Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:00:19 GMT

نمایش «بی سرزمینِ» تورج اصلانی در آمریکا 

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۶۲۹۴

نمایش «بی سرزمینِ» تورج اصلانی در آمریکا 

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم سینمایی بی سرزمین تولید کمپانی سینمایی ماد مووی در نخستین اکران جهانی خود، در بخش «چشم انداز سینمای جهان» در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سینه‌کوئست آمریکا از معتبرترین جشنواره‌های فیلم‌های مستقل دنیا و مورد تأیید آکادمی اسکار به نمایش در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

جشنواره بین‌المللی فیلم سینه‌کوئست فستیوال فیلم و خلاقیت که یکی از مهمترین جشنواره‌های مستقل دنیا، با تمرکز بر نوآوری‌های خلاقانه تکنولوژیکی برای زندگی بهتر مردم جهان و یکی از برجسته‌ترین جشنواره‌های کشف فیلم‌های خلاقانه به شمار می‌رود؛ در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ به صورت آنلاین برگزار شد و در این زمینه، در میان جشنواره‌های دنیا و در فضای رسانه‌های دیجیتال پیشتاز است.

سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سینه کوئست با مدیریت هالفدان هووسی و ریاست کاتلین پاول، با شعار «آفرینش نوآوری و توانمندسازی» به صورت آنلاین و برخط از روزهای ۱۳ تا ۲۳ آبان ماه جاری (۴ تا ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱) در «سیلیکون والی» در شهر سن خوزه در ایالت کالیفرنیا در کشور آمریکا برگزار می‌شود و هر ساله بیش از ۱۰۰ فیلم، اولین نمایش جهانی و آمریکایی خود را تجربه می‌کنند و برای علاقمندان به سینما به نمایش درمی‌آیند. 

در فیلم سینمایی بی سرزمین سومین ساخته بلند تورج اصلانی کارگردان نوگرای سینمای ایران؛ ترکیبی از بازیگران سرشناس کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان در آن، به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد زندگی، جنگ، موسیقی، پناهجویی و تولد است. این اثر، اتفاقات بعد از جنگ با داعش را برای مخاطب خود بازگو می‌کند: مردم زیادی برای نجات جان خود و همچنین به دلیل ویرانی و عواقب جنگ، مجبورند که خانه، کاشانه، شهر و دیار خود را ترک کنند و در واقع به دنبال سرزمین جدیدی می‌گردند تا در آنجا با آرامش و آسایش، بقیه زندگی خود را سپری کنند.

شوان عطوف، جاهیت شاهین یالچین، بولت کاسر، ریکیش شهباز، بنگین علی، به روژ ئاکره یی، نارین محمدی، فرمیسک رحیم زاده، هاکار عبدالقادر محمد، روال نافگوندی و ئاسو رفیق بازیگران فیلم سینمایی بی سرزمین هستند.

پخش بین‌المللی این اثر سینمایی، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.

برچسب‌ها تورج اصلانی سینمای ایران در جهان آکادمی اسکار ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تورج اصلانی سینمای ایران در جهان آکادمی اسکار تورج اصلانی سینمای ایران در جهان آکادمی اسکار ایالات متحده آمریکا بین المللی بی سرزمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • برنامه سینمایی «هفت» از شبکه نمایش