Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمد فروزبخش دبیر سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان درباره موضوع محرمانه ماندن یا عیان شدن اموال مسئولان، گفت: طرحی در مجلس هشتم با محوریت کمیسیون حقوقی مجلس با هدف اعلام اموال مسئولان تهیه و تصویب شد. هدف از این طرح، اعلام اموال مسئولان قبل از پذیرش مسئولیت و پس از اتمام آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هدف از این طرح جلوگیری از رانت، فساد و در دوره مسئولیت افراد بود، مسئله‌ای که در قانون اساسی هم بر آن تأکید شده است.

وی افزود: این طرح در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت می‌رود و در آنجا یک بند با مضمون "جرم انگاری برای افشای اموال مسئولان" به آن اضافه می‌شود. اگر چه این بند با روح طرح در تضاد بوده، اما در طرح جا می‌گیرد و مجلس فعلی هم نمی‌تواند این بند را از طرح جدا کند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: جدا از سیر قرار گرفتن این موضوع در طرح، به نظرم این بند با ذات قانون اعلام اموال مسئولان در تضاد است و نباید در این طرح به آن پرداخته می‌شد، اما در کل، موضوع اصلی طرح، مقابله و مبارزه با اموال نامشروعی است که امکان دارد در طول مسئولیت یک نفر شکل گرفته باشد. اختلاف کیفیت و کمیت اموال یک مسئول در آغاز و پایان دوران فعالیتش می‌تواند نشان‌دهنده سلامت مالی و اداری وی باشد به همین دلیل بسیار مهم و ضروری است که این موضوع بررسی شود و روح طرح هم همین مقایسه و مبارزه با فساد است.

فروزبخش تصریح کرد: اگر چه اعلام اموال مسئولان به صورت داوطلبانه امری پسندیده و ارزشمند است، اما معتقدم افشای اموال مسئولان خیلی نمی‌تواند به صورت درست و منطقی به فهم مردم از میزان فساد مسئول کمک کند. فرض کنید که فردی در ساختار اقتصادی توانسته باشد مال حلال و کاملاً قانونی به دست بیاورد و موفقیت‌هایی داشته باشد. سپس از او دعوت شود که به کمک دولت بیاید تا از تجربیات او برای خدمت به مردم استفاده شود. در این حال امکان دارد افشای اموال او برای مردم سوء تفاهماتی را پیش بیاورد. به همین دلیل منطقی است که اختلاف اموال او قبل و بعد مسئولیتش بررسی شود و اموال او فقط در یک زمان خاص بررسی نشود.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم باید بر روی اجرای قانون شفافیت اموال مسئولان تأکید شود و از موضوعاتی که با روح قانون سازگار نیست و نمی‌تواند کمکی به اجرای طرح کند دوری کنیم. شفافیت خواسته مردم است و باید گام به گام و به دور از هیجانات رسانه‌ای و بر اساس عقل و منطق شکل بگیرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قانون شفافیت اموال مسئولان مجلس شورای اسلامی اعلام اموال مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه