Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، گروهی از علمای شیعه نسبت به تلاش های گروهک تروریستی داعش برای برافروختن جنگ فرقه ای در افغانستان به ویژه حمله به مساجد شیعیان در ماه جاری هشدار دادند.

در طول دو هفته گذشته، گروهک تروریستی داعش دو مسجد متعلق به شیعیان یکی در ایالت قندوز در شمال افغانستان و دیگری در ایالت قندهار در جنوب این کشور را مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن دهها نفر کشته و زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
علمای شیعه در ایالت قندهار با اشاره به روابط تاریخی مستحکم بین مسلمانان در طول تاریخ افغانستان، اعلام کردند: شیعیان دوشادوش اهل تسنن برای استقلال افغانستان از انگلیس و در زمان اشغال شوروی جنگیدند. همچنین روح وحدت ملی فارغ از اختلافات فرقه ای شان را ایجاد کردند.
 
این علما تاکید کردند: هدف از حملات تروریستی خونین که داعش در طول دو هفته گذشته در مساجد شیعیان انجام داد، برافروختن جنگ فرقه ای در این کشور است. این گروهک تروریستی نمی تواند هدف خود را محقق کند.

علمای شیعه اعلام کرد: طالبان سلاح های در اختیار خود را جمع آوری کرده است.
 
این علمای خواستار افزایش تدابیر امنیتی و بازگرداندن سلاح های جمع آوری شده از شیعیان شدند تا بتواند امنیت نهادهای خود مانند مساجد، مدارس و مراکز حفظ قرآن کریم را تضمین کنند.

سردارمحمد زاهدی، رئیس شورای شیعیان و امام جمعه در قندهار می گوید: از انفجار 15 اکتبر که هنگام نماز جمعه به دست عناصر داعش رخ داد، نجات یافته است. این حمله همه افغان ها را هدف قرار داده است. اما هدف قرار دادن مستقیم شیعیان باعث شده است که آنها نگران زندگی و امنیت شان شوند.
 
زاهدی می گوید: طالبان زمام قدرت در افغانستان را به دست گرفته است و تجربه کافی در اداره کشور ندارد. این مسئله نگرانی آنها را افزایش داده است. مسئولان طالبان به افزایش تدابیر امنیتی برای جلوگیری از این نوع حملات و کاهش مشکلات امنیتی وعده دادند. هدف اصلی این حملات آغاز جنگ فرقه ای بین شیعیان و اهل تسنن است. این مسئله نشان می دهد که داعش همچنان در افغانستان فعال است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جنگ فرقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند