Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی ریاست مرکز توسعه حل اختلاف کشور و مدیرعامل بنیاد برکت رضوی در محل تالار صلح مرکز توسعه حل اختلاف برگزار گردید.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، نشست مشترک حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی ریاست مرکز توسعه حل اختلاف کشور و استاد آقا مدیرعامل بنیاد برکت رضوی در محل تالار صلح مرکز توسعه حل اختلاف برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مذهبی، اجتماعی و مردمی به منظور حل و فصل اختلافات، گسترش فرهنگ صبر (صلح، بخشایش، رضایت) و ایجاد سازش و رضایت در پرونده‌های مهم به عنوان مولفه‌های بنیادین عدالت ترمیمی و جایگزین‌های رسیدگی قضایی برگزار گردید و تفاهم نامه‌ای به جهت همکاری ستاد ملی صبر مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه و بنیاد برکت آستان قدس رضوی امضا گردید.

از عناوین و تعهدات متقابل این تفاهم نامه می‌توان به استفاده از ظرفیت یاران صلح رضوی برای گسترش صلح و سازش، برگزاری دوره‌های آموزشی و اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای جهت ترویج فرهنگ صلح و سازش اشاره نمود.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی با تاکید بر ریشه‌های فقهی دین مبین اسلام در خصوص صلح و فرهنگ مدارا به مصداق آیه شریفه "رحماء بینهم" اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت مردمی و همچنین ظرفیت‌های مذهبی که آستان قدس رضوی بارزترین آنهاست میتوان به سوی استفاده حداکثری از جایگزین‌های رسیدگی قضایی گام برداشت که بدون شک موجب آرامش بیشتر مردم و پیوند دوباره روابط اجتماعی از هم گسیخته می‌گردد.

همچنین در این خصوص استاد آقا مدیرعامل بنیاد برکت آستان قدس رضوی نیز ضمن ارائه گزارش جامعی از اقدامات این بنیاد و تبیین ضرورت پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: اجرای مفاد این تفاهم نامه که با استفاده از افراد متخصص و معتمد همراه خواهد بود، بدون تردید آثار و برکات فراوانی برای توسعه صلح و سازش در بین آحاد مردم خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرکز توسعه حل اختلاف آستان قدس رضوی بنیاد برکت تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان

جواد شفیعی ثابت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دهه کرامت گفت: شعار محوری برنامه های خدمت رضوی ، همه خادم الرضاییم
است و در این راستا برنامه های متنوعی توسط خادمیاران رضوی گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد.‌


دبیر کانون های خدمت رضوی گیلان با بیان اینکه استقبال از کاروان زیر سایه خورشید از برنامه های ویژه این دهه است، گفت: حضور خادمان رضوی آستان قدس رضوی این دهه در گیلان فضای استان را عطر آگین خواهد کرد.‌

وی  با بیان اینکه ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت با فعالیت خادمیاران رضوی در گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد،‌ تصریح کرد: میثاق با ولایت(حضور در نمازجمعه)،ابناءالرضا (اجتماع نوجوانان رضوی)، برگزاری میز مشاوره در کانونهای تخصصی، اجتماع حمایت از فلسطین و مردم غزه،برپایی میز خدمت رضوی در نمازجمعه،‌ایران جوان(شکوه مادری)، برپایی چایخانه حضرت رضا(ع)،‌برپایی اردوهای جهادی، نشان ارادت( تجلیل از مدال آوران ورزشی که مدال خود را به امام رضا تقدیم کرده اند) و برپایی مراسم جشن ولادت حصرت معصومه و ولادت امام رضا در سطح شهرستان از اهم ویژه  برنامه های دهه کرامت در گیلان است.  
شفیعی ثابت خاطر نشان کرد: گیلان بیش از ۲ هزار خادمیار و یاور رضوی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند