Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز (یکشنبه) رزمایش جبهه داخلی رژیم صهیونیستی با مشارکت وزارت امنیت این رژیم و تعدادی دیگر از وزارتخانه‌های آن آغازشد و قرار است تا پنجشنبه ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش «عرب ۴۸» در این رزمایش، جنگ فراگیر از چند جبهه به همراه تشدید تنش‌ها در شهر‌های اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شبیه‌سازی ونحوه تعامل با آن تمرین می‎‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده، در این رزمایش هزاران نظامی ارتش و نیز نیرو‌های امنیتی مشارکت دارند و تمرینات شامل تخلیه غیرنظامیان از خط درگیری و مقابله با حملات سایبری و موشک‌هاست.

قرار است در این رزمایش میزان آمادگی جبهه داخلی و نیز حفظ آمادگی ارتش برای تعامل با هر موضوع غیرقابل پیش‌بینی سنجیده شود و آژیر‌های هشدار در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی به صدا درخواهند آمد تا نحوه ورود به پناهگاه و مانند آن تمرین شود.

بر اساس این گزارش، از جمله تمرین‌هایی که قرار است در این رزمایش انجام شود نحوه مقابله با موشک‌های نقطه‌زنی است که ممکن است کارخانه‌های مواد خطرناک در منطقه حیفا را تهدید کند. تهدیدی که به عنوان یک سناریوی احتمالی به وزارت امنیت رژیم صهیونیستی گزارش شده است.

معاریو چندی پیش در گزارشی نوشت، طی سال‌های اخیر، ارتش تلاش کرده است تا از خطر برخورد موشک با تأسیسات راهبردی در حیفا جلوگیری کند یا دست‌کم میزان و نوع مواد انبار شده در این شهر را کاهش دهد؛ اما با این وجود، همچنان بر این باور است که مواد انبار شده و بنادر حیفا و اشدود برای موشک‌های حزب‌الله یک هدف راهبردی به شمار می‌آیند.

این روزنامه عبری‌زبان در بخش دیگری خاطر نشان کرد که تفاوت اصلی وضعیت کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسئله در درگیری آینده بسیار پراهمیت است.

این روزنامه عبری‌زبان همچنین مدعی شد که شش درصد از موشک‌های حزب‌الله با ساختمان‌های غیرنظامی برخورد خواهد کرد.

در این گزارش توصیه شده است که فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی افزون بر ایجاد طرحی برای تعامل با انفجار‌های مهیبی که پس از برخورد موشک‌ها رخ خواهد داد، باید برنامه‌ای نیز برای تخلیه چهار درصد از ساکنان اراضی اشغالی آماده کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد مستند تصویری از روایت ساخت پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز ساخته شود.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت در بازدید از پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز گفت: هر حرمی از اهل‌بیت(ع) موزه، عرض ارادت هنرمندان صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: استاد هنرمند این اثر ارزشمند تمام تجلیات و این عرض ارادتی که طی قرن‌ها می‌توان برای یک حرم مطهر متصور شد را مینیاتوری کرده‌ است.

وی افزود: این اثر ارزشمند اضلاع مختلف و ساحت‌های مختلفی دارد که می‌توان به ساحت هنر، معرفت، ارادت، پشتکار و تلاش و استمرار و آموزش اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه تجمیع همه هنرها نشان از پیوند بین نسلی است و نشان از حفظ و نگهداری هنری ایرانی است، افزود: همیشه در طول تاریخ ایرانیان هنر را با عشق و ارادت نگه‌داشته‌اند و ما باید بتوانیم روایت رنجی که پشت این گنج بوده را نمایش دهیم و این وظیفه و مسئولیت ماست.

معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی پیشنهاد داد: یک مستند تصویری از روایتی که استاد این اثر ارزشمند در حوزه‌های مختلف دارد، ساخته شود و در معرض دید عموم گذاشته شود، چراکه اثر تجلی هنر اسلامی است.

به گزارش ایسنا، پروژه فاخر شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در بافت تاریخی شیراز در مقیاس یک پانزده و یکی از آثار ارزشمند هنرمند استاد حیدریان است که ساخت آن به مدت ۱۱ سال به طول انجامیده است.

وزن این بنا سه تن است هنرهای به‌کاررفته در این اثر شامل ۲۵ حرفه هنری ازجمله مقرنس‌کاری، گچ‌بری، نجاری، جوشکاری، ریخته‌گری، قالب‌سازی، قلم‌زنی، آینه‌کاری، آجر تراشی، میناکاری، نورپردازی، معماری، خطاطی ثلث و کوفی، گره چینی، طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی، حجاری، سنگ‌تراشی، طراحی اسلیمی و... است،ا بعاد این بنا عبارتند از عرض دو هزار میلی‌متر، طول سه هزار و دویست میلی‌متر و ارتفاع دو هزار و هفتصدمیلی متر است که بیش از ۱۲۴ هزار قطعه شامل ۲۴۰ عدد لامپ، سنگ سنندج، سنگ مرمر، کاشی هفت رنگ، نقره خالص، چوب ساج و طلای ۲۴ عیار در آن به کار رفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • به نتانیاهو وقتی ادعا کرد که حماس را از بین می برد، خندیدیم!
  • برد موشک‌های حزب‌الله برای رسیدن به هر نقطه‌ای از اسرائیل کافی است
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • هجمه مسئولان صهیونیست ضد گالانت درباره وضعیت جبهه شمال
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی