Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای عالی عتف که امروز (یکشنبه ۹ آبان‌ماه) با حضور اعضای کمیسیون دائمی این شورا در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: در این برهه از زمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راهی ندارد جز آنکه بخشی از پتانسیل تحقیقاتی را در راستای نیاز‌های جامعه قرار دهد و این امر تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تحقیقات بنیادی دارای ارزش خاصی است و باید با قوت پیش رود، افزود: برج تولید علم در کشور همواره خودنمایی می‌کند، ولی این امر در برج تولید فناوری و نوآوری نیز باید جلوه‌گر باشد؛ باید تلاش کنیم بحث فناوری و نوآوری نیز رشد کرده و جایگاه خود را بیابد.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به اینکه سامانه جامع تحقیقات نیازمحور را آغاز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید شرایطی ایجاد شود که نیاز‌های کشور احصاء شده و سعی کنیم برای تحقیقات کاربردی سیستمی طراحی کنیم تا به صورت سیستماتیک و نهادینه دنبال شود، لذا با بهره‌مندی از امتیاز‌های ترغیبی و تشویقی اساتید و دانشجویان را به سوی این مهم سوق دهیم.

به گفته دکتر زلفی‌گل، استفاده از پتانسیل انجمن‌های علمی به عنوان یک بدنه کارشناسی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی، بهترین و قوی‌ترین صنف علمی هستند که می‌توانیم دست نیاز و طلب یاری به سمت آن‌ها دراز کنیم، تصریح کرد: طی نامه‌ای به ۴۴۰ انجمن علمی کشور از آن‌ها درخواست شده است که هر یک از انجمن‌ها به تعداد گرایش‌هایی که عضو آن انجمن هستند یک پروژه کلان ملی اعلام کنند.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: باید علاوه بر چالش‌های اساسی کشور، هنر آن را داشته باشیم که از همه اقشار علمی کشور کمک گرفته و آن‌ها را به سمتی سوق دهیم که خودشان برای خود آرمان‌هایی را به تصویر بکشند.

دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم نیز در این نشست، اظهار داشت: حیات دوم طرح‌های کلان ملی را در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرده‌ایم و طی ۶ ماهه گذشته، ۳ طرح به تصویب رسیده است.

وی افزود: ۳۰ میلیارد تومان برای طرح‌های کلان ملی در نظر گرفته شده است و امید است با توجه به ریل‌گذاری جدید در طرح‌های کلان ملی کمک شود تا این مبلغ تخصیص یابد.

گفتنی است در این نشست گزارشی از اولویت‌های پژوهشی علم و فناوری کشور در افق ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۵ و همچنین پایش و ارزیابی علم، فناوری و نوآوری کشور ارائه شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم تولید علم کلان ملی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۴۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری

مصطفی گل شکن ، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  گفت:  بهداشت و درمان رسالت اول دانشگاه علوم پزشکی است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۲۰۰ نیرو پیمانی دارد گفت: در پرداخت حقوق این دانشگاه از بین ۶۷ دانشگاه رتبه ۱۱ کشور رل دارد.‌

 گل شکن افزود: ۱۶۸ پروژه عمرانی دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد که از این مجموع۴۳ پروژه افتتاح شد و ۸۱ پروژه آماده افتتاح است و با حضور ریاست جمهوری افتتاح خواهد شد.‌ ‌ 

وی با بیان اینکه پروژه عمرانی بهداشت و درمان بسیار است، خاطر نشان کرد: برای ۸۱ پروژه ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.‌


 معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی  دانشگاه علوم پزشکی گیلان به  بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی لاکان رشت اشاره و خاطر نشان کرد : این بیمارستان   ۸۶ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

گل شکن  اظهار داشت: با راه اندازی این بیمارستان ۱۳۰۰ نفر نیرو جدید جذب خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی