گذشته در مورد موضوع توافق هسته‌ای ایران گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به دیدار لاوروف و لودریان در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در شهر رم عنوان کرد: وزرای خارجه روسیه و فرانسه در مورد طیفی از مسائل از جمله اقدامات بین المللی برای اجرای موثر برجام و همچنین برخی مسائل مهم و مورد توجه دو طرف تبادل نظر کردند.

لاوروف و لودریان در حالی در مورد مذاکرات هسته‌ای رایزنی کردند که سران آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه که برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ به ایتالیا سفر کردند، روز گذشته در جلسه‌ای چهارجانبه پیرامون طیف مختلفی از تحولات بین‌المللی از جمله ایران و برجام گفت‌وگو کردند.

یک مقام ارشد آمریکا به خبرنگاران در ایتالیا گفت که این ملاقات به ابتکار آنگلا مرکل صدراعظم آلمان صورت گرفت و به رهبران چهار کشور فرصت داد تا درباره توافق هسته‌ای ایران پیش از آغاز مذاکرات برای از سرگیری برجام بحث و تبادل نظر کنند.

سران آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام همچنین روز گذشته با صدور بیانیه‌ای مشترک بدون اشاره به نقش خود در مشکلات کنونی اجرای این توافق ادعا کردند که بازگشت به برجام منوط به تغییر رفتار ایران است.

تاکنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان اعضای برجام برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

وزرای خارجه روسیه و فرانسه همچنین در مورد جزئیات زمانبندی برای تماس های آتی‌شان گفت وگو کردند. این دو مقام ارشد روسیه و فرانسه در مورد برخی مسائل مهم جهانی از جمله اوضاع در جنوب شرق اوکراین، لیبی و مالی نیز مذاکراتی داشتند.

لاوروف و لودریان بررسی مسئله توسعه روابط مسکو- پاریس در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، قضایی و فرهنگی را نیز در دستورکارشان قرار دادند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خارجه روسیه و فرانسه گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «استفان سیجورنی» وزیر خارجه فرانسه امروز یکشنبه در لبنان به منظور کاهش تنش میان حزب الله لبنان و اشغالگران قدس در سخنانی اعلام کرد: همه گروه های لبنانی باید به مسئولیت های خود عمل کنند.

وزیر خارجه فرانسه در این ارتباط ادامه داد: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می کنیم. حفظ لبنان یکی از اولویت ها است و باید از آن جلوگیری کرد. باید مانع از جنگ منطقه‌ ای شویم.

«استفان سیجورنی» در ادامه افزود: ما به حمایت از ارتش لبنان ادامه خواهیم داد و بازگشت ثبات مستلزم استقرار مجدد ارتش لبنان در جنوب این کشور است.

وی در ادامه اضافه کرد: پیشنهاداتی درباره آرام شدن اوضاع در جنوب لبنان ارائه داده‌ ایم و نیازمند رسیدن به توافق (در این باره) هستیم.


این در حالیست که وزیر خارجه فرانسه روز گذشته وارد فرودگاه بین‌ المللی رفیق حریری در بیروت شده بود.

کد خبر 6091460

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد