Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران طرح "بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع ویروس کرونا" را به تصویب رساندند.

صبح امروز سید جعفر تشکری هاشمی با قرائت گزارش مشترک کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: چندی پیش یک فوریت طرح "بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع ویروس کرونا" به تصویب رسید و حالا قرار است گزارش کمیسیون مشترک قرائت شود تا اعضای شورا به آن رأی بدهند و برای اجرا آن را به شهرداری بفرستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که با توجه به کاهش شیوع کرونا و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در یک ماه آتی و بازگشت ۱۰۰ درصدی کارمندان به محل‌های کار شاهد افزایش ترافیک و نارضایتی مردم هستیم، گفت: سعی داریم با این طرح بخشی از مشکلات و ناملایمات را رفع کنیم و به وضع بهتر برسیم.

تشکری هاشمی با بیان این که فکر نکنید که با این طرح به وضع آرمانی می‌رسیم، اظهار کرد: وضعیت حمل و نقل نامطلوب است و در سال‌های اخیر به دلیل عدم توسعه نیز وضعیت تشدید شده اما با این طرح در نظر داریم ظرف یک ماهه آینده اقدامات فوری و اضطراری داشته باشیم.

وی با بیان این‌که با کمیسیون برنامه و بودجه جلسات بسیاری داشتیم و ردیف‌های تامین بودجه آن احصاء شده است و همچنین در جلسه با معاون حمل و نقل و زیرمجموعه آن امکان‌پذیر بودن طرح تایید شده است، اظهارکرد: این طرح در ۱۶ بند و چهار تبصره تهیه شده است که هم تامین مالی آن و هم امکان‌پذیری آن متناسب با شرایط سخت فعلی تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها در حوزه تاکسیرانی ردیف بودجه‌ای تعیین نشد که امیدواریم در متمم بودجه پیش بینی شود، تصریح کرد: تغییراتی در این طرح ایجاد شده است به گونه‌ای که مثلا در نظر داشتیم کاهش یک دقیقه‌ای سرفاصله داشته باشیم؛ اما تصمیم گرفتیم به جای کاهش یک دقیقه‌ای حرکت ظرفیت را به دو میلیون مسافر برسانیم چرا که در گذشته ناوگان ما تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کرده است و می‌توانیم با نوع حرکت واگن‌ها و اولویت‌بندی خطوط این مهم را محقق کنیم.

تشکری هاشمی با بیان این‌که قبول دارم که ما با کمبود منابع مواجع هستیم اما آنقدر وضع حمل و نقل عمومی نامناسب است که برخی خطوط اتوبوسرانی غیرفعال شده و مردم روی زمین معطل حمل و نقل مانده‌اند، گفت: در دوره مدیریت شهری قبلی خط ۱۰ مترو را فقط کلنگ زدند و می‌بینید که ما سراغ اینگونه پروژه‌ها نرفتیم و سراغ اولویت‌ها رفتیم و می‌خواهیم با تزریق اتوبوس و تاکسی اوضاع را بهتر کنیم.

پس از قرائت این گزارش طرح "بهبود وضعیت حمل و نقل با بازگشایی مدارس در شرایط کاهش شیوع کرونا" با تغییرات اعمال شده به تصویب رسید.

 

ورود اتوبوس های جدید به ناوگان تهران در آستانه بازگشایی مدارس

رییس شورای شهر تهران از ورود اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی تهران در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.

مهدی چمران در پایان جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه امروز طبق جلسات قبل اعضا تذکراتی را مطرح کردند و در ادامه دو معاون شهردار تهران یعنی معاونت خدمات شهری شهرداری  و معاونت مالی شهرداری گزارشی را در ارتباط با معاونت‌های خود مطرح کردند.

وی افزود: در ادامه نیز باتوجه به تصمیم ستاد ملی کرونا و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، مدیریت شهری نیز بنا دارد تمهیداتی را در آستانه بازگشایی مراکز در حوزه حمل و نقل داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در جلسه قبل یک فوریت یک طرح در حوزه حمل و نقل و تمهیدات شهرداری تهران در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به تصویب رسید که امروز این طرح با ۱۶ بند مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

چمران تاکید کرد: بر اساس طرح اشاره شده شهرداری تهران تمهیداتی را در آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حوزه حمل و نقل اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود: براساس این طرح شهرداری تهران مکلف شد اولویت‌بندی‌هایی را در حوزه حمل و نقل و ورود اتوبوس‌های جدید، نوسازی و اورهال کردن اتوبوس‌های فرسوده و واگن‌های مترو انجام دهد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌ با گذشت ۷ ماه از سال ۱۴۰۰؛ ۵۲ درصد از بودجه در حوزه حمل و نقل محقق شده که نگرانی‌هایی در ارتباط با عدم تحقق این بودجه در آینده وجود دارد؛ اما با این همه شرایط شهرداری در بازگشایی مدارس و مراکز علمی تمهیداتی را در حوزه حمل و نقل اتخاذ خواهد کرد./ ایسنا 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تهران در آستانه بازگشایی مدارس ورود اتوبوس های جدید بازگشایی مدارس حوزه حمل و نقل شورای شهر تهران وضعیت حمل و نقل دانشگاه ها کاهش شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با صدور اطلاعیه‌ای از خدمات حمل و نقلی ناوگان این شرکت به تماشاگران مسابقه فوتبال بین تیم‌های استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان، خبر داد.

بر اساس این گزارش، ناوگان اتوبوسرانی برای رفاه حال تماشاگران این مسابقه که ساعت ۲۰:۳۰ امروز، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار می‌شود، با اختصاص اتوبوس‌های مورد نیاز، تماشاگران را از ورزشگاه آزادی به پایانه آزادی و ایستگاه مترو مربوطه، منتقل می‌کنند.

همچنین عوامل نظارتی این شرکت در محل مستقر خواهند بود و ناوگان اتوبوسرانی تا انتقال آخرین تماشاگر، نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی اقدام می‌کنند.

کد خبر 6098396

دیگر خبرها

  • خدمات اتوبوسرانی برای بازی فوتبال استقلال و ذوب‌آهن
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • اتوبان شهید خرازی بازگشایی می‌شود
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود