Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره پست گناباد از افزایش چشمگیر مرسولات پستی در یک سال و نیم اخیر در شهرستان گناباد خبر داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و شرایطی که به دلیل محدودیت‌ها ایجاد شد میزان مرسولات پستی کشور و از جمله شهرستان گناباد افزایش چشمگیری داشت به طوری که گاهی اوقات میزان مرسولات تا ۳ برابر نیز افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین ظهوری در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا و شکل‌گیری پویش "در خانه بمانیم" کار شرکت پست در سراسر کشور زیاد شد و در این مدت تعداد مرسولات پستی در گناباد نیز در یک سال و نیم اخیر رشد چشمگیری داشته است.

ظهوری اظهار کرد: در سال ۹۸ تعداد مرسولات پستی که وارد گناباد شده حدود ۱۶۰ هزار مرسوله بوده است؛ سال ۹۹ تعداد مرسولات پستی به حدود ۲۰۰ هزار مرسوله رسید و در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۱۰۰ هزار مرسوله وارد گناباد شده است، همچنین مرسولات صادره از گناباد در سال ۹۸، حدود ۷۴ هزار مرسوله و در سال ۹۹، ۱۱۱ هزار مرسوله گزارش شده است و در نیمه اول سال جاری نیز حدود ۵۵ هزار مرسوله از شهرستان گناباد به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال حدود ۴۰۰۰ مرسوله اینترنتی به ارزش ۵۱ میلیون تومان وارد گناباد شده است، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۹ فروشگاه اینترنتی در داخل شهر گناباد فعال هستند و این فروشگاه‌ها، از ابتداء سال حدود ۱۷۰ فقره مرسوله به سایر نقاط کشور ارسال کرده‌اند.

خدمت‌رسانی در ایام کرونا بی‌وقفه ادامه دارد

وی افزود: یکی از مشکلات زیرساختی که با آن مواجه بودیم کوچک بودن فضای تجزیه و مبادلات بود که با پیش‌بینی‌هایی که داشتیم سال ۹۷ یک سکوی مبادله اضافه کردیم اما در کل ساختمان قدیمی‌ساز است و نیاز به تجهیز و فضای بیشتری دارد که باید پیگیری شود ولی در حال حاضر پاسخگو است. 

وی در رابطه با تأثیر همه‌گیری کرونا بر فعالیت ادارات پست گفت: در شرایط کرونا بسیاری از ادارات با حضور یک دوم و یا یک سوم کارکنان به فعالیت پرداختند اما این موضوع شامل حال کارکنان اداره پست نشد و با توجه به اینکه کار ما نسبت به قبل از اپیدمی کرونا بسیار بیشتر شده است، در تمام مدت سال (به جز روز عید نوروز) کارکنان اداره پست بدون وقفه و با سرویس‌دهی کامل خدمت‌رسانی از قبول تا توزیع مرسولات پستی را انجام می‌دهند.

ظهوری در ادامه به برخی از اقدامات شرکت ملی پست برای سرعت‌دهی به خدمات با توجه به شرایط کرونا و افزایش بار اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم، ایجاد ۵ هاب پستی (مرکز تجزیه و مبادلات پستی) در سطح کشور بود که قبلا فقط یک هاب پستی در کشور و آن هم در تهران وجود داشت و کل مرسولات سراسر کشور باید به تهران ارسال و از آن جا به سایر استان‌ها ارسال می‌شد، اما به منظور تسریع در تجزیه و توزیع مرسولات، ۵ هاب پستی دیگر نیز در تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط دوران کرونا و روی آوردن مردم به خریدهای اینترنتی، تعداد مرسولات پستی زیاد شد و به همین دلیل از طریق شرکت پست کشور، در زیرساخت‌ها نیز بازنگری‌هایی شد که یکی از مهمترین اقدامات انجام شده، طرح سورتینگ هوشمند مراکز مبادله کشور بود به طوری که قبلا مرسولات توسط انسان تجزیه شده و ارسال می‌شد اما در حال حاضر در استان‌هایی که سورتینگ مکانیزه راه‌اندازی شده است سیستم بر اساس بارکد مرسولات را تجزیه و به مقاصد ارسال می‌کند که این امر نقش چشمگیری در سرعت ارسال مرسولات پستی داشته است.

وی مطرح کرد: یکی از اقدامات مهم دیگر، افزایش ظرفیت حمل و نقل بود که به این منظور ظرفیت حمل و نقل برون شهری ۳۰ درصد و ظرفیت ناوگان درون شهری ۱۰۰ درصد افزایش یافت، همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر مرسولات بیشتر به صورت بسته و حاوی کالا می‌باشد حدود ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون به شبکه پستی کشور اضافه شد.

رئیس اداره پست گناباد گفت: در حال حاضر مراجعات به اداره پست زیاد است و مردم برای اطلاع از مرسوله خود زیاد تماس می‌گیرند که خواهش ما این است که مردم به جای صرف وقت و حضور در ادارات پست، آن هم در این روزها که سر همکاران ما بسیار شلوغ است، برای رهگیری مرسولات خود وارد سایت شرکت پست شده (www.post.ir) و در قسمت رهگیری مرسولات پستی، شماره رهگیری مرسوله خود را وارد کنند که از این طریق، تمام مراحل مرسوله از مرحله قبول و مسیری که طی و توزیع شده نشان داده می‌شود و دیگر نیاز حضوری به اداره پست نیست.

به گفته‌ رئیس اداره پست گناباد در حال حاضر در شهرستان گناباد ۱۱ دفتر قبول وجود دارد که از این تعداد ۸ دفتر در داخل شهر شامل دفتر مرکزی اداره پست و ۷ دفتر پیشخوان در سطح شهر است و  ۲ دفتر در شهر کاخک و یک دفتر در شهر بیدخت قرار دارد، همچنین برای توزیع مرسولات پستی نیز ۶ موزع شهری شامل ۴ دفتر داخل شهر و ۲ دفتر در شهر کاخک و بیدخت وجود دارند.

وی اظهار کرد:  ۱۱ موزع روستایی در شهرستان گناباد وجود دارد  که به  صورت یک روز در میان به اداره پست شهرستان مراجعه می‌کنند و مرسولات را تحویل گرفته و کار توزیع مرسولات را در دورافتاده‌ترین نقاط روستایی بر عهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها پست گناباد خبرهای شهرستان گناباد تعداد مرسولات پستی شهرستان گناباد وارد گناباد شد توزیع مرسولات هزار مرسوله حال حاضر اداره پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در این استان از روز پنجشنبه تا شنبه هفته آتی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از اداره کل هواشناسی و براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی با تداوم ناپایداری جوی تا روز شنبه هشتم اردیبهشت به تناوب وزش باد شدید در برخی نقاط گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی از مخاطرات این شرایط جوی است.

براساس این هشدار هواشناسی، منطقه اثر سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های زیرکوه، بیرجند، خوسف، طبس، قاینات، نهبندان و درمیان است و فردا (جمعه) شهرستان‌های خوسف، طبس، نهبندان و سربیشه خواهد بود.

لغزندگی و احتمال کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی، خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی، اختلال در ترددهای جاده‌ای، خطر برق گرفتگی بر اثر صاعقه و خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت نیز وجود دارد.

پرهیز از استقرار و صعود به مناطق مرتفع، اتراق یا چرای دام در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و سفرهای غیرضروری همچنین لایروبی کانال‌ها، آب روها و دهانه پل‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و آمادگی نهادهای مرتبط با مدیریت بحران از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

همچنین روند تغییرات دما تا صبح فردا کاهشی است.

فعالیت سامانه بارشی جدید عصر سه شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی آغاز شد و از دیروز شدت گرفت که اداره کل هواشناسی استان چهارم اردیبهشت در این زمینه هشدار نارنجی صادر کرد.

بارش‌ شدید باران در برخی مناطق استان از جمله شهرستان زیرکوه سبب سیلاب و خسارت شد و عصر امروز نیز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه‌های فصلی را به همراه داشت.

دیگر خبرها

  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • طبیعت مچ ذوب‌آهن را خواباند
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری