Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا نبی‌الله شمسی فر روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت مخابرات و مناطق مخابراتی استان ها مادر تخصصی و اپراتور قالب و تاثیرگذار در حوزه فناوری اطلاعات می باشند که نیازمند حمایت هستند.

وی ادامه داد: اگر مجموعه مخابرات ایران و استان ها نتوانند در حوزه توسعه زیر ساخت اقدامات خود را به خوبی انجام دهند دیگر حوزه ها با مشکل مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمسی فر افزود: طی ۱۵ سال گذشته تعرفه خدمات مخابراتی هیچ گونه افزایشی نداشته بلکه در ۲ مقطع با روند کاهشی همراه بوده است بنابراین اصلاح تعرفه ها در مخابرات ضروری است در غیر اینصورت با مشکل تامین نقدینگی مواجه خواهیم شد و سرعت توسعه طرح های ارتباطی کند می شود.

وی گفت: میزان مصرف اینترنت در استان قبل از شیوع کرونا هشت گیگابایت و تعداد کاربران برخط اینترنت ثابت ۲۳ هزار مورد در لحظه بود که این آمار در زمان شیوع کرونا به ۲۰ گیگابایت و ۵۰ هزار کاربر در لحظه رسید.

شمسی فر افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۸ سایت شهری تلفن همراه در دست احداث قرار دارد که ۸۵ درصد از آن به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه روستایی و جاده‌ای ۴۳ سایت تلفن همراه در دستور کار قرار دارد که از سال گذشته تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به دلیل نبود شبکه برق، زیرساخت مناسب و نقدینگی پیمانکاران تکمیل نشده اند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ناظر بر سلامت تشعشعات مخابراتی، همواره صحت سیگنال‌های مخابراتی را تایید کرده اند گفت: توسعه ارتباطات جاده ای و روستایی بر عهده حوزه فناوری اطلاعات است که بیش از ۹۵ درصد تعهدات شرکت مخابرات در این حوزه انجام شده است.

شمسی فر اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در لرستان نیاز و اکنون اجرای ۳۰۰ کیلومتر آن از محل اعتبارات توسعه خدمات اجباری مناطق محروم در دست اقدام است.

وی بیان کرد: ۶۲۰ هزار خط تلفن در لرستان وجود دارد که ۳۵۰ هزار مورد آن فعال می باشد.

برچسب‌ها شرکت مخابرات ایران شرکت ارتباطات سیار ایران لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت مخابرات ایران شرکت ارتباطات سیار ایران لرستان شرکت مخابرات ایران شرکت ارتباطات سیار ایران لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، دوازدهمین کارگاه بین المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حضور نظریه پردازان برجسته داخلی و بین المللی و با حمایت همراه اول از امروز چهارشنبه ۱۲ لغایت ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود که کاربرد اصلی آن گسترش مرزهای دانش در این حوزه است.

این رویداد که به شکل هیبرید و با ترکیبی از سخنرانان به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود، دارای سخنرانانی در سطح جهانی، گفتگوهای عمومی و جلسات فنی در زمینه طیف متنوعی از موضوعات اساسی و کاربردی در تئوری ارتباطات و اطلاعات است.

سخنرانان کلیدی این کارگاه دو روزه (IWCIT ۲۰۲۴) که بر مسائل بنیادین در حوزه مخابرات و تئوری اطلاعات تمرکز دارد و کاربرد اصلی آن در راستای گسترش مرزهای دانش در این حوزه است، «مازیار میررحیمی از موسسه ملی تحقیقات علوم و فناوری دیجیتال فرانسه»، «سینِم کُلری از دانشگاه کوچ ترکیه»، «محمدتقی حاجی آقایی از دانشگاه مریلند» و «مروان دِبا از دانشگاه خلیفه امارات» هستند.

در روز نخست و افتتاحیه این کارگاه بین المللی، وحید شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی بخش صنعت به مرور توسعه نسل های فناوری تلفن همراه پرداخت و تمرکز خود را بر نسل های پنجم و ششم ارتباطی قرار داد.

شاه منصوری با تأکید بر اینکه پیش بینی روندها بر موفقیت ۷۰ تا ۸۰ درصدی ۵G تا چشم انداز ۲۰۲۷ است، اظهار کرد: این کندی پیشرفت در حالی است که اتحادیه بین المللی مخابرات در نوامبر ۲۰۲۳ تحت IMT-۲۰۳۰، چارچوبی را برای توسعه استانداردها و فناوری های رابط رادیویی ۶G منتشر کرد و بنابراین برای سالجاری انتظار حرکت به سمت ۵.۵G را از سمت اپراتورهای تلفن همراه داریم.

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با اشاره به برخی شاخص ها نظیر سرویس بهتر، شبکه سریع تر و انعطاف پذیری بیشتر برای ۶G عنوان کرد: در شرایطی که اپراتورها به کندی در توسعه ۵G پیش می روند و دلایل اصلی این رفتار ناشی از هزینه های بالای سرمایه گذاری و کشش بازار (مشکلات اقتصادی سمت بازار) در این نسل است، اما سازمان توسعه استانداردهای مخابراتی ۳GPP در انتشار نسخه ۱۸ به نقش تأثیرگذار ارتباطات مبتنی بر ماهواره در ۵G و ۶G پرداخته است.

به گفته وی در این نسخه بر دسترسی ماهواره ای مبتنی بر باندهای فرکانسی بالای ۱۰ گیگاهرتز برای سرویس دهی به سکوهای ثابت و متحرک اشاره شده و هدف از آن، بهینه سازی بیشتر عملکرد دسترسی ماهواره ای، پرداختن به باندهای جدید با الزامات قانونی خاص آنها و پشتیبانی از قابلیت ها و خدمات جدید با ادامه تکامل نسل های جدید ارتباطی است.

شاه منصوری در ادامه ضمن اشاره به برخی پروژه های تحقیقاتی نسل بعدی ارتباطات در مراکزی همچون Horizon Europe، SNS و NEXTG ALLIANCE، به تحلیل وضعیت پیشرفت در این عرصه و بیان برخی دیدگاه ها نسبت به فناوری نسل آینده مخصوصا در حوزه «فرکانس» که نیازمند باند تراهرتز است، پرداخت.

گفتنی است این کارگاه (Iran Workshop on Communication and Information Theory) با هدف توسعه و بسط دانش در زمینه های بنیادین تئوری اطلاعات و مخابرات و ارتقاء جایگاه علمی کشور در زمینه نظریه مخابرات و ایجاد بستر مناسب برای همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور با مراکز معتبر جهانی در حال برگزاری است.

کد خبر 6094176

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • پیش‌نیاز پیشرفت و توسعه در هر حوزه، تحقیق و پژوهش است
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد