Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:03:00 GMT

تشکر عربستان از کویت و بحرین برای اخراج سفیر لبنان

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۹۶۰۵

تشکر عربستان از کویت و بحرین برای اخراج سفیر لبنان

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه عمان که در آن از بحران در روابط لبنان و برخی کشورهای عربی ابراز تأسف کرده و همگان را به خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق مذاکره دعوت کرده بود، استقبال می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما بر تمایل لبنان برای برقراری بهترین روابط با برادرانمان در شورای همکاری خلیج (فارس) و برادران عربمان تأکید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات اخیر جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن باعث تنشی میان لبنان و برخی کشورهای عربی شده است.

در این راستا سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و نیز امیر کویت از اقداماتی که این کشور در قبال اظهارات قرداحی اتخاذ کرده که نشان دهنده همبستگی عربستان و بحرین و کویت و وحدت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، تشکر کرد./ایسنا

عربستان دنبال ابتکارعملی برای ممانعت از شکست بزرگ در یمن

در پی پیشروی‌های نیروهای انصارالله در استان مأرب که در آستانه کنترل کامل بر آن هستند، سفیر عربستان در نزد دولت مستعفی یمن از ابتکارعمل کشورش برای پایان دادن به جنگ یمن سخن گفت و آن را آخرین فرصت دانست‌.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الخبر الیمنی، محمد آل جابر، سفیر عربستان در نزد دولت مستعفی یمن این اظهارات را در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط که از سوی ریاض تامین مالی می‌شود، مطرح کرد.

این اظهارات آل جابر نشان می‌دهد که عربستان برای تبلور یک ابتکارعمل در تقلاست که از نظر زمانی و نظامی یک شکست واقعی برای ریاض محسوب می‌شود که تنها زمانی دست از جنایت‌های خود علیه ملت یمن برمی‌دارد که انصارالله پیشروی کند.

آل جابر زمانی این اظهارات را مطرح می‌کند که وزارت خارجه عربستان تلاش می‌کند میانجی‌هایی پیدا کند و از این طریق انصارالله را از کنترل بر باقی مناطق استان مأرب که عربستان آن را به عنوان پایتخت تسلیحاتی خود برای اعلام جنگ علیه یمن انتخاب کرده، منع کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان کویت و بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت فردا سه شنبه طی سفری رسمی به مصر می رود.

بر اساس این گزارش، این نخستین سفر الصباح به مصر پس از تصدی منصب امیری کویت است.

قرار است امیر کویت با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه های گسترش آن علاوه بر تحولات منطقه و حمایت از همکاری مشترک کشورهای عربی گفتگو کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا