Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از افزایش ۲.۵ درصدی حفر چاه های غیرمجاز در این استان خبر داد.

وحید واسطه در گفت و گو با ایسنا، علت اصلی این امر را خشکسالی و کاهش شدید بارندگی ها عنوان کرد.

وی گفت: تعداد چاه های غیرمجاز شناسایی شده در سال های گذشته چهار هزار و ۴۹ حلقه بوده که این تعداد در سال جاری به چهار هزار و ۱۶۲ حلقه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واسطه با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۱۳ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و ۱۶ حلقه چاه نیز مسدود شده است، اظهارکرد: تعداد چاه های غیرمجاز شناسایی شده در سال گذشته ۷۰ حلقه بوده که ۳۸ حلقه چاه نیز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه حداقل اعتبار مورد نیاز جهت انسداد چاه های غیرمجاز (۴۱۴۶ حلقه) ۲۵ میلیارد تومان است، تاکیدکرد: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای انسداد چاه های غیرمجاز از محل پرداخت بدهی های بخش خصوصی به این شرکت تامین می شود که مقداری از اعتبارات نیز وصول شده است.

گفتنی است میزان برداشت آب از چاه های مجاز ۴۲۲ میلیون متر مکعب و برداشت آب از چاه های غیرمجاز ۳۶ میلیون متر مکعب است.

۹۰ درصد از چاه های آب موجود در استان متعلق به بخش کشاورزی هستند که سه هزار و ۳۱۶ چاه آب مجاز در استان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خراسان شمالي چاه غیرمجاز چاه های غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسعود مظلومی مدیر شبکه بهداشت محلات گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارائه خدمات از قبیل حجامت و فصد و یک واحد دندانسازی غیرمجاز در شهر محلات توسط کارشناس نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات دندانسازی و یک مرکز فروش گیاهان دارویی با توجه به تذکرات قبلی مبنی بر عدم ارائه خدمات طب سنتی با پیگیری‌های انجام شده، این واحد‌ها غیر مجاز پلمب شدند.

او گفت: مردم برای انجام خدمات طب سنتی و دندانسازی، از مراکز داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۰۸۶۴۳۲۲۳۰۸۱ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد