Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگ‌ترین محله جهان با خانه‌هایی که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته خواهند شد، در شهر "آستین" در ایالت تگزاس ایجاد می‌شود و ساخت و ساز آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، تاکنون درباره نحوه کمک فناوری چاپ سه بعدی به ساخت زیرساخت‌های با کیفیت در آفریقا یا نحوه استفاده از آن برای ساخت سربازخانه توسط ایالات متحده شنیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون با پیشرفت‌های بیشتر در این فناوری، چاپ سه بعدی در حال تبدیل شدن به یک جریان اصلی است و در ایالات متحده به زودی برای ساختن بزرگترین محله شامل ۱۰۰ خانه در شهر آستین ایالت تگزاس به کار گرفته خواهد شد.

این پروژه بلندپروازانه با همکاری شرکت "لنار گروپ"(Lennar Group) که شرکت ساختمان‌ سازی در ایالات متحده از سال ۱۹۵۴ است و شرکت "آیکان"(ICON) که آن هم یک شرکت فناوری ساخت و ساز است، انجام خواهد شد.

شرکت "آیکان" با چاپ تمام خانه‌های یک خیابان در تگزاس و همچنین ساخت یک زیستگاه برای فضانوردان ناسا برای شبیه‌سازی زندگی در مریخ با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی شناخته شده است.

این شرکت با استفاده از یک ماده ساختمانی اختصاصی به نام "لاواکریت"(Lavacrete)، از یک سیستم چاپ رباتیک موسوم به "ولکان"(Vulcan)  استفاده می‌کند که با سرعت ۱۰ اینچ در ثانیه چاپ می‌کند و فرآیند ساخت را سریع انجام می‌دهد. گفتنی است که تمام خانه‌های آن خیابان در تگزاس تنها در هفت روز ساخته شدند.

"جیسون بالارد" یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت "آیکان" می‌گوید: چاپ سه بعدی در مقیاس ساخت و ساز ساختمانی نه تنها خانه‌های با کیفیت بالاتر را سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر ارائه می‌دهد، بلکه ناوگانی از چاپگرها می‌توانند نحوه ساخت کل جوامع را بهینه کنند.

به گفته "بالارد"، ایالات متحده در حال حاضر با کمبود پنج میلیون خانه جدید مواجه است که می‌توانند به سرعت اما بدون به خطر انداختن کیفیت و حفظ زیبایی و پایداری با استفاده از فناوری چاپ سه بعدیِ این شرکت ساخته شوند.

در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است: محله‌ای که در شهر آستین ایالت تگزاس برای ساخت برنامه‌ریزی شده است، از یک تیم شناخته شده جهانی از معماران و طراحان بهره خواهد برد. اگرچه در این فرآیند از برخی مصالح ساختمانی رایج استفاده می‌شود، اما این خانه‌های چاپ سه بعدی از لحاظ فرم و شکل، منعطف و دارای دیوارهای منحنی هستند.

این شرکت ادعا می‌کند که خانه‌های آن در مصرف انرژی صرفه‌جو و کارآمد هستند و در کنار ساخت سریع‌تر در مقایسه با ساخت و ساز عادی و بتنی، ضایعات و آلودگی‌های کمتری ایجاد می‌کنند.

"آیکان" که این خانه‌ها را مطابق با قوانین بین‌المللی ساختمان(IBC) خواهد ساخت، ادعا می‌کند که خانه‌هایش می‌توانند در برابر آب و هوای طوفانی مقاومت کنند و می‌توانند به اندازه خانه‌های ساخته شده بتنی عمر کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، این محله که ساخت آن برای سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است، دارای سقف‌های فتوولتائیک نیز خواهد بود که آنها را پایدار و خودکفا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاپ سه بعدي آمريكا آستین تگزاس فناوری چاپ سه بعدی ایالات متحده ساخت و ساز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر قصد خرید خانه در محله جنت‌آباد تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، جنت‌آباد محله‌ای دنج در شمال غرب پایتخت است که در منطقه ۵ شهرداری قرار دارد. این محله از شمال به حصارک، از جنوب به بلوار آیت الله کاشانی، از غرب به محله‌ی شهران و از شرق به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.

جنت‌آباد محله‌ای آرام با امکانات رفاهی بی‌نظیری است که باعث شده تا خریداران مسکن آن را در لیست گزینه‌های انتخابی خود قرار دهند؛ بنابراین در ادامه به بررسی قیمت خانه‌ها در این محله تهران می‌پردازیم.

خرید یک واحد ۵۵ متری در جنت‌آباد شمالی در حالی که ۱۹ سال از ساخت آن می‌گذرد و یک اتاق خواب دارد، به چهار میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان احتیاج دارد.

برای خرید یک واحد ۵۵ متری ۷ ساله در جنت‌آباد شمالی به بودجه‌ای حدود ۶ میلیارد تومان نیاز دارید.

واحد دیگری با زیربنای ۸۰ متر، دو خوابه و سنی حدود ۱۷ سال، در روز‌های گذشته، هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

با بودجه ۱۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک آپارتمان ۹۹ متری ۱۹ ساله در جنت‌آباد جنوبی شوید. همچنین با بودجه ۱۱ میلیارد تومان می‌توانید واحد آپارتمان ۱۰۳ متری دو خوابه با سنی حدود ۱۶ سال را نیز خریداری کنید.

آپارتمان دیگری با زیربنای ۱۰۰ متر و دو خوابه، در حالی که ۱۲ سال از ساخت آن می‌گذرد، با مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان معامله می‌شود.

با سرمایه‌ای بیش از ۱۱ میلیارد تومان، می‌توانید واحد آپارتمانی ۴ ساله با زیربنای ۱۱۷ متر را در جنت‌آباد مرکزی بخرید.

واحد دیگری با متراژ ۱۵۰ متر، ۱۱ ساله و دارای سه اتاق خواب به قیمت ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر در این محله غربی تهران جدول زیر را بخوانید:

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳