Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه کارگروه کاهش جمعیت زندانیان استان اصفهان با حضور اعضا در ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - جلسه کارگروه کاهش جمعیت زندانیان استان اصفهان با حضور اعضا در ساختمان مرکزی دادگستری استان برگزار شد.

این جلسه با محوریت ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای مصوبات قبل، بررسی وضعیت متهمان تحت قرار و بررسی شرایط محکومان مالی (به خصوص مهریه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا مشخص گردید در راستای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان در سال جاری طی برگزاری ۶ جلسه کمیسیون عفو، ضمن پیشنهاد ۱۴۰۰ مورد از سوی کمیسیون عفو استان، با ۸۵۸ مورد موافقت گردیده و از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۶۰۱ نفر از زندان آزاد شده‌اند.

همچنین گزارشی در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته از جمله استفاده از پابند الکترونیک، اشتغال خارج از زندان، آزادی مشروط، مرخصی و مرخصی پایان حبس ارائه گردید.

در ادامه جلسه به افزایش تعداد متهمان تحت قرار در سال جاری اشاره و بر مواردی همچون کوتاه شدن زمان قرار‌ها در مواردی همچون جرایم خرد مواد مخدر، اجرای بند‌های ۱ تا ۳ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن مصوب سال ۱۳۶۷، پیگیری تأمین و اختصاص هر چه سریعتر پابند الکترونیک مورد نیاز استان، اختصاص دادرس علی البدل خاص موارد ارفاقی (عفو مشروط، پابند الکترونیک و...) و توسعه مراکز موضوع ماده ۱۶ با همکاری سایر نهاد‌های مرتبط و... به عنوان راهکار‌های قانونی تأکید گردید.

گزارش مستمر تعداد محکومان مهریه از زندان به دادگستری، پیگیری جهت اخذ درخواست‌های اعسار از سوی ایشان و... نیز از مصوبات این جلسه در خصوص محکومان مهریه بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری اصفهان قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری اصفهان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر فتحی از فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل برای زندانیان این استان در تمام مقاطع تحصیلی به همت اداره فرهنگی و تربیتی این اداره کل خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جاری ۶۷۴ زندانی در مقاطع سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال ادامه تحصیل هستند که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۰ برابری داشته است.

مدیرکل زندان‌های استان البرز بیان کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز پس از چهار سال وقفه ۳۰ زندانی از طریق مدرسه آموزش از راه دور موفق به ادامه تحصیل شدند که شهریه این دانش آموزان از طریق اداره کل زندان‌های البرز پرداخت می‌شود. در حال حاضر یک زندانی خانم نیز در رشته روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در حال تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده نمایندگان این دانشگاه جهت اخذ امتحانات به ندامتگاه فردیس مراجعه می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما بر آن است که زندان فرصتی باشد برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی اجتماعی و ادامه تحصیل یکی از اولویت‌های مهم فرهنگی و تربیتی ما در زندان‌هاست که در یک سال گذشته با رشد قابل تأملی روبرو بوده است.

کد خبر 6094648

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی