Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز شنبه در دیدار با تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران گروه ۲۰ در رم، پایتخت ایتالیا گفت برای ردیابی منشاء شیوع کووید-۱۹ باید یک نگرش عینی، علمی و مسئولانه اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هوشیاری در برابر انواع هیاهو‌های سیاسی در حین ردیابی منشاء کووید-۱۹ ضروری است و باید با همه کشور‌های عضو به شکل برابر رفتار شود و حاکمیت هر کشور به طور جدی مورد احترام قرار گیرد. او افزود که چین مایل است بر این اساس درباره همکاری‌های آینده با سازمان جهانی بهداشت گفتگو کند.

وانگ افزود: برای بیش از یک سال تحت رهبری شی جینپینگ رئیس جمهور چین، مردم این کشور در جنگ مردمی علیه این بیماری همه گیر جنگیده اند و به دستاورد‌های راهبردی بزرگی دست یافته اند.

وی تصریح کرد: چین در حالی که امور خود را به خوبی مدیریت می‌کند، همیشه از مفهوم یک جامعه سلامت مشترک برای بشریت حمایت می‌کند و در زمانی که جهان به شدت به کمک نیاز داشت، چین بر مشکلات خود غلبه کرد و بزرگترین عملیات بشردوستانه اضطراری را از زمان تأسیس جمهوری خلق چین برای کمک به کشور‌ها به منظور رفع نیاز‌های مبرمشان انجام داد.

وزیر خارجه چین افزود: پکن به طور کامل مسئولیت پذیری اش را نشان داده و در مبارزه جهانی با این همه‌گیری سهم مناسبی داشته است. چین برای نقش سازمان جهانی بهداشت که آژانس کلیدی مبارزه جهانی با این همه‌گیری جهانی است، اهمیت زیادی قائل و آماده است همکاری با این سازمان را برای ترویج توزیع عادلانه واکسن‌ها، تحقیق و توسعه دارو‌های جدید ضدویروس و حمایت از کشور‌های آفریقایی را در مبارزه با این همه‌گیری تقویت کند.

وی گفت: همبستگی قوی‌ترین سلاح در مبارزه با این همه‌گیری است که آزمون بزرگی برای چندجانبه‌گرایی محسوب می‌شود.

وانگ ابراز امیدواری کرد که سازمان جهانی بهداشت به یک نگرش علمی پایبند خواهد بود و جان و سلامت مردم را در اولویت قرار می‌دهد، همبستگی و همکاری را حفظ می‌کند و همچنین با اقدامات سیاسی، برچسب و انگ زدن به بهانه مبارزه با این همه گیری مقابله می‌کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز کووید-۱۹ را دشمن مشترک همه دنیا خواند و گفت: سازمان جهانی بهداشت از پایبندی چین به روح همبستگی و پیشنهادش برای کمک و حمایت از کشور‌ها در جریان این مبارزه به منظور پایان دادن به این همه گیری قدردانی می‌کند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت همچنین از حمایت‌های چین از کوواکس و مشارکتش در این برنامه و نیز همکاری فعالانه اش برای توزیع عادلانه واکسن‌ها قدردانی می‌کند.

تدروس آدهانوم تصریح کرد که سازمان جهانی بهداشت همواره به اصول پایبند است و در برابر فشار‌های سیاسی خارجی تسلیم نمی‌شود و سرسختانه با قربانی کردن دیگران و شانه خالی کردن از مسئولیت مخالفت، قاطعانه در برابر سیاسی کردن تلاش‌ها برای مقابله با این همه‌گیری مقاومت کرده است و با نگرش علمی به انجام تحقیقات درباره منشاء کووید-۱۹ ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منشا کرونا کووید 19 سازمان جهانی بهداشت دولت چین سازمان جهانی بهداشت همه گیری کووید ۱۹ کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر از مجهز شدن ماشین‌آلات دهیاری‌های استان به سیستم ردیابی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، سهراب امیری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به توسعه فعالیت‌های عمران روستایی، اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلات دهیاری‌ها سیستم ردیابی جی پی اس بر روی ماشین‌آلات دهیاری‌های استان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش 500 دستگاه از ماشین‌آلات مختلف در دهیاری‌های استان بوشهر مستقر هستند، اظهار امیدواری کرد به‌زودی با انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های استان بوشهر کار نصب این سیستم بر روی ماشین‌آلات آغاز شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ابراز امیدواری کرد: با تجهیز ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی دهیاری‌ها به دستگاه ردیابی و راه‌اندازی سامانه تعیین موقعیت (GPS) ، بازدهی بهره‌گیری از این ماشین‌آلات در کمک به انجام وظایف دهیاری‌ها، افزایش قابل توجهی داشته باشد.

امیری‌نژاد  اضافه کرد: از 619 روستای استان بوشهر 393 روستای آن دارای دهیاری هستند.

وی در ادامه از جذب سرباز جهادی در فرمانداری‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با هدف جذب نیروهای جوان، متخصص و جهادی در راستای کمک به توسعه فعالیت‌های عمرانی و جهادی در روستاها و ارتباط موثر نیروهای جهادی در سراسر استان با فرمانداری‌ها فراخوان چهارمین دوره جذب سرباز یا امریه جهادی منتشر شده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر ادامه داد: این مهم در راستای شناسایی ظرفیت‌های روستایی در همه حوزه‌ها معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اجرایی می‌شود

امیری‌نژاد با بیان اینکه تاریخ اعزام مشمولین اول مرداد سال جاری است، افزود: عدم داشتن غیبت و کسر خدمت بومی بودن محل تقاضا، نداشتن بستگان نسبی و سببی در محل تقاضای خدمت و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی، از شروط جذب امریه جهادی است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی