Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@17:42:35 GMT

پیش بینی قیمت ورق آهن سیاه در سال 1400

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۶۸۶۲

خبرگزاری آریا- پیش بینی قیمت ورق آهن سیاه به دلیل کاربرد زیاد این محصول فولادی در صنعت خودرو و ساختمان سازی بسیار مهم است؛ از این رو به تحلیل قیمت ورق آهن در سال 1400 پرداخته‌ایم.

پیش بینی قیمت ورق آهن سیاه همواره با نوساناتی همراه است که یکی از دلایل آن به میزان تولید و عرضه است.

قیمت ورق آهن سیاه نیمه اول سال جاری روند صعودی به خود گرفت و سپس از شهریور ماه امسال تا کنون در کانال حمایتی تثبیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله با بررسی عوامل تاثیر گذار روی قیمت آهن سعی خواهیم کرد شرایط بازار آهن آلات را بهتر درک کنیم. سپس با توجه به این که صنایع مختلفی مثل خودرو و مسکن ارتباط مستقیمی با این صنعت دارند، به پیش بینی قیمت ورق آهن سیاه در بازار داخلی و جهانی خواهیم پرداخت.

اهمیت پیش بینی قیمت ورق آهن سیاه

قیمت ورق آهن سیاه با توجه به استراتژیک بودن آن در بازار آهن آلات مورد توجه صنایع بسیاری می‌باشد. این محصول نیاز اساسی در صنایع مهم مختلفی مثل ساختمان‌سازی، آبگرمکن‌سازی، تجهیزات کشاورزی، خودروسازی و کشتی‌سازی بوده و نوسانات قیمت آن؛ قیمت محصولات این صنایع را نیز دستخوش تغییر می‌کند. صنایع فلزی سنگین مثل ماشین آلات، بولدوزرها، جرثقیل ها و ساختمان های بزرگ کارخانجات نیز جز جامعه مصرف کننده آن هستند. که این مطالب حاکی از اهمیت پیش بینی قیمت ورق آهن سیاه است و کارشناسان این حوزه تلاش می‌کنند با تحلیل قیمت ورق آهن سیاه به نتایج مطلوب دست یابند.

"با توجه به مصرف بالای ورق آهن سیاه 2، 3، 6 و 8 در صنایع مختلف استفاده از روش نوردکاری سرد یا روش‌های مشابه اصلا به صرفه نبوده، از این رو با استفاده از روش نوردکاری گرم قیمت ورق آهنی بسیار کاهش یافته و به صرفه بوده؛ در نهایت با توجه به مناسب بودن قیمت ورق آهن سیاه، تقاضا برای این محصول بسیار بالا بوده و همین امر باعث اهمیت فراوان قیمت ورق سیاه شده است."

فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت ورق آهن

درک عوامل موثر بر قیمت کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم قیمت ورق آهن سیاه را تحلیل و پیش بینی کنیم. نوسانات ارزی، قیمت جهانی آهن، قیمت مواد اولیه و انرژی، موجودی انبار، تحولات سیاسی- اقتصادی و بودجه عمرانی در لایحه سالانه دولت از جمله این موارد است.

تحلیل قیمت ورق آهن براساس قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، موجودی انبار و... تعیین می‌شود

قیمت دلار و قیمت جهانی آهن: قیمت دلار و قیمت جهانی آهن دو عامل تاثیرگذار خارجی است. واضح است که افزایش هر کدام به خودی خود منجر به افزایش قیمت آهن ورق سیاه خواهد شد.تحولات سیاسی-اقتصادی: اخباری که در خصوص منطقه یا جهانی منتشر می‌شود به صورت احساسی یا بنیادی نوساناتی در قیمت بازار آهن آلات همانند سایر بازارها برجای می‌گذارد.قیمت مواد اولیه و قیمت انرژی: قیمت مواد اولیه مانند شمش آهن که در تولید مصرف می‌شود و نیز قیمت انرژی هایی مانند برق و سوخت‌هایی که برای امر تولید لازم است در قیمت نهایی تاثیرگذار است و بایستی آن را در تحلیل قیمت ورق آهن سیاه دخالت داد.موجودی انبار: فرآوان بودن یک کالا در انبار یا کمبود آن و هزینه‌های نگهداری یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت است.بودجه عمرانی در لایحه سالانه دولت: هر چقدر که بودجه اختصاص داده شده برای پروژه های عمرانی از طرف دولت بیشتر باشد به تبع آن تقاضا برای خرید مصالح آهن آلات بیشتر خواهد. افزایش تقاضا موجب رونق بازار آهن آلات شده و ممکن است باعث افزایش قیمت در این حوزه نیز بشود.

علیرغم همه موارد گفته شده قیمت‌ها به صورت دستوری نیز کنترل می‌شوند.

نوسانات قیمت ورق آهن سیاه فولاد مبارکه و اکسین اهواز از آخر سال 99 تا شهریور 1400

میانگین قیمت ورق نورد گرم از آذر ماه 99 با قیمت 14,000 تومان با روندی صعودی و پشت سر گذاشتن نوسانات متعدد به قیمت 22,000 تومان در شهریور ماه 1400 رسیده است.

ورق آهن سیاه فولاد مبارکه با ضخامت 4 میلی متر مطابق نمودار زیر در آذر ماه 99 از قیمت 19,000 تومان، در شهریور ماه 1400 به قیمت 21,000 تومان رسیده است و البته این در حالی است که دو قله سقف مقاومتی 22,000 تومانی در اردیبهشت ماه و 24,000 تومانی در اوایل شهریور را نیز ثبت کرده است.

نمودار نوسانات قیمت ورق آهن سیاه فولاد مبارکه با ضخامت 4 میلی‌متر در این تصویر قابل مشاهده است.

ورق آهن سیاه فولاد مبارکه با ضخامت 5 میلی متر نیز با روند مشابهی مطابق نمودار نوسانات زیر، در آذر ماه 99 از قیمت 14,000 تومان به قیمت 21,000 تومان در شهریور ماه 1400 رسیده است. البته با این نقطه تمایز که دو قله سقف مقاومتی 23,500 تومانی در اردیبهشت ماه و 26,000 تومانی در مرداد ماه را به ثبت رسانده است.

نمودار نوسانات قیمت ورق آهن سیاه فولاد مبارکه با ضخامت 5 میلی‌متر در این تصویر قابل مشاهده است

درباره تحلیل قیمت ورق آهن سیاه اکسین اهواز نیز مطابق چارت زیر در آذر ماه 99 از قیمت 17,500 تومان با روند صعودی در خرداد 1400 به مبلغ 27,000 تومان رسیده است و پس از آن تا شهریور ماه در کانال 27,000 تومان تا 29,000 تومان قرار داشته است.

چارت نوسانات تحلیل قیمت ورق آهن سیاه اکسین اهواز با ضخامت 8 میلی‌متر را در این تصویر مشاهده می‌کنید

بازار ورق آهن در نیمه دوم سال 1400

در خصوص پیش بینی قیمت ورق آهن سیاه در بازار داخلی گفتنی است که از شهریور ماه تا آبان ماه با نوسانات ملایم کف حمایتی را چندین بار تثبیت کرده است. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد نوسانات شدید و شیب شدید صعودی یا نزولی در بازار اتفاق بیفتد ولی چنانچه نرخ ارز یا نرخ دلار دستخوش تغییرات شود، بازار آهن نیز از آن تاثیر خواهد پذیرفت. قیمت جهانی سنگ آهن یکی دیگر از عواملی است که در ادامه درباره آن بحث خواهد شد.

پیش بینی قیمت ورق آهن در بازار جهانی تا پایان سال 1400

در تحلیل قیمت ورق آهن سیاه به صورت نموداری، قیمت جهانی سنگ آهن در مرداد ماه از مبلغ 220 دلار با روند نزولی به مبلغ 102 دلار در شهریور ماه رسید و کف حمایتی را ثبت کرد. پس از آن از مهر ماه با روند صعودی به مبلغ 115 دلار در آبان ماه رسید و این در حالی است که دو کف حمایتی 109 دلار و 114 دلار؛ همچنین دو سقف مقاومتی 116 دلار و 128 دلار را طی کرده است.

در این تصویر نمایی از ورق آهن سیاه در بازار را مشاهده می‌کنید

پیش بینی می‌شود پس از انجام واکسیناسیون و تخلیه فشارهای روانی در بازار، مجددا با رونق گرفتن منطقی بازار آهن آلات یک شیب ملایم صعودی تجربه کند و تا اسفند ماه حداکثر به مبلغ 120 دلار برسد. پیش بینی قیمت ورق آهن سیاه گویای این است که با این فرض که قیمت انرژی نوسانات شدید را تجربه نکند؛ روند مشابهی را به تبعیت از سنگ آهن طی خواهد کرد.

چنانچه در هر یک از مراحل پروسه تولید عوارض تعیین شده تغییر یابد قیمت تمام شده نیز تغییر خواهد کرد.

استعلام قیمت انواع ورق آهن سیاه فروشندگان معتبر در آهن پرتال

برای دست یابی به قیمت ورق آهن سیاه می‌توانید به سایت آهن پرتال مراجعه کنید. در سایت آهن پرتال قیمت انواع محصولات آهنی فروشندگان معتبر به صورت روزانه و ساعتی بروزرسانی می‌شود تا بازدیدکنندگان محترم بتوانند تحلیل و دید درستی از وضعیت بازار داشته باشند.

همچنین کارشناسان و پشتیبانان آهن پرتال آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. چنانچه در خصوص این مقاله هم پرسشی داشتید می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید از نتایج تحلیل قیمت ورق آهن سیاه به صورت تکنیکال چنین برمی‌آید که روند صعودی ملایم و وضع نسبتا با ثباتی مشاهده گردد. اما تحلیل بنیادی بیان می‌کند که در صورت بروز تنش‌های منطقه‌ای یا جهانی قیمت ورق سیاه نیز مانند سایر کالاها از ریل خود خارج خواهد شد.

توصیه کارشناسان و مشاوران آهن پرتال (ahanportal (https://ahanportal.com/)) به خریداران گرامی این است که از انجام معاملات در مقاطع هیجانی بازار پرهیز کنند و سعی نمایند تحلیل قیمت ورق آهن سیاه را به صورت منطقی انجام دهند. و برای کاهش ریسک خرید در نوسانات صعودی - نزولی پی در پی می‌توانند خریدهای خود را به چندین سفارش در مقاطع زمانی فاصله دار و متوالی تقسیم کنند تا روی هم رفته به یک قیمت میانگین و معتدل برسند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قیمت آهن قیمت ورق آهن قیمت ورق سیاه قیمت ورق آهن سیاه قیمت مواد اولیه ورق آهن سیاه بازار آهن آلات شهریور ماه نوسانات قیمت قیمت جهانی روند صعودی ورق آهن آذر ماه 99 میلی متر 000 تومان سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟

قیمت خودرو امروز، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی، هیچ تغییری ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، روند قیمت خودرو چگونه بود؟ در دومین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳، بازار خودرو چه روندی خواهد داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو امروز، جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دلیل تعطیلی بازار خودرو هیچ‌گونه تغییری از ابتدای روز ندارد. اما در هفته‌ای که گذشت، قیمت خودرو نوسان چندانی نداشت و اغلب خودرو‌ها در حد بسیار ناچیز، کاهش یافتند.

دلار که مهم‌ترین محرک بازار خودرو محسوب می‌شود، در طول هفته اخیر با شیب جزئی، کاهشی شد که همین موضوع عامل افت قیمت ناچیز خودرو‌های داخلی و مونتاژی بود.

قیمت خودرو‌های داخلی

کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که نسبت به روز شنبه این هفته، چهار میلیون تومان ارزان‌تر شد و به نرخ ۴۴۱ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، افت قیمت به نسبت بالایی را از نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد. این خودرو ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با ۷۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران‌خودرو است که در کمال تعجب، افزایش قیمت داشت. این خودرو با رشد ۱۵ میلیون تومانی طی یک هفته به قیمت ۷۷۵ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU ۵ یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که با افت‌وخیزی که در طول هفته داشت، سرانجام با همان نرخ ۸۸۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودرو‌های مونتاژی

جک J ۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه ۳۵ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با ۸۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X ۳۳ کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X ۲۲ Pro به شمار می‌رود که تنها پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S ۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور افت ۱۰ میلیون تومانی را از ابتدای هفته به ثبت رساند و با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو ۵ نفره یکی از کراس‌اوور‌های محبوب بهمن موتور است که این محصول نیز همانند دیگر خودرو‌های بازار ۳۰ میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومانی هفته گذشته به فروش می‌رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: افت‌وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو هستند، برای خرید خودرو دست نگه دارند. اگرچه نرخ ارز و به تبع از آن، قیمت خودرو هم بالا رفته است، اما در بازار هیچ اتفاقی مبنی‌بر رونق دوباره مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این رکود همچنان ادامه‌دار باشد و می‌توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده، بازاری برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. چرا که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که بازار خودرو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. هفته آینده نیز به نظر می‌رسد که رکود فوق، ادامه‌دار باشد و تنها شرکت‌های خودروساز هستند که می‌توانند با راه‌اندازی فروش اقساطی، خریداران را به سمت خود جذب کنند.

دیگر خبرها

  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد