Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:26:59 GMT

باید با تهدیدات رژیم صهیونیستی مقابله به مثل کنیم

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۵۰۳۰۸

باید با تهدیدات رژیم صهیونیستی مقابله به مثل کنیم

فریدون عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرف‌های غربی بر مبنای مدل نظری با ما وارد مذاکره می‌شوند و ما را به سمت تحریم و فشار سوق می‌دهند، پیوست رسانه‌ای هم برای کار خودشان دارند، بر این اساس سعی می‌کنند در مجامع بین‌المللی اقدام به متهم‌سازی ایران کنند.

وی با بیان اینکه طرفین غربی از ابزار مجامع بین‌المللی که در آنجا نفوذ دارند استفاده می‌کنند، تصریح کرد: بر این اساس تهدید نظامی و بحث جنگ روانی ایجاد می‌کنند و تمام این موارد را آغاز و سعی می‌کنند مذاکره کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: آنها مذاکره را دوستانه شکل می‌دهند و خیلی قیافه‌های جنتلمنانه می‌گیرند و خانمی به نام وندی شِرمن را انتخاب می‌کنند تا یکسری بحث‌های عاطفی را با مذاکره‌کننده ما داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در داخل اعضایی که قرار است مذاکرات را انجام دهند در گذشته پنهان‌کاری کردند و اطلاعات را در اختیار عقلای جامعه نگذاشتند. از جامعه دانشگاهی و افراد باتجربه نیز استفاده نشد.

عباسی با بیان اینکه این اتفاقی است که رخ داده و منجر به متن برجام شده است، ادامه داد: قبل از اینکه برجام تصویب شود مشاهده می‌کنیم که حداقل ۱۲ ساعت وقت گذاشته شد و یکسری افراد دلسوز آمدند اشکالاتی که به برجام وارد بود و می‌توانست خسارت‌بار باشد در مجلس برای نمایندگان در کمیسیون دولت توضیح دادند.

وی گفت: با وجود اینکه کمیسیون کارش را انجام داد و نتیجه‌گیری کرد، در صحن مجلس قضایا را وارونه کردند و موضوع را به سمتی سوق دادند که اجرای برجام را مصوب کردند. به عبارتی جامعه داخلی را خسته کردند.

تعهدات ایران در برجام بدتر از کشورهای شکست‌خورده جنگ جهانی بود

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: در طول ۶ سالی که از تصویب برجام گذشت، جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش عمل کرد.

وی بیان کرد: یعنی تمام سخت‌گیری‌هایی که در برجام نوشته شده بود و در طول تاریخی که مناسبات جهانی شکل گرفت بی‌سابقه است این بازرسی‌ها و نظارت‌ها محدودیت‌ها برای یک کشور اعمال شود و خود کشور بپذیرد.

عباسی تصریح کرد: کسانی که در جنگ جهانی دوم شکست خوردند، این تعهدات را نپذیرفتند و الان این کشورها وجود دارند و رشد کردند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که در جنگ‌های گذشته شکست خوردند محدودیت‌های عامی را نپذیرفتند اما این موارد به جمهوری اسلامی اعمال شد و نمایندگان دولت ما امضا و پذیرفتند اما طرف‌های مقابل ما اصلاً به این مسائل عمل نکردند.

دولت روحانی قصد مقابله با بدعهدی غربی‌ها را نداشت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نتیجه این است که یا ما بر مبنای نظریه سازش یا تنش‌زدایی مذاکره و به خواست آنها اقدام شود، یا اینکه از موضع نظریه مقاومت حرکت کنیم که یکی از شاخه‌های نظریه مقاومت بحث تهدیدزدایی است یعنی به جای تنش‌زدایی در نظریه سازش و عقب‌نشینی تهدیدزدایی کنیم.

وی اظهار کرد: ابزار ما برای تهدید زدایی این است که جامعه را تا حدودی از حالت برجام خارج کنیم و بگویم آن‌ها به تکالیف خود عمل نکردند ما هم عمل نخواهیم کرد. این موضوع مصوبه مجلس شد وگرنه دولت یازدهم و دوازدهم این قصد را نداشت و هنوز می‌خواست با نظریه سازش و تنش‌زدایی حرکت کند.

عباسی با بیان اینکه حالا که مجلس گوشه‌ای از نظریه مقاومت را گرفت و تهدیدزدایی را مد نظر قرار داد دولتی سر کار آمده که به نظریه مقاومت نزدیک‌تر است، گفت: باید جبهه مقاومت را تقویت کنیم، چراکه هیچ راهی نداریم جز اینکه رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اکنون رژیم صهیونیستی ما را تهدید می‌کند و با توطئه‌هایی که در ترکمنستان، آذربایجان، جنوب خلیج فارس و بحث‌های حملات سایبری در شروع مذاکرات دور جدید ما را تحت فشار می‌گذارند تا هر چه گفتند بپذیریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نظر بنده به عنوان نماینده مجلس این است که الان بهترین فرصتی است که رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهیم و برای شروع جبهه مقاومت باید محاصره غزه را بشکند، خاطرنشان کرد: از آزادی‌خواهان جهان دعوت کند در دریای مدیترانه به قدری پیش بریم که ارتش رژیم صهیونیستی نتواند حرکت جهانی را تهدید نظامی کند.

وی با بیان اینکه باید محاصره غزه را بشکنیم و اجازه تردد از راه دریا را بدهیم و رژیم صهیونیستی را در منطقه از تمام ابعاد به خطر بیندازیم، گفت: اگر تهدید یا حمله سایبری می‌کند مقابله به مثل کنیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بر این اساس نتیجه آن را در مذاکرات خواهیم دید که با عزت عمل خواهیم کرد و آنها مجبورند به خواست ما تن بدهند، چراکه ما به تکالیف خود عمل کردیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران نمی‌خواهد سلاح هسته‌ای بسازد و نساخته است‌، خاطرنشان کرد: کشور ضعیفی نیستیم و از نظر علمی و توان تکنولوژی جزو کشورهای مطرح در جهان هستیم و جزو باشگاه هسته‌ای بودیم و خواهیم بود اما به لحاظ اعتقادی این کار را نخواهیم کرد.

برای نابودی رژیم صهیونیستی نیاز به قدرت نرم داریم

وی گفت: ما برای نابودی رژیم صهیونیستی نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم، چراکه رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است فقط کافی است قدرت نرم را به کار بگیریم.

عباسی در پاسخ به این سوال که تیم مذاکره‌کننده این قابلیت را دارند که بتوانند مذاکرات را به این سمت و سو ببرند؟ اظهار کرد: در تیم مذاکره‌کننده فعلی عناصری وجود دارند که پیرو نظریه مقاومت هستند و افکار مقام معظم رهبری و امام (ره) را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: این امر نوید این را می‌دهد ما در مذاکرات ایستادگی خواهیم کرد و خط قرمزهایی که قبلاً ترسیم شده تیم فعلی عبور نخواهند کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که اخیراً مسئول مذاکره‌کننده روسیه بعضی صحبت‌هایی کرد که به ایران طعنه زد تا کار را شروع کند بر این اساس به چه شکلی می‌توان در مذاکرات چین و روسیه را هم سو کنیم؟ تصریح کرد: روسیه و چین همواره برای منافع ملی خودشان حرکت می‌کنند و در حوزه‌ای که منافعشان با ما مشترک باشد با ما همکاری خواهند کرد و ما هم به روس آنها عمل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تیم قبلی مذاکره‌کننده ما در دستگاه مختصات غرب حرکت می‌کرد و نگاه به شرق نداشت، بنابراین نتوانست معضلات جامعه را با شعارهایی که می‌داد حل کند.

عباسی گفت: مردم به جریان انقلابی‌گری رأی دادند، امید است با مقاومتی که می‌شود اصول دیپلماسی نظریه مقاومت که در مذاکرات پیش گرفته می‌شود در مذاکرات جواب بدهد.

وی متذکر شد: هر کجا مقتدرانه حرکت کردیم پیروزی از آن ما خواهد بود.

کد خبر 5340586

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کمیسیون انرژی مجلس فریدون عباسی برجام رژیم صهیونیستی ویروس کرونا بنزین بوشهر جایگاه سوخت کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه پمپ بنزین واکسن کرونا عکس استانها اردبیل ایلام گرگان عضو کمیسیون انرژی مجلس رژیم صهیونیستی نظریه مقاومت مذاکره کننده مذاکره کنند بر این اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟

نظریه جهان‌های فراوان که برخی از آن به جهان‌های موازی، بس‌گیتی یا چندجهانی یاد می‌کنند، شاید همه ویژگی‌های یک نظریه علمی معتبر را نداشته باشد، اما ویژگی‌ها و پیامدهای آن حتی توجه مردم عادی را جلب می‌کند. فیزیک‌دانان در تازه‌ترین پژوهش‌ها گفته‌اند که ابعاد جهان‌های موازی بی‌نهایت نیست، بی‌اندازه بی‌نهایت است!

به گزارش خبرآنلاین، «آلبرت اینشتین» با تمام نبوغ و دانش خود، تفسیر آماری مکانیک کوانتومی را قبول نداشت و این مفهوم را در جمله معروف «خدا تاس نمی‌اندازد» عنوان کرد. «نیلز بوهر» هم که از پایه‌گذاران مکانیک کوانتومی بود، در پاسخ اینشتین گفت: «به خدا نگو چه‌کار کند!».

تحقیقات فیزیک‌دانان طی نیمه دوم قرن بیستم نشان داد که نه‌تنها تعبیر اینشتین در تاس‌بازی اشتباه بود که کازینوی عظیم فیزیک کوانتومی به‌احتمال زیاد دارای اتاق‌هایی بسیار بیشتر از هر آن چیزی است که تاکنون تصور می‌کردیم. حال «ارسلان عادل» و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس (UCD)، آزمایشگاه ملی لس‌آلاموس در ایالات متحده و انستیتو فدرال فناوری سوئیس در لوزان می‌گویند که به نظر می‌رسد تعداد این اتاق‌های اضافی، نهایتی ندارد!

این پژوهشگران در مقاله‌ای در آرکایو، نقشه واقعیت بنیادین را دوباره ترسیم کرده‌اند تا نشان دهند که نحوه ارتباط ما با اشیاء در فیزیک، ممکن است مانع از مشاهده چشم‌انداز عظیم عالم شود.

تفسیر آماری عالم

نزدیک به یک قرن است که درک ما از واقعیت، تحت تأثیر نظریه‌ها و مشاهداتی که زیر پرچم مکانیک کوانتومی مطرح شده‌اند، پیچیده شده است. روزگاری که می‌شد اندازه‌گیری‌های دقیقی از اجسام انجام داد و سرنوشت محتوم آن‌ها را با معادلات مکانیک، ترمودینامیک، الکترومغناطیس و نسبیت تعیین کرد، گذشته است.

برای درک تاروپود بنیادینی که عالم را تشکیل داده است، به ریاضیاتی نیاز داریم که بازی احتمالات را به اندازه‌گیری‌های حدودی و غیرقطعی مرتبط کند؛ و این، به دور از دیدگاه شهودی عالم است.

بر اساس تعبیر کپنهاگی مکانیک کوانتومی، به نظر می‌رسد که امواج هر احتمالی همیشه وجود دارند، تا زمانی که آن اتفاق قطعی می‌شود و دیگر احتمالات به ناگاه ناپدید می‌شوند. حتی در حال حاضر هم کاملاً مشخص نیست که درنهایت، چه چیزی سرنوشت گربه شرودینگر را تعیین می‌کند.

نظریه جهان‌های موازی

اما این‌همه ابهام، مانع از آن نشده است که دانشمندان از دیدگاه‌ها و ایده‌های مختلف دست بکشند. «هیو اِوِرِت» (Hugh Everett)، فیزیک‌دان آمریکایی در دهه 1950 (۱۳۳۰) نظریه جهان‌های موازی را پیشنهاد کرد که بر اساس آن، همه اندازه‌گیری‌های محتمل، واقعیت خود را پایه‌گذاری می‌کنند. به بیان ساده‌تر می‌توان این نظریه را چنین توضیح داد که انبوهی از جهان‌های موازی داریم که هر اتفاق امکان‌پذیری در یکی از آن‌ها به شکل تصادفی رخ می‌دهد. آنچه جهان ما را در مقایسه با دیگر جهان‌ها پراهمیت می‌کند، صرفاً آن است که ما در حال مشاهده آن پدیده هستیم.

مدل «جهان‌های متعدد» اِوِرِت را از نظر علمی نمی‌توان «نظریه» دانست (مانند نسبیت یا مکانیک کوانتومی) و نمی‌توان آن را با مکانیک کوانتومی مقایسه کرد که شگفتی‌های مطلق را در پدیده‌ای محسوس به نمایش می‌گذارد؛ بااین‌حال محاسبات فیزیک‌دانان نظریه ریسمان، تعداد حدود ۱۰ به توان ۱۰۰ جهان موازی را محتمل می‌داند؛ یعنی چند ده میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد میلیارد عالم!

در مدل چندجهانی (برخی آن را «بس‌گیتی» ترجمه کرده‌اند)، با برداشتی از بی‌نهایت عالم از احتمال‌ها شروع می‌کنیم که به زبان فیزیک‌دانان، همان مجموع همه انرژی‌ها و موقعیت‌های شناخته‌شده تحت عنوان «هملیتونین سراسری» است و سپس، روی هر چیزی که توجه‌مان را جلب کند، تمرکز می‌کنیم. بدین ترتیب احتمال‌های نامتناهی را درون زیرسیستم‌های همیلتونی مشخص‌تر و به‌مراتب مدیریت‌پذیرتر، محدود می‌کنیم.

ذره‌بین فریبنده

حال این سؤال مطرح می‌شود که این تمرکز یا بزرگ‌نمایی، درعین‌حالی که می‌تواند ادراکی از نامتناهی در اختیارمان قرار دهد، آیا می‌تواند مانع مشاهده چشم‌انداز کلی شود؟ آیا این کار، رویکرد کوته‌فکرانه‌ای نیست که از آشنایی ما با برخی از اشیاء ریزمقیاس (میکروسکوپی) برآمده باشد؟

به‌بیان‌دیگر، می‌توان این‌طور توضیح داد که در آزمایش گربه شرودینگر، ما به‌راحتی می‌پرسیم که آیا گربه در داخل جعبه، زنده است یا مرده؛ اما هرگز در نظر نمی‌گیریم که آیا بوی نامطبوعی از جعبه منتشر می‌شود یا اینکه میز زیر جعبه، گرم است یا سرد.

پژوهشگران در تلاش برای تعیین اینکه آیا تمایل ما به حفظ تمرکز بر آنچه در داخل جعبه است، اهمیتی دارد یا نه؛ الگوریتمی را توسعه دادند تا بررسی کنند که آیا ممکن است برخی از احتمالات کوانتومی موسوم به «حالت‌های اشاره‌گر»، کمی سرسختانه‌تر از دیگر احتمال‌ها تنظیم شوند و درنتیجه سبب شوند که برخی از ویژگی‌های حیاتی با احتمال پایین‌تری درهم تنیده شوند.

اگر چنین باشد، جعبه توصیف‌کننده گربه شرودینگر تا حدی ناقص است مگر آنکه ما فهرست طولانی عواملی را در نظر بگیریم که بالقوه در سراسر کیهان پراکنده‌اند.

ارسلان عادل، فیزیکدان UCD در توضیح این ایده می‌گوید: «برای مثال شما می‌توانید بخشی از زمین و کهکشان آندرومدا را در یک زیرسیستم داشته باشید و این زیرسیستم، کاملاً درست است». در تئوری، هیچ محدودیتی برای تعریف زیرسیستم‌ها وجود ندارد و فهرست طولانی از حالت‌های دور و نزدیک را می‌توان در نظر گرفت که هرکدام، واقعیت را با اندکی تغییر پدید می‌آورند.

پژوهشگران با اتخاذ رویکرد جدید در نظریه چندجهانی (جهان‌های متعدد) اِوِرِت، به پاسخی رسیده‌اند که آن را تفسیر «جهان‌های بسیار فراوان‌تر» نامیده‌اند. تفسیر جدید، مجموعه‌ای بی‌شمار از احتمال‌ها را در نظر می‌گیرد و آن را در بازه بی‌نهایتی از واقعیت‌ها ضرب می‌کند که در شرایط معمولی آن‌ها را در نظر نمی‌گیریم.

روش نوین هم با شباهت زیادی به تفسیر اصلی، بیش از آن‌که درباره رفتار عالم توضیحی ارائه دهد، به تلاش ما برای مطالعه گام‌به‌گام آن در هر لحظه اشاره دارد.

پژوهشگران امیدوارند که این الگوریتم بتواند در توسعه راه‌های بهتر برای کاوش سیستم‌های کوانتومی مانند الگوریتم‌های داخل کامپیوتر، کاربرد داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دانشمندان درباره «جهان‌های موازی» چه می‌گویند؟
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد