Web Analytics Made Easy - Statcounter

آکومولاتور‌های هیدرولیک در واقع انباره‌هایی هستند که قادرند، سیالِ هیدرولیکِ تحت فشار در خود ذخیره کنند تا در موقع لزوم، مورد بهره‌برداری قرار گیرد. - اخبار بازار -

با توجه به قابلیت تغییر حجم گازها، اکومولاتور قابلیت ذخیره‌سازی و تبدیل نیروی گاز به مایع تحتِ فشارِ بالا را دارد.این قطعه هیدرولیکی با توجه به اهمیتی که در سیستم هیدرولیک دارد، نیازمند تعمیر، سرویس و نگهدای ویژه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مقاله به صورت تخصصی نکات مهم درباره شارژ و سرویس آکومولاتور را بررسی خواهیم کرد.

چرا آکومولاتور هیدرولیک نیازمند شارژ است؟

در ساختار کلیه آکومولاتورهای هیدرولیک، روغن هیدرولیک توسط یک قطعه واسطه با قسمت گازی در ارتباط است. در آکومولاتور‌های پیستونی، یک پیستون داخل سیلندر به طور آب‌بند قرار دارد. در یک قسمت سیلندر گاز و در قسمت دیگر، سیال هیدرولیک قرار می‌گیرد. در اکومولاتور‌‌های دیافراگمی این ارتباط توسط یک پرده دیافراگمی ایجاد می‌شود. در اکومولاتورهای تیوپی (کیسه‌ای یا بلادری) نیز گاز درون یک تیوپ لاستیکی قرار دارد و به طور غیر مستقیم با روغن هیدرولیک در ارتباط است.

برای عمکلرد صحیح آکومولاتور در سیستم و  یونیت هیدرولیک، قسمت گازی آن باید توسط گاز پر شود. میزان فشار گاز داخل آکومولاتور، وابسته به عملکرد آن و فشار سیستم هیدرولیک است. قسمت گازی آکومولاتور را با یک گاز خنثی مانند گاز ازت، به میزان مورد نیاز شارژ می‌کنند.

چرا از گاز ازت برای شارژ اکومولاتور استفاده می‌کنند؟

گاز ازت یکی از ترکیب‌های نیتروژن است که جزو گازهای بی‌اثر محسوب می‌شود. ازت در اکثر مواقع نمی‌تواند با مواد دیگر واکنش بدهد و تغییرات شیمیایی ایجاد کند. در سیستم هیدرولیک به دلیل هم‌جوار بودن گاز با سیال هیدرولیک از گاز ازت برای  شارژ آکومولاتور هیدرولیک  استفاده می‌شود.

شارژ آکومولاتور هیدرولیک چگونه انجام می‌شود؟

گاز ازت درون کپسول‌های پرفشار قرار دارد که برای مصارف مختلف آماده و شارژ شده‌اند. ابتدا باید یک کپسول پرفشار گاز ازت تهیه کرد. درصد خلوص گاز ازت درون کپسول شارژ باید %99.99 باشد. این گاز توسط شیر سوزنی مخصوص که بالای آکومولاتور قرار دارد وارد قسمت گازی آکومولاتور می‌شود.

برای خالی کردن گازهای غیرقابل استفاده داخل آکومولاتور و همچنین وارد کردن گاز ازت با خلوص بالا به کیت شارژ آکومولاتور نیاز است. رزوه کیت شارژ آکومولاتور با رزوه سوزن آکومولاتور مطابقت دارد. برندهای معتبر نظیر هیداک برای سرویس و شارژ، از کیت‌های مخصوص شارژ آکومولاتور هیداک  استفاده می‌کنند. نازل کیت شارژ را به سوزن شارژ آکومولاتور متصل کرده و گاز ازت را به میزان مورد نیاز، وارد قسمت گازی آکومولاتور می‌کنیم.

 

بهترین زمان سرویس و شارژ اکومولاتور هیدرولیک

شارژ آکومولاتور به چند دلیل انجام می‌شود. در حالت سلامت همه قطعات آکومولاتور، نباید فشار گاز ازت داخل کپسول افت کند. کاهش و افت فشار گاز در آکومولاتور، نشان از خرابی در یکی از قسمت‌ها بوده که این اتفاق یک هشدار برای بررسی آکومولاتور است. در سرویس‌های دوره‌ای سیستم هیدرولیک، گاز ازت داخل آکومولاتور را تعویض می‌کنند تا باعث افزایش طول عمر آکومولاتور و راندمان سیستم شود.

 اصلی‌ترین زمان شارژ آکومولاتور در زمان خرید است. آکومولاتورهای هیدرولیک نو در اکثر مواقع شارژ ندارند یا یک شارژ اولیه کمی دارند. در هر حال، آکومولاتور نیاز به شارژ دارد. همچنین در زمان سرویس و شارژ آکومولاتور باید گاز داخل آن تخلیه شده تا فرایند سرویس به درستی انجام شود. بعد از تعویض تیوپ در آکومولاتور بلادری یا تعویض سیل و پکینگ در آکومولاتور پیستونی، باید گاز ازت با میزان فشار مورد نیاز وارد کپسول شود.

نکات مهمی که درباره شارژ آکومولاتور هیدرولیک باید بدانیم

 یکی از نکات مهم قبل از شارژ آکومولاتور، اطمینان از پاکیزگی و عاری بودن از هر نوع ناخاصلی داخلی است. سطح داخلی و سطح تماس تیوپ و پیستون با بدنه آکومولاتور، باید به دقت تمیز شود. چون آلودگی ها باعث ایجاد سوراخ در تیوپ آکومولاتور تیوپی و خراش روی پکینگ و سیلندر آکومولاتور پیستونی می شوند. اطمینان از عدم نشتی در قسمت‌های مختلف آکومولاتور در مرحله قبل از شارژ جزو مهم ترین مواردی است که باید در نظر داشت. پکینگ، سیل و اورینگ‌ها در قسمت ورود و خروج روغن و سوزن شارژ باید به دقت بررسی شوند و در صورت هرنوع خرابی نسبت به تعویض آن قطعه اقدام شود.

کلیه اتصالات از کپسول اصلی گاز ازت تا آکومولاتور باید محکم شوند. همچنین شیر نازل و رگولاتور شارژ آکومولاتور باید به شکلی درست و محکم، روی سوزن شارژ قرار گیرند. شیر ورودی گاز باید به آرامی باز شود تا گاز ازت به آهستگی وارد آکومولاتور شود. در هر لحظه باید فشار گاز ورودی چک شود تا زمانی که فشار گاز به میزان دلخواه رسید، شیر به آرامی بسته شود.

بعد از پایان فرآیند شارژ، باید قطعات اصلی آکومولاتور بررسی شوند تا هیچ گونه نشتی وجود نداشته باشد. روند کار به این صورت است که: شیر کپسول گاز ازت اصلی بسته شود و شیر سوزنی گاز ازت باز باشد. بعد از گذشت چند دقیقه فشار گاز داخلی نباید افت کند. به این صورت مطمئن می‌شویم گاز داخل تیوپ نشت ندارد.

سرویس و شارژ کردن آکومولاتور فرآیند به ظاهر ساده‌ای است اما نیازمند رعایت نکات ایمنی، تخصصی و مهمی بوده که بی توجهی به آنها می‌تواند خطرآفرین باشد و خسارات جانی و مالی به بار آورد. اعضای تیم فنی و مهندسی، برای سرویس و شارژ آکومولاتور باید کلیه نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

شارژ و سرویس تحصصی آکومولاتور هیدرولیک در هیدشاپ

در این مقاله نکات بسیار مهمی در مورد سرویس و شارژ آکومولاتور بیان کردیم. علت استفاده از گاز ازت، چگونگی شارژ کپسول، زمان مناسب برای شارژ، دقت به سلامت کلیه قطعات جانبی، توجه به نداشتن نشتی در قسمت‌های مختلف، پاکیزگی و عاری بودن از هرگونه ناخالصی و همچنین انجام سرویس و شارژ توسط افراد متخصص و باتجربه از مهمترین نکات سرویس و شارژ آکومولاتور است.

ما در مجموعه هیدرولیک هیدشاپ با کمک افراد متخصص و باتجریه در زمینه تعمیرات، سرویس و شارژ آکومولاتور و همچنین با در اختیار داشتن کارگاه تخصصی آکومولاتور به کمک تجهیزات و ابزارهای مخصوص شارژ و تست، آماده ارائه خدمات در این حوزه هستیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرویس و شارژ آکومولاتور از طریق وبسایت فروشگاه هیدرولیک هیدشاپ به آدرسhydshop.ir  و شماره تلفن 021-77737189  اقدام کنید.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستم هیدرولیک قسمت گازی فشار گاز گاز داخل گاز ازت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه پابندهای الکترونیکی سارقان ۴۸ ساعت شارژ نگه می‌دارد، گفت: در صورت تمام شدن شارژ پابند در کمترین زمان فرد سابقه دار دستگیر می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار علی ولی‌پور گودرزی افزود: طرح پابند الکترونیکی که برای مجرمان و سارقانی که سابقه دار هستند ممکن است نواقصی داشته باشد اما بسیار کم است.

وی ادامه داد: پابندها ۴۸ ساعت شارژ را نگه می‌دارند و مجرم به صورت مستمر توسط ماموران رصد می‌شود و اگر شارژ به حدود ۵۰ درصد لسد به وی با ارسال پیامک تذکر شارژ مجدد می‌دهیم.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، اگر شارژ پابند الکترونیکی به ۲۰ درصد برسد با فرد سابقه دار تماس گرفته می‌شود و از او می‌خواهیم که آن را شارژ کند.

وی اضافه کرد: اگر فرد سابقه دار پابند را شارژ نکند یعنی از دستور پلیس و دستور قضایی تمکین نکرده و دوباره علیه او اعلام جرم می‌کنیم.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم شارژ این پابندها قطع شود، یادآور شد: اگر شارژ این پابند قطع شود بلافاصله به گشت‌های آگاهی و کلانتری محل اطلاع رسانی می‌کنیم البته اتاق مانیتورینگ به صورت ۲۴ ساعته فعال است و همه رده‌های پلیس در کمترین زمان نسبت به بازداشت فرد اقدام می‌کنند.

وی گفت: نحوه شارژ این پابندها با یک سیم و از طریق برق است و برای شارژ این پابندهای الکترونیکی نیاز به باز کردن آن نیست.

سردار علی ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: این پابندهای الکترونیکی ضدآب است و حتی در آب هم از کار نمی‌افتد.

اجرای طرح پابند الکترونیکی مجرمان با بیش از سه سال سابقه در استان‌های تهران و البرز با همکاری قوه قضاییه از امروز ۲۱ اسفند آغاز و در گام نخست این نوع پابند به پای ۱۰۰ مجرم در پایتخت بسته شد.

براساس این طرح، مجرمانی که بیش از سه سال سابقه در پرونده خود دارند به جای زندان، با پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند.

رییس پلیس پایتخت پیش تر در خصوص این پابندهای الکترونیکی گفته بود که در سه مرحله این پابندها تست شده است.

سردار عباسعلی محمدیان افزود: مرکز رصد مجرمان را در تهران بزرگ آماده کردیم و تعداد این افراد از ۱۰۰ نفر گذشته که برای روز اول و با دستور فرمانده فراجا این طرح آغاز و پابند برای این افراد نصب شده است.

وی ادامه داد: حوزه‌ها به صورت سرکلانتری و کلانتری ایجاد می‌کنیم تا با آموزش به مجرمان، کنترل آنها آسان تر شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • پمپ هیدرولیک
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • هندزفری itel T11 Pro چه مشخصاتی دارد؟
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی