Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@21:59:15 GMT

توافق اردوغان و بایدن در شهر رم

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۴۹۷۱۰

توافق اردوغان و بایدن در شهر رم

 آمریکا و ترکیه پس از ملاقات روسای جمهوری دو طرف در شهر رم ایتالیا، در زمینه تشکیل سازوکاری مشترک برای تقویت و بهبود مناسبات دو جانبه به توافق دست یافتند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر رم، با جو بایدن همتای آمریکایی اش دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در مورد مناسبات دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای از جمله سوریه و افغانستان و همچنین دیگر موضوعات مرتبط با درخواست ترکیه برای راستی آزمایی در مورد مناقشه جت‌های اف – ۳۵ بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین انتظار می‌رود دو رئیس جمهوری در اجلاس سران جهان در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل که امروز (یکشنبه) در گلاسکو اسکاتلند آغاز می‌شود، شرکت کنند.

اردوغان بار قبل در ماه ژوئن (خرداد) در جریان اجلاس سازمان ناتو در بروکسل با بایدن دیدار کرد.

کاخ سفید با صدور متن چکیده‌ای از گفتگو‌های بایدن و اردوغان اعلام کرد که بایدن بر تمایل به برقراری مناسباتی سازنده، گسترش زمینه‌های همکاری و مدیریت اختلافات به نحوی موثر تاکید داشت.

در این متن چکیده آمده است: بایدن از نزدیک به دو دهه کمک ترکیه به ماموریت ناتو در افغانستان تقدیر کرد. دو رئیس جمهوری همچنین درمورد فرآیند سیاسی در سوریه، اعطای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، انتخابات لیبی، اوضاع در شرق مدیترانه و تلاش‌های دیپلماتیک در قفقاز جنوبی گفتگو کردند.

رئیس جمهوری آمریکا، شراکت دفاعی واشنگتن با آنکارا را مورد تائید دوباره قرار داد و از اهمیت ترکیه به عنوان متحد ناتو یاد کرد، اما در عین حال نسبت به مالکیت سامانه موشکی اس – ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه ابراز نگرانی کرد و بر اهمیت نهاد‌های دموکراتیک قوی در ترکیه، احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون برای صلح و رفاه در این کشور تاکید ورزید.

سران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان روز شنبه اجلاس دو روزه‌ای را در ایتالیا آغاز کردند تا در مورد تهدید تغییرات اقلیمی بحث و تبادل نظر کنند.

تغییرات آب و هوایی و همه گیری کرونا، دو موضوع مهم در دستور جلسه رهبران ۲۰ قدرت اقتصادی برتر جهان است که در کنار سایر تحولات بین‌المللی درموردشان چاره‌اندیشی می‌شود.

گروه ۲۰ یک مجمع بین‌المللی است که اعضای آن ۸۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. این گروه از سال ۱۹۹۹ به این سو هر ساله تشکیل جلسه داده و از ۱۳ سال پیش هم سران کشور‌ها سالانه ملاقات می‌کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بایدن اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم

مارک روته، نخست وزیر مستعفی هلند روز جمعه به ترکیه سفر کرد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و قرارداد‌هایی را امضا کرد.

پس از پایان گفتگوها، ️ اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد. با این حال، آنچه از تصاویر بر می‌آید به نظر می‌رسد اردوغان فراموش کرده است که دست دهد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، روته به امید جلب حمایت ترکیه برای تصدی پست ارشد در ناتو، از ترکیه دیدن کرده است.
شبکه تلویزیونی ملی هلند و خبرگزاری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش دادند که «مارک روته» نخست‌وزیر هلند، پس از فروپاشی دولتش بر سر سیاست مهاجرت، اعلام کرد که از رهبری حزب حاکم این کشور کناره‌گیری کرده و سیاست را ترک خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ۲۶ آوریل با نخست وزیر هلند در استانبول ملاقاتی انجام داده بود

ترکیه به سایر اعضای پیمان آتلانتیک شمالی ناتو اطلاع داد که از نامزدی مارک روته در پست منشی عمومی جدید این سازمان حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد