Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین انتصابات رئیس قوه قضاییه/ واکنش های در پی اهانت به آیت الله صافی گلپایگانی/ لایحه رتبه‌بندی معلمان و... از موضوعات و اخبار پربازدید تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، انتصاب رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از سوی رییس قوه قضاییه در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی احکامی جداگانه از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، ذبیح الله خداییان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان شاهرضایی به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح منصوب شدند.

واکنش ها، در پی انتشار مطلبی علیه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی امروز هم ادامه پیدا کرد و در همین رابطه علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «دفاع از مرجعیت امام(ره)» تاکید کرد که که استکبارستیزی‬⁩ فصل مهمی از آموزه‌های ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩ است که دوگانه‌سازی آن با معیشت مردم از سوی جریان تحریف بارها و بارها از سوی ⁧‫رهبر انقلاب‬⁩ محکوم شده است. تاکید بر اصول انقلاب و اسلام انقلابی اهانت به مرجعیت نیست، بلکه تلاش برای حراست از بنیان‌های معرفتی حرکت تاریخی امام(ره) است.

محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس هم در صفحه توییتر خود نوشت: حضرت آیت الله صافی؛ سخنان حکیمانه شما در باب روابط بین المللی حرف دل مردمان این سرزمین تشنه عقلانیت در عرصه سیاست خارجی است، که سالهاست از گفتمان رسمی رخت بربسته و اسیر منفعت طلبی یک عده مدعی انقلابی نما و اصلاح طلب پوچ مغز شده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پیامی هجمه به آیت الله صافی گلپایگانی و تضعیف جایگاه مرجعیت را تقبح کرد و افزود: جایگاه مرجعیت در تاریخ شیعه، ضامن بقای مکتب اهل‌بیت(ع)، الهام‌بخش ایستادگی در برابر استبداد و استعمار و مایه حفظ امید و انسجام جامعه ایران در سده‌های اخیر بوده است. تضعیف این جایگاه با هر توجیهی، ریختن آب به آسیاب دشمنان عزت و هویت ملی است.

ادامه بررسی های مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان هم در جلسات علنی و غیرعلنی امروز در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داد افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را به نمایندگان اعلام کرد و در ادامهجلسه علنی مجلس ماده ۴ این لایحه مورد بررسی قرار گرفت اما به دلیل ابهام موجود مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت.

دیگر اخبار مرتبط با لایحه رتبه بندی معلمان را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اهمیت موضوع رتبه بندی معلمان نباید کاسته شود

رئیس سازمان امور استخدامی نماینده دولت برای بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان شد

ارجاع مجدد لایحه رتبه‌بندی معلمان به کمیسیون آموزش

***

اظهارات فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی درباره مذاکرات ریاض با تهران از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود که در حاشیه نشست گروه ۲۰ در این باره گفت که مذاکرات با ایران دوستانه است اما پیشرفت زیادی نداشته است.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در گفت وگو با نشریه تایمز چاپ لندن به تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان پرداخت و گفت: ما در جنگ سرد با ایران به سر می بریم و هر کاری لازم باشد برای خنثی کردن تهدیدات ایران انجام خواهیم داد. 

گزارش تاریخی ایسنا با عنوان "پشت‌پای پیش‌مرگ تیمور به خاندان قاجار" به مناسبت نود و ششمین سالگرد تصویب طرح خلع سلسله قاجاریه از سلطنت در سال ۱۳۰۴ از پربازدید های بامداد امروز بود.

همچنین می توانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (یک شنبه) هشتم آبان ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسنی اژه ای آیت الله صافی گلپایگانی رتبه بندی معلمان لایحه رتبه بندی معلمان رئیس سازمان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۷۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.   به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.   وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.   رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.   با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟ هشدار مجلس به مدیران درباره تخلف خانواده‌شان در حوزه عفاف و حجاب (فیلم) آیت الله نوری همدانی : آغاز برنامه « طرح نور » در زمینه حجاب توسط نیروی انتظامی امری مبارک و مورد حمایت است / درباره حجاب به شدت‌ حساس هستيم/ درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگرانیم

دیگر خبرها

  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)