Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@19:57:14 GMT

رد و بدل توافقات اولیه ایران و عربستان

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۷۶۴۴

رد و بدل توافقات اولیه ایران و عربستان

‍‍‍‍‍‍

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی گفت: چهار دور از گفتگوها انجام گرفته ولی تماس‌ها بین دو کشور هیچ وقت قطع نشده است.

وی ادامه داد: مذاکراتی که در بغداد صورت گرفته است یعنی اینکه بنشینیم و گفتگو کنیم، ۴ دور برگزار شده است؛ اما اینکه آیا بین ما و دولت عربستان سعودی دائماً پیام‌ها و تماس‌ها به صورت مستمر برقرار است؟! بله! این اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب‌زاده با بیان اینکه ما توافقات اولیه را در این گفتگوها داشته‌ایم، گفت: این توافقات رد و بدل شده است و منتظر نهایی شدن آنها هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص زمان بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور نیز گفت: هنوز تا بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض یک مقدار فاصله داریم.

وی ادامه داد: اما اینکه ما بتوانیم این فرآیند را آغاز کنیم، باید بگویم آغاز آن به زودی می‌تواند انجام شود.

گفتنی است روز گذشته (شنبه) «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در رُم و در حاشیه نشست گروه ۲۰ گفت: «مذاکرات با ایران دوستانه است اما پیشرفت زیادی نداشته است.»

حجم ویدیو: 3.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50 دانلود ویدیو پربیننده ترین معرفی عجیب بایدن در دیدار با پاپ + فیلم انتشار تصاویری از تاسیسات هسته‌ای اسرائیل + عکس زبان بدن مترجم ایتالیایی در دوره ترامپ و‌ بایدن + فیلم سرنوشت مردم را به هیچ کشوری گره نمی زنیم / چین و روسیه امروز را متفاوت از گذشته می‌ دانیم برترین تصاویر خبری هفته گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد