Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:45:31 GMT

«دشت خاموش» یادآور سینمای معناگراست

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۶۴۲۹

«دشت خاموش» یادآور سینمای معناگراست

روزبه حصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا با اشاره به اینکه دشت خاموش به کارگردانی احمد بهرامی که این روزها در سینماهای هنروتجربه روی پرده است فیلمی بسیار عمیق و تاثیرگذار است، اظهار داشت: اگر بخواهم از بُعد بازیگری که حوزه خودم است، صحبت کنم باید بگویم با سه نفر از بهترین بازیگران سینما و تئاتر در این فیلم روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علی باقری را سال‌هاست از تئاتر می شناسم و ارادت خاصی به بازی او دارم از سوی دیگر فرخ نعمتی که استاد همه ما است و مهدیه نساج هم بازی بسیار روانی در کنار بقیه تیم بازیگری داشت.

بازیگر فیلم سینمایی پارمیدا، آرش سنجابی ۱۳۹۵ تاکید کرد: این فیلم برای من که متولد دهه ۶۰ هستم، یادآور سینمای معناگرا به اصطلاح منتقدان و صاحب‌نظران آن دوره است که ما را شیفته این حرفه و به قول معروف عاشق سینما کرد.

حصاری با بیان اینکه دشت خاموش حتما برای مخاطبان جدی سینما ارزش تماشا کردن دارد، خاطرنشان کرد: همچنین معتقدم اثری است که اگر کسی کمی دغدغه جایی را که در آن زندگی می کند، داشته باشد حتما با فیلم ارتباط خوبی می گیرد.

پخش بین‌المللی دشت خاموش به تهیه‌کنندگی سعید بشیری توسط شرکت «پرشیا فیلم» با مدیریت علی قاسمی انجام می‌شود. 

این فیلم که تاکنون در بیش از ۲۵ جشنواره بین المللی شرکت داشته است، جوایز مهمی را برای سینمای ایران کسب کرده که عبارتند از دریافت تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱. 

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.

برچسب‌ها سینمای ایران احمد بهرامی علی باقری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران احمد بهرامی علی باقری سینمای ایران احمد بهرامی علی باقری بین المللی دشت خاموش علی باقری سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش در انبارهای منطقه شهرری مهار شد، مورد مصدومیت و تلفات جانی تاکنون نداشتیم.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جزئیات تکمیلی حادثه آتش سوزی اظهار کرد: دو انبار مسقف به وسعت ۵۰۰ متر در کنار یکدیگر میان چندین انبار دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: آتش شعله‌ور بود، وسعت ۱۰۰۰ متری در فضای باز وجود داشت، یکی از انبارها مملو از افشانه و اسپری بود، موادی که قابل اشتعال و انفجار است، سقف‌ها هم دچار آتش‌سوزی و آتش‌نشانان آتش را خاموش کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: انبار کناری لوازم یدکی دوچرخه بود، بخش زیادی از آتش خاموش و تحت کنترل است، خطر سرایت به اطراف وجود ندارد.

وی با اشاره به تعداد مصدومان تصریح کرد: مورد مصدوم و تلفات جانی نداشتیم و از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری و ۱۰ کانتینر بزرگ در داخل حیاط بود یکی از آن‌ها چون در کنار انبار لوازم یدکی دوچرخه بود، آتش گرفت و خاموش از سرایت به دیگر کانتینرها جلوگیری شد.

کد خبر 747982

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد