Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:54:08 GMT

سنگ اندازی در راه بازگشایی باغ پرندگان قم

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۸۷۴۶

سنگ اندازی در راه بازگشایی باغ پرندگان قم

به گزارش خبرنگار مهر؛ مرتضی سفائیان نژاد پیش از ظهر یک‌شنبه در دوازدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه هم زمان با روز قم و ورود بانوی کرامت حضرت معصومه سلام الله علیه به قم در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در ارتباط با دلایل عدم بازگشایی باغ پرندگان قم که می‌تواند در ماندگاری گردشگران هم نقش مهمی داشته باشد بیان کرد: از تأخیر در بازگشایی این پروژه مهم نگران هستم و مشکلاتی بر سر بازگشایی این پروژه مهم ایجاد شده است عده ایی نمی‌خواهند این پروژه بازگشایی شود در هر نقطه‌ای ممکن است آلودگی رخ دهد اما در باغ پرندگان قم به صورت دیگری برخورد شد باید گفت در مسیر بازگشایی باغ پرندگان سنگ اندازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باغ پرندگان حق شهروندان قمی است جای تأسف دارد که برخی با این پروژه مهم مخالف هستند رسانه‌ها باید موشکافانه مشکلات را بررسی کنند پروژه ایی که با خون دل و اعتبارات بالایی آماده شد برای بازگشایی آن سنگ اندازی می‌شود؛ در آخرین برخورد به ما گفته شده که از هر پرنده باید تست مولکولی گرفته شود! آیا در باغ پرندگان تهران، اصفهان، قمصر و … این اتفاق می‌افتد که این نسخه برای قم پیچیده شده است؟

به گفته وی، در هر نقطه‌ای ممکن است آلودگی رخ دهد اما در باغ پرندگان قم به صورت دیگری برخورد شد مردمی که در قم زندگی می‌کنند چه فرقی با ساکنان دیگر شهرها دارند؟ آیا اسلام گفته مردم نباید تفریح کنند؟

سقائیان نژاد در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا در قم برنامه‌هایی در شأن و منزلت این شهر و بانوی کرامت در روز پر برکت ورود این بانو به شهر مقدس قم برگزار نمی‌شود عنوان کرد: برکات حضور حضرت معصومه (س) در شهر قم بسیار است و وظیفه همه ما در این عرصه بسیار سنگین است و شهرداری نباید در این عرصه تنها باشد روز قم باید یک هفته گرامیداشت در سطح جهان اسلام داشته باشد.

شهردار در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با آسیب‌های فرهنگی و مشکلات آن در شهر قم گفت: ایجاد معاونت فرهنگی در شهرداری قم نیاز به موافقت وزارت کشور دارد که هنوز این اتفاق صورت نپذیرفته است اعتقاد من این است که در قم نباید فرهنگسرا بسازیم چرا که شهر قم فرهنگسراهای بسیاری دارد و اصلاً کل شهر فرهنگسرا است. باید ظرفیت‌های فرهنگی موجود را شناخت و کشف کرد و آنها را تقویت کنیم.

سقائیان نژاد افزود: امروز زیرساخت‌های فرهنگی بسیاری در قم وجود دارد و در دنیای امروز نباید کار فرهنگی را به ایجاد سخت افزارهایی مانند فرهنگسرا منوط کنیم.

پروژه ایی که ۵۰ سال زمان برده و هنوز بی تکلیف است

شهردار قم با بیان اینکه پروژه معروف خیابان شهیدان برقعی یکی از پروژه‌های زمان بر استان است بیان کرد: اجرای خیابان شهیدان برقعی ۵۰ سال است که در دستور کار قرار دارد. فرایند ساخت این خیابان سال‌ها طول کشیده بود اما مسجد در مسیر در دو سال گذشته به یکباره ثبت میراث فرهنگی شد تصمیم ما این است که این مسجد باقی بماند و قسمتی از آنکه ثبت میراث است خراب نشود. طرح‌هایی برای این موضوع تصویب شده است که البته این کار هزینه اجرای طرح را بالا خواهد برد.

وی تاکید کرد: چند صدایی موجب تشویش اذهان مردم خواهد شد ما خودمان در مسیر حفظ مسجد دغدغه داریم اما در عین حال باید طوری کار را پیش ببریم که مردم دچار مشکل نشوند.

سقائیان نژاد با اشاره به خدمات الکترونیکی و سرعت در توسعه خدمات غیرحضوری در شهرداری گفت: در برنامه قم ۱۴۰۴ یکی از اهداف اصلی رفتن به سمت و سوی شهرداری الکترونیکی است. البته هر کار تازه‌ای تا نهادینه شده و مشکلات آن برطرف شود قدری زمان‌بر خواهد بود و باید صبور باشیم.

وی هم چنین به دو پروژه جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) هم اشاره و افزود: در این مسیر احداث رینگ دوم مسجد مقدس جمکران به طول هفت کیلومتر و تعریض خیابان ظهور در دستور کار قرار دارد در این زمینه به همکاری دیگر دستگاه‌ها هم نیاز داریم چرا که تا مسائل زیربنایی جمکران حل نشود دست شهرداری برای ساماندهی بسته است. به عنوان مثال اگر مشکل فاضلاب حل نشود، ایجاد آسفالت بی فایده خواهد بود.

به گفته وی؛ توقعات شورایعالی معماری و شهرسازی در بلوار پیامبر اعظم (ص) نادرست است؛ پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) از سال ۱۳۷۴ در دستور کار است اما طرح این پروژه هنوز در شورایعالی معماری و شهرسازی دچار مشکل است.

شهردار قم گفت: این شورا به عرض بلوار ایراد می‌گیرد و حتی می‌گوید آثار تاریخی که سال ۱۳۷۴ تخریب شده باید دوباره ساخته شود وزیر سابق راه و شهرسازی که به این پروژه ایراد می‌گرفت خود از تصمیم گیران آن در دهه ۷۰ بود! دو سه وزیر بعدی هم جایگزین ایشان شدند اما مشکل این بلوار هنوز حل نشده است اما شهرداری به استناد مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان کار خود را در این بلوار پیش می‌برد.

.

کد خبر 5340310

منبع: مهر

کلیدواژه: شهردار قم قم شهرداری قم مرتضی سقائیان نژاد ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر پمپ بنزین خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه قوه قضاییه عکس استانها واکسن کرونا گرگان ایلام اردبیل باغ پرندگان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در اهواز فعال است گفت: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری در اهواز تلاش شد تا سهم بخش عمرانی در بودجه شهرداری اهواز افزایش پیدا کند در حالی که در گذشته بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شد.

وی افزود: این فرآیند و سهم عمرانی در بودجه شهرداری در هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، به نحوی که در سال جاری سهم پروژه‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰ هزار میلیاردی شهرداری اهواز به بیشترین میزان طی سال‌های گذشته رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل، عمران و محیط زیست فعال است با این حال با توجه به ابلاغ بودجه سال جاری انتظار می‌رود این میزان بیشتر شود.

محمودی تاکید کرد: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

کد خبر 750039

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند