Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی عرب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیستم آبیاری اراضی ایستگاه تحقیقات مهندس مطهری در سطح ۱۳۰ هکتار و با اعتبار ۶ میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سیستم آبیاری نوین در این ایستگاه به صورت تلفیقی و به ۲ شکل کلاسیک و تیپ اجرا شده، اظهار داشت: در این سیستم تمام قطعات زراعی مجهز به استفاده از قابلیت های هر ۲ روش آبیاری پر فشار (کلاسیک) و کم فشار (میکرو) بوده و با توجه به نوع زراعت می توانند از بهترین روش آبیاری بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: روش های به کار گرفته شده در این ایستگاه هم از نظر فنی و هم از نظر اقتصادی قابل ملاحظه بوده و می تواند الگوی مناسبی برای توسعه این روش ها در سطح تمامی مزارع استان البرز باشد.

عرب زاده توجه به اهمیت مدیریت منابع آبی را بسیار مهم دانست و افزود: استفاده از تکنولوژی های نوین برای آبیاری محصولات کشاورزی گامی بزرگ در این زمینه است.

موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند در سال ۱۳۱۹ با عنوان بنگاه اصلاح بذر چغندر قند تاسیس و در سال ۱۳۶۷ به موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند تغییر نام یافت.

اداره مرکزی این موسسه در کرج واقع شده و شامل ۶ بخش تحقیقاتی، هشت آزمایشگاه و ۱۳ ایستگاه تحقیقاتی در مناطق تولید چغندر قند در سراسر کشور می باشد.

با توجه به فرا رسیدن زمان برداشت آزمایشات چغندرقند در این ایستگاه،حاضرین در این مراسم با حضور در مزارع آزمایشی از نحوه برداشت آزمایشات چغندرقند در مزرعه بازدید کردند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی آبیاری استان البرز پروندهٔ خبری سامانه‌های آبیاری نوین و عبور از بحران خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی آبیاری وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی آبیاری استان البرز چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت چغندر قند در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول  گفت: در سال زراعی جاری ۵ هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت. 

بهروز قمر زاده افزود:  ۲۹ دستگاه ماشین ‏آلات برداشت چغندرقند در شهرستان دزفول فعال است و پیش بینی می‌شود حدود  ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شود. 

وی ادامه داد: محصول چغندر شهرستان دزفول پس از برداشت به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله بصورت پائیزه کشت می‏شود.

 

 

دیگر خبرها

  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین