Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم توسلیان، با بیان اینکه بافت‌های فرسوده مدیریت نشوند به بافت‌های غیر رسمی تبدیل می‌شوند، گفت: گونه بسیار مهمی در سکونت گاه‌های غیر رسمی داریم که شهرهای بزرگ کشور را تهدید می‌کند و آن هم سکونت گاه‌های غیر رسمی منطبق بر نقاط روستایی اطراف شهر است چرا که زمانی روستا بودند و غیر رسمی توسعه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای دو اسب تهدید جدی برای شهر زنجان است، اظهار کرد: در طرح جامع شهری زنجان روستاهای مستعد رشد برنامه ریزی نشده را داخل حریم شهر آوردیم تا نظارت‌ها در روستاها تشدید شود و روند ساخت و ساز در روستای دو اسب باید مدیریت شود.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده مسائل خاص و بین بخشی خود را دارد و باید همه دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح‌های مشترک برای بهسازی بافت فرسوده هماهنگ شوند و همه مسائل دیده شود تا در آینده با مشکل مواجه نشویم و بافت‌های فرسوده را به سیستم شهری بازگردانیم.

زنجان در داخل محدوده خود ظرفیت جمعیت پذیری بالایی دارد

وی با بیان اینکه زنجان از شهرهایی است که داخل محدوده خود ظرفیت جمعیت پذیری بالایی دارد، گفت: مشاور طرح جامع شهری، تا ۷۰۰ هزار نفر را برای جمعیت پذیری زنجان برآورد کرده است.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در دهه ۷۰ شاهد افزایش محدوده شهرها بودیم، تصریح کرد: متاسفانه با دست خودمان وزن و ارزش شهر را به سمت بافت‌های حاشیه شهرها می بریم و غیر مستقیم القا می‌کنیم که این مناطق امتیاز بیشتری دارند و این باعث می‌شود تمایل مردم به بافت‌های جدید بیشتر شود.

توسلیان با تاکید بر لزوم توسعه متوازن شهرهای استان زنجان، افزود: نباید اجازه دهیم شهر افسار گریخته رشد کند و اندازه شهر باید منطقی شود و تحقق این مهم باعث می‌شود تا بافت‌های فرسوده از درون متحول شوند.

وی گفت: ۱۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان شناسایی شده که ۵۱۱ هکتار آن در شهر زنجان واقع است.

توسلیان با بیان اینکه سهم بافت فرسوده شهر زنجان نسبت به کل مساحت شهر ۸.۳ درصد بوده و سهم شهر ابهر نیز نسبت به کل مساحت شهر ۸.۵ درصد است، تصریح کرد: سهم بافت فرسوده شهرستان خرم‌دره نسبت به کل مساحت شهر ۶.۱ درصد و قیدار نیز ۴.۴ درصد است.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر معادل ۱۶ درصد جمعیت شهر زنجان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، افزود: ابهر با ۱۶ هزار و ۲۹۴ نفر معادل ۱۶ درصد، خرم‌دره ۹۰۱۱ نفر معادل ۱۶.۳ درصد و در قیدار نیز ۳۰۸۵ نفر معادل ۸.۸ درصد در بافت فرسوده سکونت دارند و این مناطق به لحاظ کالبدی و کمبود زیرساخت‌ها مشکل دارند و باید مناطق حاشیه شهر ساماندهی شود.

کد خبر 5339898

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی زنجان بافت فرسوده نوسازی بافت فرسوده ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر پمپ بنزین خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه قوه قضاییه عکس استانها واکسن کرونا گرگان ایلام اردبیل بافت های فرسوده استان زنجان بافت فرسوده شهر زنجان نفر معادل غیر رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

به گزارش صدای ایران از ایلنا، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که دغدغه مهم و اصلی شهروندان محله جوادیه سکونت اتباع بیگانه است، گفت: شرایط به گونه‌ای است که ۶۰درصد از ساکنان این محلات را اتباع تشکیل می‌دهند. ۱۰ تا ۳۰درصد دانش‌آموزان مدارس این محله نیز از اتباع هستند.

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آنها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

دیگر خبرها

  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده