Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان نوزدهمین جلسه شورای شهر، طرح بهبود شرایط حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کاهش شیوع کرونا را در دستور کار قرار دادند.

جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در تشریح طرح بهبود شرایط حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کاهش شیوع کرونا اظهار داشت:‌ قرار است تا یک ماه آینده کلاس مدارس حضوری باشد و با توجه به تمام شدن دورکاری کارکنان ادارات شاهد حجم بالای ترافیک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح تهیه شده تا برخی از مشکلات و ناملایمات را بهبود بخشد هرچند با این شرایط هم به وضع آرمانی نمی رسیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بودجه اجرای این طرح در ردیف های بودجه شناسایی شده است، افزود: این طرح شامل ۱۶ بند و تبصره است و می‌توان به تامین منابع مالی و اورهال ۶۸ دستگاه واگن مترو در این طرح اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این طرح به آرام سازی ترافیک اطراف مدارس، کاهش سرفاصله حرکت قطارها، نگهداری و بهسازی خطوط مترو، کمک به ناوگان مترو برای خرید قطعات یدکی، توجه شده است.

مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: آیا امکان ظرفیت به ۲ میلیون جابه جایی و اورهال ۶۸ واگن و به کارگیری ۲۰۰ اتوبوس وجود دارد؟

وی با طرح پرسش دیگری گفت: براساس عدد موجود باید ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم، آیا این تعداد اتوبوس مشغول فعالیت هستند؟

در نهایت اعضای شورای شهر طرح یاد شده را با اکثریت آرا تصویب کردند.

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر شهرداری تهران شهر تهران شهر تهران حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد

گزارشی ده طرح و لایحه و پنج اساسنامه و سه استعلام از دیوان عدالت ارایه می‌دهم.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن و اجاره بها ایراداتی که داشت برطرف شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند مغایر شرع و قانون اساسی نبود، بیان کرد: طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور بررسی شد و نسبت به مواد آن ابهاماتی وجود داشت.

وی با بیان اینکه طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها خلاف شرع و قانون نبود.طرح استفساریه ماده پنج بیمه کارگران ساختمانی خلاف قانون و شرع نبود. لایحه دوفوریتی قانون تمدید پست جمهوری اسلامی ایران نیز هم خلاف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف با اشاره به اینکه لایحه عفاف و حجاب را هشت فروردین به مجلس ارسال کردیم، افزود: اساسنامه ورزشکاران و قهرمانان مورد ایراد ما نیست و امیدواریم اتفاق خوبی برای ورزشکاران بیافتد.

وی با بیان اینکه اساسنانه صندوق نوآوری و شکوفایی هم خلاف شرع نبود، گفت: اصلاح اساسنانه مناطق آزاد تجازی کیش، اروند، آبادان، خرمشهر، ماکو و ارسباران مخالف شرع و قانون نبود.

طحان نظیف ادامه داد: سه استعلام از دیوان عدالت اداری داشتیم که حاصل شکایت شهروندان به دیوان است و در شورای نگهبان بررسی می‌شود. دو مورد خلاف شرع نبود و به دیوان ابلاغ شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: جمعه این هفته مرحله دوم انتخابات مجلس برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • طحان‌نظیف:‌ شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تایید کرد
  • خبر خوش؛ طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • فیلم| طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • شورای نگهبان طرح ساماندهی مسکن را تائید کرد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است