Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:41:28 GMT

بازسازی ۴۵۴ خانه و مدرسه آسیب‌دیده زلزله اندیکا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۵۹۵۹

بازسازی ۴۵۴ خانه و مدرسه آسیب‌دیده زلزله اندیکا

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ترکمانه با بیان این مطلب افزود: حسب موافقت رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و بر اساس گزارش‌های ارائه شده، به ۵۴ مدرسه و ۴۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده و دچار سانحه شده در زلزله شهرستان اندیکا در استان خوزستان کمک هزینه تعمیر و بازسازی پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: منازل و خانه‌های آسیب‌دیده با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدرسه‌های دچار خسارت شده با مشارکت سازمان نوسازی مدارس تعمیر و بازسازی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکمانه تأیید کرد: همچنین ۱۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای کسانی که کسب و کارشان در جریان زلزله دچار آسیب شده است راه‌اندازی می‌شود.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، راه‌اندازی این ۱۵۰ طرح اجتماع‌محور، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای ۴۵۰ نفر فراهم خواهد کرد.

وی همچنین از پرداخت خسارت به خانه‌های روستایی آسیب‌دیده در زلزله اخیر اندیکا خبر داد و افزود: شرکت بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با هماهنگی مسؤولان امور روستایی استانداری خوزستان نسبت به بازدید از مناطق زلزله‌زده و شروع فرآیند کارشناسی و ارزیابی خسارت اقدام کرده است.

ترکمانه تصریح کرد: ۱۵۰ هزار باب منزل مسکونی روستایی استان خوزستان تحت بیمه آتش‌سوزی و حوادث طبیعی هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: با حمایت بیمه برکت هر باب منزل روستایی در خوزستان تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در قبال خطرات آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، آتشفشان، طغیان آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی به مدت یک سال تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر بیمه آتش‌سوزی و حوادث خانه‌های روستایی در مناطق محروم کشور تصریح کرد: بیمه برکت با هدف توسعه فرهنگ بیمه‌ای در مناطق روستایی و کمتر برخوردار و ایجاد چتر حمایتی برای ساکنین آسیب‌پذیر این مناطق، اقدام به پوشش بیمه‌ای منازل روستایی استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و گلستان کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تا به امروز منازل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار خانه روستایی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر حوادث قرار گرفته است.

ترکمانه یادآور شد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا و ۲ میلیون و ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش فعالیت‌ها و خدمات بیمه برکت در سراسر کشور قرار دارند.

کد خبر 5340170

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت زلزله شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ترافیک حکم انتصاب علیرضا زاکانی شهردار تهران مترو علیرضا زاکانی طرح ترافیک پیش بینی وضعیت هوا میراث فرهنگی پلیس راهور آبگرفتگی معابر فرزند آوری گردشگری بنیاد برکت بیمه برکت آسیب دیده آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم