Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری جماران: «مردم افغانستان از جامعه جهانی و مسئولان فعلی افغانستان می‌خواهند، با کسانی که خود را منتسب به طالبان می‌دانند و به صورت خودسر عمل می کنند، برخورد کنند. در غیر این صورت مشکلات افغانستان افزایش پیدا می‌کند.».

ما برای کمک به ارائه روایت صحیح از آنچه امروز در افغانستان می‌گذرد به سراغ زنان و مردان و اهالی فرهنگ و هنر و سیاست و علم این کشور رفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌باره سید حسین هادی رییس کمیته استراتژی و ارتباطات حزب حرکت اسلامی ملت افغانستان به خبرنگار جماران در خصوص کوچ اجباری شیعیان می‌گوید: در بعضی مناطق اتفاقات ناگواری رخ داده است و با انعکاس در فضای مجازی باعث واکنش‌هایی از سوی کاربران، جامعه جهانی و سازمان ملل متحد شد. شیعیان برای چند نسل است که در شهرک ولیعصر واقع در منطقه مزار یا بلخ، چند نسل حضور دارند؛ اما متأسفانه عده‌ای خودسر که خود را به طالبان نسبت می‌دهند دست به اقدامات یک جانبه بر اساس مسائل قومی زدند. این مردم شکایت‌های خود را به صورت مکتوب به مسئولان طالبان دادند، اما مقامات طالبان بدون آنکه اسناد جامعه تشیع را مورد بررسی قرار بدهند به آن‌ها هشدار دادند باید خانه‌های خود را ترک کنند، چون این زمین‌ها برای آنان نیست!

وی افزود: در مقابل، ادعای جامعه تشیع این است که ما چندین نسل در آنجا ساکن بوده و به دولت مالیات پرداخت کرده ایم. وقتی این واقعه در فضای مجازی بازتاب پیدا کرد، نهادهای بین‌المللی و مردم افغانستان نارضایتی خود را اعلام کردند و این امر باعث شد طالبان در عمل ملاحظه کنند و جلوی خودسری‌ها گرفته شود.

فضای مجازی باعث شد طالبان از کوچ اجباری جلوگیری کنند

 هادی از تاثیر فضای مجازی در اتفاقات اخیر افغانستان می‌گوید: متأسفانه این اتفاقات را در ولایت‌های دیگر هم شاهد بودیم و اقوام مختلف از جمله تاجیک و جامعه تشیع مثل دایکندی و بخشی از قندهار تهدید به کوچ اجباری شدند. انعکاس این اخبار در فضای مجازی باعث می‌شود طالبان جلوی افرادی را که بر اساس معیارهای قومی و تعصبات مردم را مجبور به کوچ می‌کنند، گرفته و اجازه ندهند افکار عمومی علیه‌شان شود. زیرا ناامنی‌ و بی‌ثباتی‌ها در افغانستان افزایش پیدا می‌کند و از طرفی نمی‌توانند در فضای بین‌المللی مشروعیت پیدا کنند. از این جهت سران طالبان سعی دارند اگر اتفاقاتی توسط  نیروهای‌شان به صورت خودسر رخ داد، جلوگیری کنند. 

وی ادامه داد: مردم افغانستان از جامعه جهانی و مسئولان فعلی افغانستان می‌خواهند، با کسانی که خود را منتسب به طالبان می‌دانند و به صورت خودسر عمل می کنند، برخورد کنند. در غیر این صورت مشکلات افغانستان افزایش پیدا می‌کند.

تاکید به برادری و دوری از نفاق و دورویی

این استاد دانشگاه با تاکید بر برادری میان اهل تشیع و اهل سنت گفت: با وجود این مشکلات هفته وحدت فرصت خوبی بود تا در ولایت‌های مختلف، جامعه تشیع در کنار اهل سنت مراسم‌های بزرگی برگزار کنند. در کابل و ولایت‌هایی چون قندهار، کندوز پس از حملاتی که در آنجا صورت گرفته بود با تکبیر وارد میدان شدند و حتی در بلخ نهادهای اهل تشیع در کنار اهل سنت قرار گرفتند و تاکید به برادری و دوری از نفاق و دورویی داشتند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا طالبان افعانستان شیعیان افغانستان هزاره های افغانستان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا فضای مجازی باعث کوچ اجباری جامعه تشیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود

ایسنا/هرمزگان معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور گفت: پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر در وزارت نیرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ذوالفقار مهدی‌زاده امروز (ششم اردیبهشت ماه)، در جریان بازدید از تصفیه خانه در حال احداث شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان، اظهار کرد: در نشست های هفتگی وزیر نیرو، پیشرفت فیزیکی این تصفیه خانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و این طرح از اهمیت ویژه‌ای برای مجموعه وزارتخانه و دولت برخوردار است.

وی میزان ظرفیت این تصفیه خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این طرح از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و در ۲ سال گذشته با تامین منابع مالی، تکمیل این طرح سرعت گرفته و تلاش می کنیم اعتبارات مورد نیاز آن را تخصیص دهیم.

بخشی از منابع لازم برای تکمیل پروژه تصفیه‌خانه بشاگرد از طریق مولدسازی تامین خواهد شد

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این طرح نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار هرمزگان انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری ها این مهم به سرانجام برسد.

در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری آب شرب یک شهر و ۹ روستا تامین می‌شود

عبدالحمید حمزه پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این بازدید پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد و گفت: ارزش فعلی این پروژه چهار هزار میلیار ریال است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تامین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می شود.

به گزارش ایسنا؛ شهرستان بشاگرد در ۳۳۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد و به عنوان یکی از شهرستان کم‌تر توسعه یافته کشور محسوب می‌شود که با چالش‌های مختلف در حوزه‌های زیرساختی از جمله آب روبرو است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود