Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور و رشد اقتصادی به یکپارچگی نیاز دارد، به در نظر گرفتن ۲ برنامه در حوزه معیشت برای کنترل گرانی‌ها و جبران هزینه‌های تحمیل شده به زندگی مردم اشاره کرد و گفت: برای کنترل گرانی ها، ستاد تنظیم بازار شکل گرفته و اکنون در همه استان‌ها مستقر شده است و برای جبران هزینه‌هایی که به زندگی مردم تحمیل شده است نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده و امیدوارم در این زمینه در آذرماه خبر‌های خوشحال کننده‌ای برای مردم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک اقتصادی، محسن رضایی  معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از حضور در نشست امروز (یکشنبه، ۹ آبان ماه) کمیسیون اقتصادی در جمع خبرنگاران، گفت: مهم‌ترین مسائل کنونی کشور، رسیدگی به سائل اقتصادی مانند معیشت، رفاه و بهبود زندگی مردم، رشد اقتصادی و ... است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور، با بیان اینکه در دولت سیزدهم برای تحقق موضوعات مذکور برنامه ریزی‌های بسیاری صورت گرفته است، افزود: هرچند رسیدگی به مسائل روزمره اهمیت بسیار داشته و باید با جدیت پیگیری شود، اما توجه و رسیدگی به مسائل بنیادی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه نکته اساسی که به دنبال ایجاد یکپارچگی میان مجلس، دولت و قوه قضائیه، بخش خصوصی و مردم است، اضافه کرد: همانگونه که انقلاب با یکپارچگی پیروز شد و در دفاع مقدس با یکپارچگی به پیروزی رسیدیم اکنون نیز برای حل مشکلات اقتصادی کشور و پیشرفت در مسائل اقتصادی به یکپارچگی نیاز داریم. در ابتدا باید یکپارچکی را از دولت و مجلس آغاز کنیم و در مراحل بعدی به سراغ بخش خصوصی و تمامی آحاد جامعه برویم.

رضایی تصریح کرد: حتی از ایرانیان عزیزی که در خارج از کشور نیز به سر می‌برند، نیز دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های فکری و مالی خود را وارد کشور کنند، زیرا فضا در داخل کشور به سرعت در حال تغییر است و همه زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در ایران فراهم خواهد شد لذا از ایرانیان خارج از کشور دعوت می‌کنیم با انگیزه و شوق وارد وطن خود شوند تا بتوان کشور را بهتر از گذشته بسازیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور، ادامه داد: در نشست امروز مقرر شد همکاری‌های مشترک میان معاونت اقتصادی و کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه یابد.  

استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه به صورت کامل قطع شده است

محسن رضایی با اشاره به در نظر گرفتن ۲ برنامه در حوزه معیشت برای کنترل گرانی‌ها و جبران هزینه‌های تحمیل شده به زندگی مردم گفت: برای کنترل گرانی ها، ستاد تنظیم بازار شکل گرفته و اکنون در همه استان‌ها مستقر شده است و برای جبران هزینه‌هایی که به زندگی مردم تحمیل شده است نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده و امیدوارم در این زمینه در آذرماه؛ خبر‌های خوشحال کننده‌ای برای مردم داشته باشیم.  

معاون اقتصادی رئیس جمهور اضافه کرد: بزرگترین آسیبی که در آغاز به کار دولت سیزدهم با آن روبرو شدیم، کسری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه بود که این عدد در حال حاضر به مقدار زیادی در حال رفع شدن است. رضایی با بیان اینکه اکنون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه به صورت کامل قطع شده است، ادامه داد: درآمد‌های جدیدی تعریف شده است تا از فشاری که روی مردم است کاسته شود و دولت با استفاده از جیب مردم به دنبال تامین هزینه‌های خود نباشد.

سهامداران صبر و حوصله داشته باشند؛ آینده بورس بسیار خوب خواهد بود

وی با بیان اینکه برنامه‌های جدیدی برای بهبود شرایط داریم و به احتمال زیاد در آذرماه خبر‌های خوبی به مردم خواهد رسید، ادامه داد: دولت برای تقویت بازار سرمایه اقدامات متعددی را پیگیری می‌کند؛ زیرساخت بازار سرمایه در حال تکمیل است، زیرا بسیاری از ابزار‌های موجود مربوط به ۵۰ سال گذشته بوده و سنتی است و بازار نمی‌تواند انعطاف داشته باشد.

رضایی  با بیان اینکه از آنجا که بازار سرمایه را برای آینده اقتصادی کشور بسیار مهم می‌دانیم، اهمیت فوق العاده‌ای برای آن قائل هستیم و آن را تقویت می‌کنیم، تصریح کرد: سهامداران این بازار صبر و حوصله داشته باشند؛ آینده بورس بسیار خوب خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور محسن رضایی معاون رئیس جمهور معاون اقتصادی چاپ پول استقراض از بانک مرکزی ربیع الاول ابوالفضل ابوترابی طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن قیصر امین پور معاون اقتصادی رئیس جمهور برای کنترل گرانی ها جبران هزینه زندگی مردم تحمیل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک مردم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز، کشور می‌تواند از فناوری‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌هایی که این نهادها روی میز آورده‌اند، بهره‌مند شود. این می تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت کلی بخش کمک کند. همچنین توسعه میادین مشترک نفت و گاز در کشور می تواند مزایای بی شماری را به همراه داشته باشد. اولاً، می تواند به افزایش تولید نفت و گاز کشور کمک کند و منجر به خودکفایی بیشتر انرژی و کاهش وابستگی به واردات شود. این نه تنها امنیت انرژی کشور را تقویت می کند، بلکه به تقویت رشد اقتصادی نیز کمک می کند.

برای تحقق تداوم رشد اقتصادی پایدار از طریق توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب هم برای بخش خصوصی و هم برای افراد ضروری است. این امر از طریق برنامه هفتم توسعه با بسترسازی برای ورود مردم و توان فنی و مهندسی بخش خصوصی جهت توسعه میادین مشترک نفت و گاز فراهم شده است.

با توجه به اینکه سال 1403 با شعار جهش تولید و رشد اقتصادی کشور با حضور و مشارکت مردم نام گذاری شده است و مهم ترین بخش اقتصادی کشور نیز صنعت نفت و گاز است، باید از مواهب توسعه بدون بودجه دولت با تکیه بر مشارکت مستقیم سرمایه مردم فراهم شود. مسیر تحولی مرتبط با توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور باید با بسترسازی جذاب برای جلب سرمایه‌های مردمی و همچنین توان بخش خصوصی در این بخش باشد. بدون استفاده از بودجه دولت و تنها با تکیه بر مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی و توان پیمانکاری بخش خصوصی مسیر توسعه میادین مشترک نفت و گاز جهت توسعه تجارت انرژی کشور و همچنین حل ناترازی گازی صنایع کشور هموار خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور با کمک مردم گفت: یکی از مصوبات مهم مجلس در برنامه هفتم توسعه، مربوط به مشارکت بخش غیردولتی و مردمی در توسعه میادین نفت و گاز کشور بوده است که زمینه تحقق مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با تکیه بر مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه با اعطای مجوز جهت توسعه میادین مشترک کشور فراهم شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت مهم حضور بخش خصوصی و مردمی اقتصاد در توسعه بالادست نفت و گاز گفت: در سال جاری باید تمرکز را بر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری مردمی تمرکز کنیم؛ مشارکت بخش خصوصی و سرمایه خرد مردم در حوزه بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز کشور از طرفی زمینه حضور مردم و بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز را فراهم خواهد کرد؛ از طرف دیگر تولید نفت و گاز کشور را رقابتی خواهد کرد و افزایش خواهد داد.

وی  گفت: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با ماده 15 برنامه هفتم توسعه و مشارکت مردم در جهش تولید نفت و گاز برای دولت نیز بسیار مهم و مثمرثمر است و بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت، امکان توسعه کشور فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران