Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد: مسکو با هر گونه تغییر در توافق هسته ای با ایران مخالف است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در ایتالیا با توجه به احتمال ازسرگیری مذاکرات احیای برجام تا پایان نوامبر گفت که مسکو مخالف هرگونه تغییر در توافق هسته ای با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به خبرنگاران گفت: در صورت فعال تر شدن تماس ها، ظاهراً طرفین می خواهند به تمدید توافق برسند. برجام تنها به همان شکلی که در سال ۲۰۱۵ توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، قابل تمدید است. هر گونه افزودن و یا حذف از آن، برای طرف ایرانی غیرقابل قبول است. ما نیز کاملاً از این رویکرد حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در سال ۲۰۱۵، انگلیس، آلمان، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ایران توافق برجام را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم دستیابی به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود؛ اما در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت ایالات متحده به طور یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم هایی را علیه تهران بازگرداند.

در پاسخ، ایران کاهش تدریجی تعهدات خود بر اساس مادتین ۲۶ و ۳۶ توافق هسته ای را اعلام کرد و محدودیت‌های مربوط به تحقیقات هسته‌ای، سانتریفیوژها و سطح غنی‌سازی اورانیوم را نیز کنار گذاشت.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: توافق هسته ای برجام لاوروف توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۵۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه

 به گزارش اتاق خبر به نقل از اقتصاد نیوز :نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

  15 اردیبهشت 1354؛ ایران در طرح‌های کشاورزی ونزوئلا سرمایه‌گذاری می‌کند

شاهنشاه آریامهر و علیا حضرت شهبانو دیروز در راه سفرشان از پاریس به ونزوئلا ساعت 21 به وقت تهران جکسون ویل در ایالت فلوریدای آمریکا شدند و در فرودگاه این شهر اردشیر زاهدی، سفیر ایران در واشنگتن در داخل هواپیما از اعلیحضرتین استقبال کرد.

 

اعلیحضرتین دیشب را در جکسون ویل اقامت فرمودند و امروز به کاراکاس پایتخت ونزوئلا تشریف‌فرما خواهند شد.

شاهنشاه آریامهر و علیاحضرت شهبانو در مدت اقامت در ونزوئلا از تاسیسات نیشکر، آبشار آنژل که با 1050 متر ارتفاع مرتفع‌ترین آبشار جهان است، از مرکز صنایع – گویان – و چند بخش صنعتی دیگر دیدن می‌کنند.

   

روزنامه انگلیسی‌زبان کاراکاس به نام دیلی جورنال در مقاله اساسی دیروز خود درباره مسافرت اعلیحضرتین به ونزوئلا پیش‌بینی کرد اگرچه در برنامه رسمی اشاره‌ای به موضوع نفت نشده،‌ اما محافل مطلع کاراکاس معتقدند که نفت محور اصلی گفت‌و‌گوهای شاهنشاه و پرزیدنت پرز را تشکیل می‌دهد.

سال آینده مساله‌ای به نام پیاز و سیب‌زمینی نخواهیم داشت

 

 وزارت بازرگانی از تمام استانداران خواسته که میزان تولید محصولات کشاورزی و زمان بهره‌برداری را اعلام دارند تا نسبت به عقد قرارداد خرید با تولیدکنندگان اصلی اقدام شود. وزارت بازرگانی طرح خرید و حمل‌و‌نقل کالای تولیدی کشاورزی را از محل تولید به محل‌های مصرف به موقع اجرا می‌گذارد و با تشکیل اولین شرکت حمل‌و‌نقل میوه تولیدی منطقه جیرفت، راه تازه‌ای برای سروسامان دادن به خرید محصولات و تولیدات میوه گشوده است.

وزیر بازرگانی گفت: مطمئن باشید سال آینده مساله‌ای به نام پیاز و سیب‌زمینی نخواهیم داشت و از هم‌اکنون میزان تولید سال آینده معلوم شده و چنانچه کمبود داشته باشیم، اقدام به خرید خواهیم کرد.

15 اردیبهشت 1364؛ میزان سوددهی واحدهای تولیدی تحت پوشش صنایع ملی اعلام شد

مدیرعامل سازمان صنایع ملی گفت: در حال حاضر 500 شرکت و کارخانه صنعتی تحت پوشش صنایع ملی قرار دارند که بازوان قدرتمند اقتصاد کشور محسوب می‌شوند.

وی افزود: کارخانجات و واحدهای تولیدی کشور تا سال 61 زیان‌دهی داشتند؛ به‌طوری‌که مجموعه شرکت‌های تحت پوشش این سازمان در سال 58 حدود 41 میلیارد ریال، در سال 59 حدود پنجاه میلیارد ریال و در سال 60 حدود 24 میلیارد ریال زیان داده‌اند، ولی از سال 61 دوره سوددهی مجموعه کارخانجات شروع شد.

به نحوی که در این سال 14 میلیارد ریال و در سال 62، 32 میلیارد ریال سوددهی داشتند و امیدواریم سود ویژه سال 63 که هنوز مشخص نشده است، رقم بالاتری را نشان دهد.

  15 اردیبهشت 1384؛ ایران به استرالیا هواپیمای 4 نفره صادر می‌کند

معاون طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از صادرات هواپیمای 4 نفره ایران به استرالیا خبر داد.

علی گلستانه با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه ساخت هواپیماهای 4 نفره فجر 3 آن را نشانه تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی در بخش صنایع هوایی عنوان کرد.

«شل» تمایلی به فروش «بازل» به ایران ندارد

یک مقام آگاه از روند مذاکرات فروش شرکت پتروشیمی بازل گفت: شرکت شل تمایلی به فروش بازل به ایران ندارد و در پی فروش آن به کنسرسیوم هندی شامل شرکت پتروشیمی هالدیا است.

 

این مقام آگاه به خبرگزاری داوجونز گفت: شرکت شل به دلایل سیاسی که احتمالا در معامله با ایران بروز خواهد کرد، کنسرسیوم هندی را به شرکت ملی پتروشیمی ایران ترجیح می‌دهد. این گزارش افزود: هرچند شرکت شل قراردادهای نفتی با ایران امضا کرده است، ولی امضای این قراردادها پنج سال پیش رخ داد و در آن زمان تنش بین ایران و آمریکا به اندازه کنونی بالا نبود.

بنابر این گزارش، 50 درصد شرکت پتروشیمی بازل که بیش از 7 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است، متعلق به شرکت شل است و مابقی سهام آن نیز در اختیار شرکت آلمانی باسف می‌باشد.

15 اردیبهشت 1394؛ جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه  

نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با فدراسیون روسیه در حالی در اتاق ایران برگزار شد که «جایگزینی روبل و ریال در تبادلات تجاری ایران و روسیه»، «افتتاح حساب مشترک و پایاپای بین ایران و روسیه»، «انجام مبادلات از طریق میر بیزنیس بانک»، «تعیین یک بانک روسی برای مبادلات ریالی در این کشور» و «تلاش برای برقراری تعرفه ترجیحی بین این کشور» مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته تاکنون در جهت تسهیل در تجارت با روس‌ها بوده است.

در این نشست رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه به برگزاری جلسات متعدد طی یک سال گذشته در جهت توسعه همکاری‌های تجاری با روسیه اشاره کرد و گفت: به علت تحریم‌های اروپا علیه روسیه، دولتمردان این کشور همواره علاقه خود را برای تامین نیازهای این کشور از ایران ابراز کرده‌اند، ولی بخش‌های خصوصی ما از فرصت به‌وجود آمده بهره کافی را نبرده و تنها 10 درصد از حجم صادرات کل کشور مربوط به روسیه بوده است.

در این نشست قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از مصوبه ستاد ویژه تدابیر اقتصادی برای جایگزینی روبل و ریال در تبادلات تجاری ایران و روسیه خبر داد و اعلام کرد: این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

 

دیگر خبرها

  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟